American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb vanmorgen bevestiging ontvangen van AA dat m'n platinum status tot februari 2017 geldig is, nieuwe member kit wordt opgestuurd :)
     
  2. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb ondertussen ook mijn platinum challenge aangevraagd. Ging eigenlijk best snel. De telefoniste kon niet zeggen of mijn vluchten zouden kwalificeren voor de challenge. Dit wist ze enkel voor AA vluchten. Van 1 september tot 1 december moet ik 10,000 EQP vliegen en dat gaat zeker lukken, zeker nu ik tijdens mijn trip naar de VS nog een paar binnenlandse AA mileageruns heb geboekt. Op 1 september knal ik los met mijn eerste vlucht in een A380 van BA!
     
    jongesander en Lionell vinden dit leuk.
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik ga binnenkort wellicht mijn aandachtspunt verleggen van FlyingBlue naar AAdvantage, aangezien het feit dat er binnen Skyteam weinig mogelijkheden zijn om goedkoop miles bij elkaar te vliegen. Nu had ik een tweetal vragen:
    -Ik heb even snel zitten zoeken op awards tussen Europa en de VS. Nu kwam ik, in vergelijking met FB, zeer lage bedragen in miles tegen, maar daarentegen waren de taxen zeer hoog. Retourtje AMS-JFK bracht $430 aan taxen met zich mee. Is dit gebruikelijk binnen AA, dat de bijkomende kosten vanuit Europa zo hoog zijn?
    -De bedragen in miles voor bijvoorbeeld een retourtje AMS-JFK zijn al niet zo hoog, vanaf 40k, maar werkt AA ook met een zelfde principes als de Promo Awards bij Flying Blue? Ben deze tot nu toe nog niet echt tegen gekomen..:oops:

    Bij voorbaat dank:)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  4. E**

    E** Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Hmmmm zit midden in mijn betaalde AA Platinum Challenge en nu komt deze actie van American Airlines voorbij. Vlieg twee keer op en neer business class naar de VS maar net allemaal voor 14 Sept. Als ik het goed begrijp en dit in de tweede helft van September had gepland had ik me dus $ 240,- kunnen besparen?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  5. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Mocht iedereen die zich aanmeldt worden geaccepteerd, ookal heb je geen invitation gehad, dan had je je $240 kunnen besparen inderdaad.. Maar weet niet of deze challenge al bestond toen de error fares in C naar de VS geboekt konden worden; wellicht een schrale troost;)
     
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Kijk, dat verandert de zaak. Thanks voor je reply, vanaf nu dus alles met AA proberen te routen:)
     
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    @WorldTraveller13 nog even een vraagje: zijn de belastingen alleen zo belachelijk hoog bij awards waar een BA segment in zit, of geld dit voor alle partners? Als ik met bijvoorbeeld Iberia naar Spanje zou vliegen, zijn de belastingen dan ook zo hoog?
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bij Iberia zijn ze ook aan de hoge kant, maar niet zo hoog als bij BA.
     
  9. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Weekendje citytrippen op een award zit er dus eigenlijk niet in?:p
    Deed dat bij FB ook al nooit aangezien de belastingen ook mega hoog zijn, maar dacht dat AA daar dus wel verandering in zou brengen:(
    (Buiten het feit om dat intra-Europa ongustig is qua de hoeveelheid miles ten opzichte van intercontinentale vluchten..)
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Binnen EU gebruik ik m'n miles gewoon niet voor awards, als ik zoek naar city trips dan zijn we in het verleden altijd met low cost carriers gevlogen.
    De miles gebruik ik vooral voor longhaul trips die anders teveel uit de portemonnee kosten.
     
  11. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb nu alweer een tijdje zitten spelen met de award booking tool, maar welke bestemming ik ook ingeef; geen een van de vluchten wordt uitgevoerd door EY, CX of JL. Alle vluchten tot dusver uitgevoerd door BA, AY en RJ. Hoe boek je award tickets voor bijvoorbeeld de bovengenoemde carriers?
     
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    In het geval van Etihad moet je zoeken via de award search engine van hen en dan kijken naar de GuestSeat availability. Meer info op deze link.
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  13. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Iemand een idee of het voor ons interesant is om nu we nog de helft van onze Hawaii trip te gaan hebben met BA en US en BA Silver zijn om mogelijk gebruik te maken van de Exec Plat challenge die nu aan te vragen is? Als we alles bij BA weg zetten zijn we Gold bij BA, maar mogelijk is EXP mooier. Iemand die ons hierin wat duidelijkheid in kan verschaffen? We hebben nu nog te gaan OGG-PHX-JFK in First op US, JFK-LCY/LHR-HEL-CPH in Business bij BA en de laatste leg bij Finnair. Daarnaast in november nog een simpel O/S class ticket OSL-LHR-JFK/LGA-ORD-YUL-LHR-TXL. Your help and advice is appreciated
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.
  14. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Maar CX en JL moet je dan ook daadwerkelijk boeken via BA?
     
  15. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Start van de EXP challenge is op 14 september, dus dat is al een restrictie.
    Voor al de genoemde trips verdien je bij AA 20.004 EQP's, niet genoeg om aan EXP challenge van 25.000 EQP's te voldoen. Daarmee heb ik de laatste trip in zijn geheel op 0,5EQP/mile berekent, maar er zit nogal een verschil tussen brekingsklasse O en S, wanneer het BA vluchtnummers betreffen en je na 1 oktober vliegt! Als je deze trip nog even beter kan weergeven, dan kan ik hem even helemaal doorrekenen, als je wilt:)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  16. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Eigenlijk de eerste leg is alleen S volgens mij. Dus dat zet geen zoden aan de dijk. Eventueel een ander tripje zou wel te doen moeten zijn om dan EXP te halen. We vliegen de 16e weer terug dus dat lukt wel en de andere trip is in nov. Het enige waar ik mee zit heeft het een echte meerwaarde om te overwegen voor EXP te gaan vs Gold bij BA. Zie dan kan het interessant zijn anders crediten we gewoon bij BA.
     
  17. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Een groot pluspunt van EXP zijn de 8 system wide upgrade certificaten. Daarnaast zijn de OW perks van AA EXP gelijk aan die van BAEC Gold.
    Award redemptions bij AA hebben minder regels dan bij BA, als is BA weer veel gunstiger als het gaat om intra-Europese vluchten. Onderlinge verschillen van perks als je met de 'eigen' maatschappij vliegt weet ik niet zo uit m'n hoofd.
    Ik zou zelf even de twee websites naast elkaar open zetten en kijken wat voor jou de meeste voordelen biedt, gekeken naar je reisgedrag:)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  18. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ik las op FT dat de challenge op 23 september af loopt. Weet iemand hier daar mee over?
     
  19. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Dat is waarschijnlijk een typo, want 23 december zit in mijn geheugen:)
     
  20. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina