Ah, dat is jammer. Dan kom ik welgeteld €3 tekort Excuus dat ik niet beter gezocht heb op de algemene voorwaarden.
Geen excuses nodig, daar is het forum ook voor. Bovendien navigeert de website van Accor nu niet echt lekker.
Ik wilde dat niet als excuses gebruiken Maar die navigator op de Accor website is inderdaad verschrikkelijk en niet gebruikersvriendelijk.
Inmiddels is bekend geworden dat de ALL Visa credit cards uitgegeven door BNP Paribas (alleen in Frankrijk) eind dit jaar ophouden te bestaan. Dus de kans dat er ooit in Nederland credit cards komen voor ALL lijkt me nu minimaal. Overigens houdt in Duitsland de DKB op met de HHonors credit card per 30/9/2024. Europa blijkt een moeilijke markt voor credit cards waarmee je miles of punten verdient.
Het lijkt mij dat dit puur komt door (onnodige) regeldruk vanuit Brussel. Tijd voor (echte) liberalisering.
Geruststellend nieuws ten aanzien van Accor STEP. Ik heb vanochtend een briefing gehad. De wijzigingen zoals bovenstaand zijn niet van toepassing op hotels die Accor STEP aanbieden. Accor komt met een nieuw loyaliteitsprogramma voor reisagenten genaamd HERA. Hieraan doen alleen de meest luxe merken mee. Echter, hotels van Mondrian, MGallery, etc. die op dit moment Accor STEP aanbieden, blijven dit doen voor de STEP reisagenten. Voor klanten verandert er dus gelukkig niks, alleen voor de reisagenten. Voor ons wordt het aantrekkelijker gemaakt om luxe merken te boeken.
Is maar hoe je het bekijkt , het nieuwe programma is een soberder editie in vergelijking met Famous Agents. Maar goed, dat is wel eens vaker zo bij gewijzigde programma's. Maar inderdaad, mooi dat de kleine groep hotels die niet onder de eerste categorie op dit moment nog gewoon te boeken zijn want daar zitten leuke hotels tussen.
Het STEP tarief gereserveerd via @STK9 , ben ik nu inmiddels in het Sofitel Dubai Jumeirah Beach. Aankomst hotel iets na 15 uur. Bij de receptie werd meteen mijn Gold status benoemd en dat in een upgrade zou krijgen. De kamer was alleen nog niet klaar, dat vind ik normaal gesproken irritant, maar nu niet. Ik mocht in de lounge wachten tot de kamer klaar was. Na de lange metro rit was dat erg fijn om zo eventjes te relaxen met wat hapjes en verse sap. Na ik denk een half uur werd ik door dezelfde dame van de receptie opgezocht in de lounge met de kamer kaart, bon voor welkomst drankje en welkomstbrief van @STK9 . Ik had de goedkoopste king kamer gereserveerd met partial seaview, en de receptioniste vertelde mij dat ik geüpgrade was naar de luxere full seaview. En daar was geen woord aan gelogen. Wat een fantastisch uitzicht vanaf dat fijne balkon. Het ontbijt vanmorgen (dat is inbegrepen bij STEP tarief) was heerlijk. Verse Eggs Benedict met zalm, vers bereide wentelteefjes. Er was keuze uit meer vers gemaakt eten, alsmede een uitgebreid buffet. Lekker Vandaag maar beginnen met het gebruiken van de 100 USD (360 dirhams) tegoed wat gelukkig ook bij de de bar aan het zwembad kan.
Klein update aan bovenstaande. Dit is de eerste keer bij een Accor hotel dat je als welkomstdrankje niet alleen uit frisdrank en bier/wijn kan kiezen. Cocktails waren ook mogelijk. Dus daar natuurlijk voor gekozen, lekker aan de mojito.
In Azië mag je vaak wat uitgebreider kiezen hoe hoger de status is, een enkele uitzondering daargelaten. Maar in land als Portugal waar je zelfs voor een kamer in het grIBIS hotel relatief veel betaald kan er met moeite een blikje cola af.
Weet iemand of je bij een flexibel tarief dat deels met punten is betaald, bij annuleren naast het vooruit betaalde bedrag ook de afgeschreven punten terug krijgt?
Ben zojuist aangekomen bij het ibis Schiphol hotel. Had een tijdje geleden gereserveerd, maar zag deze week dat het sleep/park/fly tarief in prijs was verlaagd dus had de bestaande boeking geannuleerd en een nieuwe gemaakt. Toch weer 15 euro bespaard. Oorspronkelijk ingewisselde punten had ik meteen terug. Personeel heel erg vriendelijk. Er werd gelijk opgemerkt dat ik de Gold status heb. Die zien ze hier niet veel (of het was een enthousiaste medewerker) want hij zei: “oh wow, you’re a gold member, wow” alsof dat heel bijzonder is. Leuk om eens zo’n reactie te krijgen ipv totaal geen erkenning te krijgen. Wat mij nog meer verraste was dat daarna de medewerker even naar het kantoor achter de receptie ging, en vervolgens terug kwam met een tasje met een welkomst geschenk erin. Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Erg leuk! De kamer is standaard ibis. Perfect voor een nachtje met de dag erop een vroege ITA vlucht. En om zo ruim een week hier te kunnen parkeren en iets minder vroeg op te moeten staan vind ik voor dit geld echt een koopje (totaal 146 euro waarvan 40 euro betaald met Accor punten). Ik kan dit hotel dan ook zeker aanraden.
Twee kamers voor vier nachten geboekt Ibis Styles Athene, als silver member. Bij inchecken zelf moeten vragen naar welkomsdrankje, daar ben ik inmiddels aan gewend. Verwezen naar een QR-code, maar dat is gewoon de ALL app. Daar gezocht maar niks gevonden. Dan weer terug naar de recptioniste. U krijgt 1 drankje. Voor ons vieren? Nou nee, bedankt. We gaan wel in de stad wat drinken.
Ik zag op loyaltylobby dat klanten met een jaar abonnement op All Signature met 30% korting een ALL Plus Voyageur kaart kunnn aanschaffen. Moet er wel een link voor krijgen. Heeft iemand die hier gekregen?
In het artikel wordt over verschillende lidmaatschappen gesproken, maar alleen de jaarlijks betaalde all signature klant zou een link moeten ontvangen. Heb je dat abonnement?
Hier ook geen link ontvangen, terwijl ik ook het Absolute plan heb. Het lijkt wel vaker voor te komen dat Accor een promotie heeft, maar dat slechts een deel van de deelnemers aan het programma een link krijgt.
Soms krijg je ook een leuke verrassing bij de welkomstdrankjes: in het Ibis en Novotel in Reims kun je zelfs een glas champagne krijgen als welkomstdrankje.