Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    In ieder geval een leuk hotel met een rijke historie en aan een gezellige straat.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  2. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    845
    Trofeepunten:
    348
    Wat zijn de ervaringen met de klantenservice van ALL? Ik wacht nu ruim een week op een antwoord ivm ontbrekende punten na een verblijf. Was 4 nachten en ook voor collega's betaald, dus aardig lucratief. Reservering op mijn naam en ook betaald met de creditcard gekoppeld aan mijn profiel.

    Overigens dikke plus aan dit verblijf was dat iedereen in de reservering een upgrade kreeg naar een Executive room. (Novotel Nürnberg)
     
  3. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Mijn ervaring is dat de punten meestal binnen enkele dagen na het insturen van de aanvraag worden bijgeschreven. Soms binnen 24 uur, soms na een paar dagen. Het viel mij wel op dat ik de laatste maanden vaker zo'n verzoek heb moeten indienen dan voorheen.

    Je krijgt overigens voor maximaal twee kamers punten bijgeschreven, dus het aantal te ontvangen punten kan lager uitvallen dan je in eerste instantie had gehoopt.
     
    SvnKngs vindt dit leuk.
  4. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Mijn All Plus Ibis is net verlopen. Als ik m wil verlengen heb ik bij de laatste stap de mogelijkheid om een kortingscode in te vullen. Wat zou ik daar in kunnen vullen?
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Pin me er niet op vast, maar waarschijnlijk een kortingscode.
     
    FlyRemco, Durk, PJOTR en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Ik zag onlangs dat Mama Shelter nog deelneemt aan een ander, betaald, loyaliteitsprogramma: Disloyalty.

    upload_2023-12-12_20-21-38.png

    Er doen nog veel andere hippe hotels mee, zoals 25h, the Hoxton, So/ etc. Geen wederzijdse voordelen met ALL, maar meer een abonnement om voordelen te krijgen bij deze hotels. Handig als je toevallig regelmatig in deze fancy hotels slaapt.
     
  7. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Vraagje, weet iemand of, als je een Accor plus voyageur aanschaft, je ook korting krijgt op reeds gemaakt boekingen?
     
  8. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ben bang van niet. Bij het boeken moest je al een membership nummer hebben ingevuld. Dit staat bij hun algemene voorwaarden:
    4.2. Use
    To enjoy their benefits, Subscribers must provide their membership number at the time of each booking and present their membership card (or their membership number) when they arrive at the hotel. For Subscribers to enjoy ALL PLUS benefits, all these conditions must be met.

    Mocht je een boeking hebben gedaan die je nog kan annuleren en opnieuw boeken, dan zou dit nog wel kunnen.

    Kleine disclaimer, de korting is van het basistarief. Dus zonder voyageur krijg je al de 10% ledenkorting. Met voyageur wordt dit dus bij bijv. novotel in totaal 15% korting, dat is 5% + de 10% ledenkorting. De korting loont dus pas echt bij de luxere hotelketens
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2023
    erlug vindt dit leuk.
  9. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Het was inderdaad een heel mooi hotel en de medewerkers waren ook heel vriendelijk. Ik kreeg werkelijk alle extra's die je maar kan wensen. Welkomstdrankje, chocolaatjes op een dienblad met een persoonlijk welkomst bericht en een postkaartje, upgrade naar een suite. Ze weten het heel mooi te brengen, dit maakte de ervaring toch echt wel een stuk specialer. Ga hier zeker nog een keer slapen, wanneer ik weer in Surabaya ben.

    Daarentegen kom ik net weer terug van een Mövenpick hotel in Frankfurt en kreeg hier juist een reality check. Helemaal niks, niet eens een persoonlijke welkom op naam. Nou ok, wel 2 miniscule chocolaatjes op de nachtkastjes.
     
    Ruut en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  10. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb een paar opnieuw gereserveerd idd. 1 ga ik niet annuleren. Die kamer heb ik nu voor 70eu, maar door een concert kost het nu 300, haha.
     
  11. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Vorig jaar heb ik gebruik gemaakt van het All Signature abonnement uit Brazilië, hierdoor lag Accor Platinum voor het grijpen (12.000 status punten via Signature, dus op eigenkracht nog 'maar' 2000 status punten nodig). Daar waar ik in December op huwelijksreis ging heb ik maar gelijk doorgepakt en alles ingezet op Accor :eek: met als doel Diamond. Toch wel even een bucket list momentje, het is gelukt!

    Inmiddels kan ik uit eigen ervaring zeggen; in Azië gaat bij Platinum de rode loper uit (helaas Diamond pas bereikt aan het einde van de reis, dus nog geen ervaringen hiermee). Iets wat ik nog niet kende, "vip check-in". In plaats van check-in bij de receptie werden wij verwelkomt in de lounge van de hotels en daar onder het genot van een hapje/drankje rustig geholpen.

    In alle hotels upgrade gekregen van reguliere kamer naar suite en ook overal werd proactief gevraagd naar de aankomst/vertrek tijd waarop een early check-in of late checkout werd ingezet.
     
    arjen05, Joost82, TimH en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Mooi! Begint weer te knagen, nu we nog wat eerder in het jaar zitten is Platinum nog beter te halen.
    Klopt het dat de eerste punten direct en vervolgens elke maand op de aanmelddag worden bijgeschreven?
    En hoe vind je de inzetbaarheid van de Suite Night Upgrades? Volgens de voorwaarden moeten er specifieke kamers worden geboekt, dat zullen niet de goedkoopste zijn?
     
  13. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    @FlyRemco, correct de eerste status/reward krijg je direct na aanmelding en vervolgens maandelijks op de dag van aanmelding.

    Qua Suite Night Upgrades, om deze te gebruiken betaal je het tarief van een kamer nét onder de suite. Je kan dus helaas niet de goedkoopste kamer boeken en vanaf daar upgraden. Om dit te visualiseren, ik heb de volgende boeking gemaakt en hierbij 3 Suite Night certificaten gebruikt;

    Zonder:
    Accor Suite Nights Voor.png

    Met:
    Accor Suite Nights Na.png
     
    FlyRemco en lloydje33 vinden dit leuk.
  14. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    Dit ligt maar net aan het hotel. Vergelijk bijvoorbeeld Fairmont Marrakech. Daar word je geupgrade vanaf de goedkoopste kamer.
     
  15. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb nooit echt gelet op mijn Accor account. Ooit gekoppeld met FB en daardoor een keer €40 korting op een Novotel gehad maar voor de rest dus nooit wat mee gedaan.
    Laatst een paar dagen in een Mgallery hotel overnacht (erg goed bevallen) maar als ik nu naar de bijgeschreven punten kijk, lijkt het maar de helft van wat het zou moeten zijn. Het gaat om 2 kamers, totaal iets meer dan 800USD (ex belasting). Dit zouden toch zo'n ~1900 punten moeten opleveren? Uiteindelijk is er iets van 900 bijgeschreven wat in mijn ogen niet klopt met de factuur die ik heb ontvangen.
    Ik dacht gelezen te hebben dat je voor beide kamers de punten ontvangt (boeking in mijn naam, met mijn account etc.)
     
  16. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Correct, je had gewoon voor beide kamers de status & reward points moeten krijgen. Via de hulp functie vanuit je account kom je na wat klikken bij een grotendeels automatisch ingevuld contact formulier, via daar kan je de punten alsnog claimen.
     
    DuckDuck vindt dit leuk.
  17. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Ter informatie: na een formulier invullen (inclusief de rekening) werd binnen een half uur de punten toegevoegd. Nu ineens bijna op het volgende niveau (76 status punten nodig), altijd leuk.
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.
  18. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Accor ALL heeft nu een actie als je een ALL Plus Voyager kaart koopt:
    2.000 gratis Reward-punten (gelijk aan € 40) bij inschrijving op de ALL PLUS Voyager-kaart van 21-02 tot 15-03
    De kaart kost €199 per jaar en je krijgt 20 Status Nights (Silver)
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  19. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Als het goed is zijn er hier ook nog andere die vorig jaar de Ibis kaart hadden aangeschaft voor 2 jaar, voordat het programma veranderde naar de nieuwe ALL PLUS IBIS. Kregen we in eerste instantie direct de gold status die nu nog steeds geldig is, in het nieuwe programma enkel 10 status nachten. Toen het programma vorig jaar veranderde kreeg ik ook die 10 status nachten. Maar nu in het 2e jaar dat mijn lidmaatschap nog geldig is heb ik die nog niet gehad. Heeft iemand die al wel gekregen of zouden wij die niet krijgen? Ik kreeg ze vorig jaar op 30 maart, ik denk als ik ze niet heb ontvangen tegen die tijd dat ik dan eens contact met hun opneem.
     
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.209
    Trofeepunten:
    223
    Ik kan me niet herinneren dat ik vorig jaar die statusnachten daadwerkelijk gekregen heb, maar kreeg ergens eind januari een mail dat mijn status nog steeds gold is voor een jaar.
    Er zijn nu iig geen nachten bijgeschreven.
     

Deel Deze Pagina