American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Hier zijn ze ook binnen :)! Was het al helemaal vergeten eigenlijk...
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik zit ook nog steeds te wachten op miles voor het boeken van Execucar, daar moet ik ook nog eens achteraan. Eerst werd me verteld dat het tot 8 weken kon duren nadat de rit was gebeurd... Nog 500 miles verdienen en m'n eerste MileSAAver award is binnen :)
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  3. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Even wachten tot die Londen-deals van BA weer terug zijn! Betaal je 60 euro voor een dagretourtje, sleep je als Platinum of Executive Platinum 2000 miles binnen en kunnen we een IVV-meetup in de BA lounge doen :D
     
    Jan van Putten en Lionell vinden dit leuk.
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ha goed idee! Die heb ik al een tijdje in het oog zitten houden, maar ik heb ze nog niet zien voorbij komen. Geduld is een schone zaak :)
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  5. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Vorige keer was het in januari!
     
  6. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    In april/mei ben ik ook nog geweest! Was wel Gatwick ipv Heathrow, maar door de Taittinger in de lounge werd dat prima goed gemaakt :D
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja ik kan me herinneren in januari dat @fbruno de ene na de andere fare vond in Expertflyer.
     
  8. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb dan wel geen status bij AA, maar voor 60 euro kan crediten bij BA als gold ook geen kwaad :p Lounge meeting lijkt me wel leuk :D Kom maar door.
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb vandaag mijn AA Platinum kaart al ontvangen, sneller dan verwacht. Enigste twijfelpuntje is dat erop staat dat ie geldig is tot februari 2016, terwijl ik na het completen van de challene een mail heb ontvangen dat de status geldig is tot feb 2017? Ik zal contact opnemen met AA en navragen, of krijg je elk jaar een nieuwe kaart opgestuurd?
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    AA is het aan het checken, ik ben benieuwd...
    Er zaten trouwens geen luggage tags bij de kaart, enkel van die "compliment" bonnetjes bij als je goeie service krijgt van een bepaalde staff member.
     
  11. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Weet iemand of de EXP Plat challenge ook nog te doen is? Heb me wat meer verdiept in AA maar denk dat EXP Plat t.a.v. BA Gold toch wat meer voordelen heeft. Zie wat datums met 7 juli op het internet en dat zou ik dus niet meer gaan redden. De trip die wij nog voor de boeg hebben geeft 20426 miles volgens MileCalc en met de x 1,5 bonus zouden we boven de 30k moeten uitkomen. Dacht namelijk eerst dat je alleen een gold en plat challenge bij AA kon doen.... :rolleyes: Niet zo slim
     
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    EXP challenge is enkel voor targeted members, die krijgen hem aangeboden via email.

    Ik heb net 20 min aan de foon gehangen met de Platinum desk... Probleem was dat ze destijds mijn challenge hebben laten beginnen op 15 juni, vandaar ook de lagere kost van 180 dollar. Wat de agent mij toen niet vertelde is dat de status dan maar geldig is tot feb 2016! Aangezien Ik wel bevestiging per email kreeg dat het tot feb 2017 geldig zou zijn, ging ik ervan uit dat het in orde was.

    De agent destijds had mijn challenge op 16 juni moeten laten beginnen en dan is de status geldig tot 2017! De challenge fee zou dan 240 dollar zijn geweest. Ik werd in de wacht gezet en na overleg met de supervisor werd er een eenmalige uitzondering gemaakt omdat mijn vluchten vanaf 16 juni waren. Ik heb de bijkomende 60 dollar betaald en heb nu mijn status tot feb 2017! Pfiew!
     
    FlyRicky, kevin990 en Ready2Board vinden dit leuk.
  13. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Moest je perce die 60 dollar betalen? Zo ja, dat vind ik slecht van AA
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    De agent die me inschreef voor de challenge had mijn challenge moeten laten starten op 16 juni en mij 240 dollar moeten aanrekenen. Had ik dat geweten, dan had ik in mei zonder problemen die 240 betaald. Als ze nu letterlijk de regels van het AA programma zouden volgen, dan had ik m'n status maar behouden tot feb 2016, dus ik vond het niet erg om die 60 dollar te betalen ipv 50.000 miles te moeten vliegen volgend jaar.
     
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja nu ik de status heb tot 2017 ga ik dat op z'n minst doen, doel is 100K voor EXP, maar of dat haalbaar is... dan moet ik flink wat goeie deals vinden :)
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Uitdaging aanvaard!
    Ik bestel alvast een paar zwembandjes... :D
     
  17. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Toen ik deze week met AA in de VS belde kreeg ik aan het einde van het gesprek een AA Citibank kredietkaart aangeboden. Ik vertelde ze dat wij als non US resident hiervoor niet in aanmerking komen. Enkel in de UK heb je nog een variant. Hiervan was AA dus niet op de hoogte en ze gingen het intern nakijken, want in hun draaiboek staat dat ze het aan alle non US residents moeten aanbieden...
     
  18. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ja standaard vragen ze het als je het gesprek afrond. Had het ook al aangegeven
     
  19. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Heb zojuist (via 't toll free nummer via skype) gebeld en kreeg dit niet meer...
     
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Onder het motto van alle beetjes helpen, zijn vandaag (na 7 weken wachten) de 150 miles van mijn Execucar booking gepost.
     

Deel Deze Pagina