American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Jammer AA heeft nu een leuke aanbieding 35% korting Max.
     
  2. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Ik weet het... hopelijk komt er nog weer een leukere ;)
    En zooo jammer dat we niet in de US wonen... daar heb je die CCard aanbieden met 30.000miles bij first $1000,- spend.. dan ben je er al bijna.... :(
     
  3. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Ja, geen probleem om dat telefonisch te boeken! Mooie vlucht voor een honeymoon ;)!

    Als je AA toch aan de telefoon hebt, kan je gelijk vragen of je AMS-LHR-AUH-MRU op één award mag boeken (dus Europa-Afrika via het Midden-Oosten), maar ik ben er bang voor dat ze dat niet toestaan...
     
  4. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Om de status Gold te bereiken moet ik 25.000 miles hebben plus vier gekwalificeerde vluchten van AA. Dit is echter binnen een kalenderjaar, staat op de site van AA. In november van dit jaar heb ik ruim 25.000 miles en de vier gekwalificeerde vluchten van AA. Hoelang is mijn status dan geldig? Tot december 2015, een jaar nadat ik de status heb verkregen of tot december 2016?
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  6. EGTS

    EGTS Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Mooie actie! Al een mileagerun op het oog? ;)
     
  7. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    it's a tough life.. lol
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb vandaag eindelijk m'n stoelen voor onze trip naar L.A. kunnen betalen... Gebeld naar een betaalnummer van AA in België en dan wordt je doorgeschakeld naar een call center. Een hele vriendelijke mevrouw nam ruim de tijd om het probleem te verhelpen en kon deze keer zonder problemen met een voor hen buitenlandse Amex betalen.

    Ik vroeg ook nog naar de Platinum challenge maar zij deed enkel reservaties en was hiervan niet op de hoogte, ze zou me doorverbinden naar AAdvantage, maar daar bleef ik te lang in de muziek hangen en moest weer aan de slag. Volgende week voor bellen...
     
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Zelfs met bloemen online bestellen zijn er AA miles te verdienen, 30 miles per dollar, interessant voor degenen met een schoonmoeder in de VS :)
    Ik ben benieuwd hoe snel die verschijnen in m'n AA account, volgend weekend nog een stay via Rocketmiles, ook weer 5000 mijlen en dan in juni vliegen voor de PLT challenge en dan kan het aandikken beginnen.

    Edit: net gevonden hoe lang het duurt, "Please allow 6-8 weeks for posting of AAdvantage miles to your AAdvantage program account by FTD"
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2015
    Ready2Board, Valentijn en Jan van Putten vinden dit leuk.
  10. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Heeft het eigenlijk zit om AA te bellen als je online 1 Guest Seat ziet staan, terwijl je er eigenlijk 2 nodig hebt?
    Zou het kunnen dat een medewerker er alsnog 2 kan boeken voor je of is dit never-nooit-niet mogelijk?

    Ik zie op mijn gewenste datum nl. nog maar 1 stoel beschikbaar en omdat het een honeymoon is reizen we toch echt met z'n 2en ;)
     
    DownUnderFlyer vindt dit leuk.
  11. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Afgelopen week eindelijk m'n Platinum challenge kunnen regelen, eerst naar Belgisch callcenter gebeld, maar daar kreeg ik 2 personen die er niks vanaf wisten en die adviseerden me om naar de VS te bellen. Zo gezegd, zo gedaan en paar uur later naar AAdvantage in de VS gebeld, super vriendelijk en was snel geregeld. M'n challenge gaat in op 15 juni en met m'n geplande trip op 16-25 juni met 4 AA vluchten verdien ik 11310 EQP, goed voor Platinum tot februari 2017 :) Oh ja en heb "maar" $ 180 betaald (normaal voor Gold challenge) ipv $ 240 (PLT).

    En nu maar hopen dat AA volgend jaar niet overschakelt naar een revenue based programma, want ik wil volgend jaar flink wat AA miles bij elkaar gaan harken :D
     
  13. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Kheb zonet maar eens met AADvantage in US gebeld, toll free nummer via Skype... Dat werkte overigens supergoed. Aardige mevrouw die de beschikbaarheid voor me heeft gecheckt.
    Nu zijn er 2 plaatsen vrij op een datum in september, echter is dit helemaal niet terug te vinden op site van Etihad... Dus dat is best verrot omdat je dan nooit helemaal zuiver kunt checken wat er nu wel en niet vrij is... Er zijn denkik geen andere opties om de vrije stoelen te checken in guest first dan óf met AA te bellen óf de site van Etihad te checken?
     
  14. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Ze zeiden overigens ook nog dat men elke 45 dagen meer awards seats released... alleen hoe kom je er nu achter wanneer dat is?!?
    Waarschijnlijk niet.... denk ik ??
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Kijk eens naar Awardnexus. Volgens mij geven zij een alert als een award stoel vrijkomt.
     
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bloemen besteld en die bleken na 2 keer bellen op het verkeerde adres afgeleverd, uiteindelijk na 4 dagen toch de bloemen op bestemming. Klacht ingediend, refund gekregen, nieuwe bloemen ter plekke en miles in m'n account :D
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  17. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Vraagje:

    8 Upgrade certs - klopt het dat AA een premium tax vraagt om jezelf te upgraden en die certs te gebruiken?
    36 E 500 certs - klopt het dat als je samen op 1 pnr reist je die certs toch alleen maar voor jezelf kunt gebruiken en niet ook voor de persoon die mee reist?
     
  18. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Voor zover ik weet hoef je voor de AA cert geen tax te betalen, althans van DUS naar FLL via ORD was dit niet het geval. De 500 cert kon ik in mijn geval gebruiken voor mijzelf en een tweede persoon op 1 PNR. De gate agent deed hier ook niet moeilijk over en dit kon gemakkelijk gedaan worden.
     
  19. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb namelijk net 30 min aan de tel gehangen met een agent en die wou zelfs mijn creditcard hebben omdat er voor het gebruik van UPGRcerts een premium tax word gevraagd .. hoeveel kon ze me niet zeggen pas als er beschikbaarheid was (was er niet en gewaitlist) dan kon ze pas zien hoeveel.

    Je cc zou dan automatisch gecharged gaan worden?
     
  20. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Wat is de route?
     

Deel Deze Pagina