Een vraag m.b.t. aadvantage en avios van Iberia. Bij beide programma's ben ik lid, echter zou ik deze punten graag combineren om zo meer vluchtmogelijkheden te hebben. Is er iets mogelijk om binnen de Oneworld alliantie, beide programma's te combineren?
Iemand een idee om op korte termijn goedkoop aan 65 miles te komen Heb al een holidaycheck ingevuld .. maar geen idee hoe lang dat duurt voordat die miles posten
Ben ik verkeerd het volgende te denken? AA biedt nog steeds de Platinum Status Challenge aan, je moet in een periode van 90 dagen minimum 10,000 EQP (punten dus geen mijlen vliegen) en je betaalt hiervoor $ 240. Als ik naar volgende route kijk: OSL-LHR-LAX heen en ONT-DFW-LHR-CPH dan levert dit normaal 12718 mijlen op. Maar als we naar de segmenten en boekingsklasses kijken dan zie ik het volgende: De segmenten in klasse S verdienen maar 0,5 EQP, in klasse V is dit 1 EQP. Dus... als we ik dan op GCMapper kijk, zie je onderstaande mijlen. Als je dit dan weer omrekent naar EQP: 750 mijlen in S = 750 x 0,5 EQP = 375 EQP 5456 mijlen in V = 5456 EQP 1188 mijlen in V = 1188 EQP 4750 mijlen in V = 4750 EQP 610 mijlen in S = 305 EQP Totaal EQP = 12074 voor 711 euro. Bijkomende kosten zijn positioning flights naar OSL en van CPH. Dit is een redelijk goedkope optie om AA Platinum te halen, niet?
Bijkomende kosten zijn de $ 240 voor het aanvragen van de challenge en de kosten voor de positioning flights. Ik ben nog steeds op zoek naar de goedkoopste manier om m'n allereerste airline status te verkrijgen Op deze manier krijg je relatief goedkoop status bij AA (Platinum) en bij OneWorld (Sapphire), in vergelijking met de manier via Aegean en bijvoorbeeld Ethiopian Airlines (BRU-ADD-GRU), die kost je iets van 1500 euro. Nog makkelijker zou een nieuwe business class sale zijn bij BA natuurlijk... Ik weet niet welke BA of OneWorld status @TheoS na z'n tier point run naar Hawaii? Dus enkel die trip, niet de trip nadien om zo z'n resterende Tier Points te halen. Het is alleen jammer dat bijvoorbeeld TK niet status matcht van OneWorld Sapphire naar TK Gold, ze doen dit enkel voor OW Emerald. Anders had het helemaal mooi geweest
Dit heb ik uit de wiki op FT: Gold and Platinum Challenges (there is usually no EXP Challenge) can be flown to gain a "short cut" to status. To earn status you must register (and pay a fee $100-$140 for Gold, $200-240 for Platinum*) and fly to earn 5,000 or 10,000 elite-qualifying Points (not miles) in a three month period, using American Airlines, American Eagle, AmericanConnection®, British Airways, Finnair, Iberia, Japan Airlines, Qantas, US Airways and their eligible codeshare flights (miles must be credited to AAdvantage). The four AA segment minimum required for regular status qualification does not apply to completing the challenge.
Dear Mr. Bentlage, Thank you for contacting AAdvantage® Customer Service. We understand your desire to achieve the same elite status in the AAdvantage program that you enjoy in Air France's frequent flyer program. Although it is not our policy to automatically match elite status from another airline (in fairness to our AAdvantage members who qualified on their own), we are always eager to welcome new customers, especially if they are dissatisfied with their current carrier. We want to tell you about an offer available to you that, for a minimal service charge, allows you to more quickly achieve the status you desire. Therefore, we hope that you'll call us so that we can talk to you about this offer. To that end, please contact AAdvantage Customer Service between the weekday hours of 9:00-5:30 Central time. Outside the United States or Canada, visit www.aa.com/phones to find the number for the local office nearest you. We look forward to speaking with you soon! Thank you for participating in the AAdvantage program. We appreciate your business. Regards, Kathleen L. AAdvantage Customer Service American Airlines
Ze hebben uberhaupt geen status match, maar dit geeft al aan dat er dus gewoon gebeld kan worden voor een status challlenge
Klopt, je kan bellen op volgend nummer AAdvantage Customer Service at +1-800-882-8880 We hebben een Skype abo voor unlimited calls naar de US dus dat zit wel snor, maar bedankt voor de tip! Net nog een handige tool gevonden voor het zoeken van routes die AA vliegt http://aa.innosked.com/(S(4apzeq55mdovxebzkupkym45))/default.aspx?lang_id=EN
Weet niet of het ook voor AA geldt maar vaak zijn routes via de US naar zuid amerika ook gunstig geprijsd.
Ik heb zitten kijken naar routes via de US op AA naar EZE en GRU, maar in de periodes die ik zocht was er niets aantrekkelijk te vinden. Dit was 2e helft juni of in september... Maar ik heb ondertussen een route gevonden voor 610 euro die 12224 EQP bij AA oplevert, krijg hem alleen niet hetzelfde geprijsd via de AA search engine, een van de komende dagen als ik tijd heb bellen met AA en dan de vluchtgegevens doorgeven en zien hoe ze hem kunnen pricen... Het is een weekend return (vrijdagavond vertrekken, maandagmiddag weer thuis), dus veel butt in seat in economy met lange layovers, maar hij zou in aanmerking komen voor een Platinum Challenge
Antwoord van AA gekregen betreffende de status challenge: "In regards to the Platinum challenge here are some of the listed requirements. However for more detailed information, please contact us at the number listed below for further assistance. AAdvantage Platinum® status in a designated 3-month period by earning 10,000 elite-qualifying points on American Airlines, American Eagle, the AmericanConnection carrier, US Airways, British Airways, Iberia, Japan Airlines, Qantas, and Finnair (including eligible codeshare flights marketed by these carriers). The cost to register for this "challenge" varies from $180 to $240. For details about earning elite-qualifying points, please visit www.aa.com/elitestatus " Volgende week eens bellen en boeken
Voor degenen die nog een trip met AA plannen vanuit Duitsland naar de VS of omgekeerd, zijn er dubbele miles te verdienen voor verschillende bestemmingen. Meer hierover is te vinden in dit artikel van onze redacteur @Kilian
Het is vrijdagmiddag en mijn verstand is niet meer zo helder... kan iemand mij verduidelijken wat het volgende betekent wat ik tegenkwam in de fare rules van een AA vlucht? TRAVEL FROM INBOUND TRANSPACIFIC SECTOR MUST COMMENCE NO EARLIER THAN 3 DAYS AFTER DEPARTURE OF THE OUTBOUND TRANSPACIFIC SECTOR Thanks!