Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

  1. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Daarom mijd ik Accor hotels in Europa. In Azië had ik betere ervaringen, maar heb nu geen status meer.
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Mijn ervaring is dat als je incheckt voor de reguliere inchecktijd, men meestal ad hoc een kamer toewijst en dan geen tijd heeft gehad om een geste op de kamer te brengen.
    Zeker omdat voor de reguliere check-in tijd de focus zal liggen op het uitchecken van vertrekkende gasten.
    Het niet geven van een voucher voor een welcome drink is trouwens wel een echte fout, en daar mag je het personeel best op wijzen die daar zelf dan ook meestal van schrikken. Als ik voor 2 personen boek krijg ik overigens een voucher voor 2 personen, boek ik voor 1 persoon krijg ik een voucher voor 1 drankje, zonder uitzondering in Azie of Europa.

    Hoe een hotel er mee omgaat als er geen welkomstgeste op de kamer ligt verschilt echt per hotel, zo heb ik in een aantal hotels gehad dat men naderhand een welkomstgeste brachten maar er zijn er meer die daarna helemaal niets doen.
     
    B_in_T vindt dit leuk.
  3. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    Novotel Szczecin - twee kamers, twee volwassen en een kind. Goud herkenning voor een van de kamers, handgeschreven welkomstbericht, (alcoholvrij) bier als welkomstgeschenk, twee vouchers, geen upgrade.

    Upgrade was ook niet nodig voor een korte nacht, veel belangrijker dat het zwembad open was tot 22:00 :D
    Bij veel andere stedenhotels (niet Accor) in Duitsland op onze roadtrip, juist gekozen voor een zwembad, maar dat was dan juist dicht tijdens de zomer voor onderhoud. Zou toch denken dat dat hoogseizoen is? :rolleyes:
     
    Ruut vindt dit leuk.
  4. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Ibis Budapest Airport - vier personen, voor alle vier een drinkvoucher (softdrink, wijn of bier naar keuze). Op kamer als welkomstgeschenk flesje Hongaarse cava en twee snacks (borrelnootjes, chocolade). Later uitchecken mogelijk, tijdstip naar keuze. Geen upgrade.
     
    B_in_T en Daan3 vinden dit leuk.
  5. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Het belangrijkste dit keer was het vroege inchecken, wat dat betreft was ik meer dan tevreden gezien het vroege tijdstip.

    Ik had het hotel er inderdaad nog op aangesproken dat er slechts 1 welkomst drankje is ipv 1 per persoon en het ontbreken van de welcome amenity. Antwoord was dat zij een nieuw (1 jaar oud) hotel zijn dat nieuwe regels van Accor moet volgen, wat wil zeggen enkel een welkomst drankje voor de kaart houder en niet voor de overige gasten op de kamer. En wat betreft welcome amenity was het antwoordt dat we vroeg mochten inchecken en er logischerwijs niets voorbereid kon worden (dit snap ik volkomen). Maar daarna werd het raar. Ik vroeg er niet om, maakte enkel een melding dat het teleurstellend was dat ze niet de benefits leveren die bij de status horen. Ze zeiden doodleuk dat als ik nog een welcome amenity willen, ik maar een nieuwe reservering moest maken en dan zouden ze mij graag een zakje M&Ms geven bij het volgende verblijf. Dit vond ik zo’n rare reactie, zeg dan niets.

    Al met al zeer gemixte gevoelens voor dit Tribe hotel. Hotel was mooi, goede kamers en heerlijk bed, wat dat betreft zou ik hier zo weer boeken. Maar service naar klanten met status, de schoonmaak (alles aangevuld voor 1 ipv 2 personen) en de chaos bij het ontbijt doen mij erg twijfelen of ik hier nog een keer naar toe zou willen.
     
  6. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb hetzelfde aan de hand lijkt het. :-( Welke afdeling heb je uiteindelijk gesproken, weet je dat nog? Want als ik nu bel krijg ik geen keuzemenu, en de medewerker aan de lijn komt niet verder dan dat hij me wil doorverbinden met het hotel...
     
  7. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Ik kan het helaas niet terug zien in mijn bel historie, maar volgens mij was het: 020 7210 030.
    Gesproken met de ALL Customer Service.
    Daarna liep het verdere contact via de mail: [email protected]

    Hopelijk helpt dit en kan je snel weer je punten gebruiken.
     
    budjepaul vindt dit leuk.
  8. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Top dank je wel!
     
  9. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen zaterdag een nachtje Mercure Norwich. Geen welkomsdrankje aangeboden gekregen, en we waren te moe om er om te vragen. Volgende morgen saai ontbijt, niet Mercure waardig. Hele hotel was trouwens vergane glorie. Enige voordeel: te voet naar het vliegveld in half uurtje, met KLM naar Schiphol in 35 minuten
     
  10. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Te voet? Er gaat ook een stadsbus tot vlak bij de ingang van het vliegveld.
     
  11. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Bij reserveren van een Accor hotel kan je deze deels betalen met reward points, in “batches” van 2000 punten (40 Euro). Je kan echter ook de rekening in het hotel zelf met reward points betalen. Vraag: gaat dit OOK met stappen van 2000 punten, of kan ik een “restant” rekening van pak-hem-beet 20 Euro met 1000 punten ter plaatse betalen?
     
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Nee, altijd per 2000 punten.
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Tegenwoordig kan ik ook met 1000 punten oftewel €20 een reservering betalen.
     
  14. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Sjonge, jonge, wat zijn we weer gul vandaag. Je kan nu Accor punten met een bonus van 15% overzetten naar FB milies.
    "En als u vóór 1 oktober 2023 uw Reward-punten omzet in Miles, wacht u een bonus* van maar liefst 15%!
    Bovenop onze actuele omrekeningskoers van 1 Reward-punt = 1 Mile welteverstaan. Dus voor 2.000 Reward-punten ontvangt u nu wel 2.300 Miles! "
    Omdat de 2.000 Reward punten 40 euro waard zijn, betaal je nu dus geen 2 cent per FB mile, maar 1,73913 cent. Je mag zelf uitmaken of je dat de moeite waard vindt.
    Overigens heeft Accor nog een promotie lopen voor mensie die nog niet hun Flying Blue account gekoppeld hebben aan ALL:
    "You must link your Accor ALL and Air France-KLM Flying Blue accounts between September 15 – October 15, 2023, and then have a stay and/or flight to earn 500 bonus ALL points on your next stay and/or 1,000 bonus miles on your next flight by November 15."
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2023
  15. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik maak weleens reserveringen bij Accor met meerdere kamers. Ik krijg tot nu toe altijd alle punten, is wel fijn. Maar is een limiet aan aantal kamers waarvan je punten kan cashen? Ik ga nu namelijk 10 kamers reserveren voor een week, dus dat tikt wel lekker aan.
     
  16. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Afgelopen donderdag was ik in PRG en ik kon maximaal 3 kamers op 1 boeking zetten. Ik had 4 kamers nodig, dus ik heb nog een aparte boeking gemaakt. Een paar dagen later had ik drie kamers op 1 boeking. Voor beide hotelovernachtingen heb ik voor 2 kamers punten gekregen. Vorig jaar was dit niet het geval (ik kreeg punten voor 3 overnachtingen), maar ik heb even gekeken en blijkbaar dus bij twee kamers punten. Weet iemand of dit sinds dit jaar is?
     
  17. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    845
    Trofeepunten:
    348
    Nee, officieel is het al zo lang ik me kan heugen dat je voor maximaal 2 kamers de punten krijgt.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  18. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Heeft iemand dit ooit gehad bij een reservering? Dat je geen reward punten kan sparen bij een Mgallery hotel. Ik heb het nergens zien staan bij de reservering en bij de lijst van uitgesloten hotels staat dit hotel ook niet.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    348
    Ja, voor dit zelfde hotel in augustus. Ik heb gewoon automatisch de punten gekregen.
     
  20. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ok top dank je wel. Ik heb dit hotel geboekt voor 2 dagen in verband met de 500 + 2500 + 3000 rewardpunten. Anders had ik dit hotel niet 2 dagen geboekt. Hopelijk gaat dat dan ook goed. Zal er even extra op moeten letten denk ik.
     

Deel Deze Pagina