Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

1. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    @Gill35, naar mijn mening kan dit nog steeds interessant zijn, mits je verwacht nog op eigen kracht 5000-status punten te kunnen sparen (daar waar je als je ergens deze maand start met Signature je aan het einde van het jaar 9000 status punten hebt gekregen, 14.000 status punten = Platinum)

Ik heb dit jaar verlengd, dit koste mij omgerekend €1228,33. Dus ook zonder welkomst coupon kom je uit op een voordeel van ~€271,67 (op basis van de waarde van de reward points) + zodra je Platinum bent krijg je 2x Suite Night upgrade(s).

Qua Braziliaans belastingnummer (CPF), ik meen gelezen te hebben dat dit ook zonder kan. Maar heb dit zelf niet zonder geprobeerd. Ik denk dat je hier snel genoeg achter komt als je de stappen doorloopt.

Gill35 vindt dit leuk.
  2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    FlyRemco, Joost82, donmiguel en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Gill35

Gill35 Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Beste,

Dank voor tip. Heb geactiveerd en gaan kijken wanneer ik weer Platinum haal. Waarschijnlijk komende zomer ergens. Heb betaling op maandelijks gezet (€ 100,- per maand) en ga iig 4 maanden proberen en kijken of alles werkt zoals verwacht. Kon zonder CPF gewoon met Amex boeken. Zie gelijk in mijn Accor overzicht en direct 5.000 punten bijgeschreven. Toch leuk om zo snel weer Platinum te worden.

Denk dat ik alle punten overzet naar Flying Blue, omdat mijns inziens ze daar meer waard zijn als je op zoek gaat naar goeie Promo Award voor verre reizen.

Overigens voor sommigen misschien ook een tip. 2 maanden geleden lid geworden van de Accor Shareholdersclub. Als je 50 aandelen koopt en dit bij Accor meldt, kun je lid worden van de 'club' en word je direct Gold. 2 maanden geleden gekocht voor € 1.850,-, staan nu al op € 2.150,-. Kan ze dus met winst verkopen gezien ik ze nu niet meer nodig heb voor Gold tier.

theflyingrobman en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  4. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Hier heb ik 3 jaar geleden naar gezocht voordat ik Ibis business gold kocht, maar kon het destijds niet vinden. Ik dacht dat dit afgeschaft was.
    Heb je ergens een linkje?

5. donmiguel

donmiguel Newbie

Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    13

westi vindt dit leuk.
  6. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben bang dat je bedrogen uit komt, huidige wisselkoers is 2000 Reward Points = 2000 Flying Blue Miles. Bij Accor krijg je voor die 2000 punten €40,- korting, bij AF/KLM op een goede dag een euro of ~€18,-

Gill35 vindt dit leuk.
  7. Jeroen23

Jeroen23 Newbie

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    18
    We gaan deze zomer naar Sardinië en willen graag het Palazzo Tirso Cagliari Mgallery boeken. Helaas doet deze, volgens mij, niet mee aan met de STEP tarieven.

En is de All plus Voyageur kaart echt zo zwart wit als staat beschreven, 20% korting bij o.a. Mgallery? Volgens de website van Accor zou het hotel wel mee doen aan dit programma. Het zou dan namelijk wel lonen om eerst deze kaart aan te schaffen en daarna pas het hotel te boeken.

Als iemand toevallig ervaring heeft met dit hotel hoor ik het graag :)

8. donmiguel

donmiguel Newbie

Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb een dummy boeking voor je gemaakt. Begin juli is het ledentarief € 236 per nacht en met All Plus Voyageur € 199, inclusief ontbijt. Als je meer dan 5 nachten in het hotel verblijft, heb je de kosten er al uit. Plus, soms wordt je met Silver al in de watten gelegd met een kamerupgrade, laat uitchecken en gratis minibar.

ppt en Jeroen23 vinden dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Om het verhaal, in combinatie met de informatie van @donmiguel , compleet te maken: dit hotel doet inderdaad niet mee aan STEP.

donmiguel en Jeroen23 vinden dit leuk.
  10. Jeroen23

Jeroen23 Newbie

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    18

Bedankt voor het checken! Wij gaan 6 nachten, dat zou dan wel uit kunnen. Zelfs als we daarna geen gebruik meer maken van Accor. Alleen niet vergeten om het dan op te zeggen :)

ppt, Bijzonderetickets en donmiguel vinden dit leuk.
  11. Gill35

Gill35 Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ik zie dat je de link al gevonden hebt. Ik kan nog geen links plaatsen.
    Denk dat het een goede investering is. Als het bedrag toch op een spaarrekening hebt staan, koop je 1 x 50 aandelen (ongeveer € 2.000,-). Als je ze nooit meer verkoopt en de aanbieding blijft geldig, Gold For Life.

Het heeft wel bijna 6 weken geduurd, heel veel mailtjes en Facebook Messeges, om het voor elkaar te krijgen. Ze lopen nogal achter met verwerken in Parijs. Uiteindelijk veranderde mijn status in de app in Gold, 3 dagen voordat ik naar Thailand ging. Direct 2 x geupgrade naar een suite.

Denk dat ik komende zomer de aandelen toch ga verkopen ivm reis naar Japan. En omdat ik nu me heb aangemeld voor de Braziliaanse aanbieding All Signature, waarbij je voor € 1.200,- per jaar 75.000 punten (waarde € 1.500,-) ontvangt en vrijwel direct door naar Platinum gaat. Ieder z'n hobby . Ook volgend jaar dus gegarandeerd platinum of misschien zelfs wel Diamond.

Dit werkte overigens direct en stond vrijwel direct in mijn app. De 1e punten en statuspunten bijgeschreven.

westi, Ruut en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  12. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Na één jaar moet je gewoon kwalificeren volgens de geldende regels:

Joining the Accor Shareholders Club entitles members to the ALL - Accor Live Limitless Gold digital loyalty card.
    (...)
    The ALL - Accor Live Limitless Gold card is valid until December 31 of the year after the year of subscription. Card holders who meet the conditions required (minimum of 30 nights in a hotel per year or 7,000 bonus points earned over the past year) are eligible for Gold membership status for a further 12 months (365 days). Card holders who do not meet these conditions are eligible for the status that corresponds to their stays and expenditure or bonus points earned between January 1 and December 31.

westi en Gill35 vinden dit leuk.
  13. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    All Signature geeft een bonus aan huidige leden: https://all.accor.com/a/pt-br/offers/oferta-all-signature.html
    Deze maand is er bij mij en meerdere FlyerTalk leden 1.250 ipv 5.000 bonuspunten bijgeschreven, check dat dus even!

Voor geïnteresseerden in dit plan, ook bonussen beschikbaar met kortingscode:
    Monthly - ANIVERSARIO15 - 15%OFF in the first month on monthly plan
    Quarterly - ANIVERSARIO30 - 30%OFF in the first month on quarterly plan
    Annual - ANIVERSARIO100 - 1month free on annual plan.
    Ik zie niet wanneer deze kortingscode afloopt, maar ik overweeg mijn maandabonnement op te zeggen en dan direct na verlopen een nieuwe met kortingscode te nemen ;)
    https://all.accor.com/a/en/subscription-program/all-signature.html

Klopt, niet meer nodig.

TimH vindt dit leuk.
  14. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    153
    Trofeepunten:
    33
    Lijkt erop dat de kortingscodes tot 11 juni te gebruiken zijn voor de All Signature.
    Uit de voorwaarden (met Google translate):
    Deze aanbieding is alleen geldig voor alle nieuwe abonnementen op een
    Betalingsfrequentie ALL Signature-plan van 17-04-2024 tot 23:59 uur
    11-06-2024 - Brasilia-tijd (UTC/GMT -03:00).

15. donmiguel

donmiguel Newbie

Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    13
    Nieuwe promotie van Accor voor mei:

1000 extra reward punten (waarde € 20) voor verblijven tussen 29 april en 28 mei. Een verblijf van één nacht is al voldoende. Je moet je registreren via de link.
    Je kunt de meeste waarde eruit halen door een goedkoop hotel uit te zoeken. In Nederland kun je soms al voor € 65 overnachten bij Ibis. In de voorwaarden staat wel dat de promotie niet geldt bij (deels) betalen met rewards punten.

Joost82, lloydje33, Sandor en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Accor STEP, het speciale tarief met voordelen als 100 USD credit, dagelijks ontbijt en meer, gaat veranderen.

Het tarief is te boeken bij de volgende merken:

Raffles
    Fairmont
    Banyan Tree
    Sofitel Legend
    Emblems
    Sofitel
    Delano
    SLS
    SO /
    Paris Society

De volgende merken doen niet langer mee:

21C
    25HOURS
    ANGSANA
    HYDE
    MGALLERY
    MONDRIAN
    MOVENPICK
    PULLMAN
    RIXOS
    SWISSOTEL
    TH10

De wijzigingen gaan per direct in. Het tarief blijft te boeken via aangesloten agenten.

Laatst bewerkt: 3 mei 2024
    Fripsmaster, Jeroen23, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb een vraag over de spend levels die All Accor op haar website aangeeft om het volgende niveau te bereiken.

Zijn deze spendlevels cumulatief of staat de teller na het bereiken van het volgende level weer op €0?

Punten tellen namelijk wel op. Maar spend is niet aangegeven in de app.

Mijn aanname is dat alle spend in het hotel (dus op de eindfactuur) meetelt?

18. donmiguel

donmiguel Newbie

Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    13
    De statuspunten (spend) en -nachten (aantal overnachtingen) zijn cumulatief. Wel worden per 1 januari alle statuspunten en -nachten weer op 0 gezet. Voor de statuspunten geldt dat de uitgaven in het hotel meetellen. Dus als je op 31 december van het jaar de rekening van het diner laat boeken op de kamer, kun je je statuspunten een zetje geven om het volgende level te bereiken. Zie ook de V&A op de website van Accor.

19. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63
    Hmmoké. Dan klopt er dus iets niet, want ik zou juist door die spend (diner voor mijzelf en een collega en ook nog een door het hotel geregelde transfer) naar het volgende level moeten. Ik ga de klantenservice mailen. Bedankt!

*Edit: ik moet 8 dagen wachten van het systeem.... Misschien komt de statuschange later alsnog.

Laatst bewerkt: 6 mei 2024
  20. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    De transfer valt onder extras en zal daarom niet meetellen. Hier kun je alles precies teruglezen:

https://help.accor.com/s/article/wh...ing-le-club-accorhotels-points?language=en_US

Deel Deze Pagina