Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

  1. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb het voor de zekerheid nagekeken en de 10 status nachten waren inderdaad vorig jaar op 30 maart bijgeschreven. Ik zal het in de gaten houden en hier nog laten weten of er voor dit jaar ook iets wordt bijgeschreven.
    IMG_9132.jpeg
     
  2. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    De afgelopen maanden heb ik een soort van 'hidden gem' in het Accor programma ontdekt die ik even met jullie wou delen, genaamd Accor STEP. Dit zijn boekingen die rechtstreeks via Accor gaan (door preferred travel agents) en waarmee je ook punten spaart. Het leuke is dat je bij elk verblijf perks krijgt (ook als je geen status hebt) namelijk 100 USD tegoed, gratis ontbijt, upgrade, early check-in, late check-out, en als je wel je status hebt spaar je ook gewoon je reguliere punten en krijgt je welkomstdrankjes. (status zorgt dan vaak voor een dubbele upgrade)

    Net uitgecheckt in Sofitel Kuala Lumpur waar ik 120 euro voor 1 nacht heb betaald. Inclusief de 100 dollar, ontbijt etc. was het verblijf dus bijna gratis. Leek te mooi om waar te zijn, is het dus niet. De week ervoor in The Bridge MGallery Wroclaw en ook al in Raffles Warsaw. En ze zijn altijd gratis annuleerbaar.

    Ben tevens erachter gekomen dat ze ook speciale tarieven hebben met bv. 3e nacht gratis. Voorbeeldje: 23-26 juli slaap ik in Sofitel Bali. Via de officiele accor site zou de goedkoopste kamer 675 excl. ontbijt, non-refundable kosten. Via Accor STEP betaal ik 519 incl. ontbijt, annuleerbaar, 100 dollar credit, upgrade, etc. Als je platinum bent krijg je overigens ook gewoon lounge toegang want het wordt aangemerkt als directe boeking.

    Zo'n beetje alle hotels van de luxe Accor merken Sofitel, Fairmont, Raffles, SO, etc. doen mee. Top ervaring dus, in elk hotel word je als een VIP behandeld terwijl je hetzelfde of minder betaalt :) als je het wilt boeken, stuur me gerust een DM.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2024
    lloydje33, Ruut, Vliegende_Keep en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    STEP is inderdaad top! Goed om te horen dat dit je ook goed bevallen is. Ben sinds eind vorig jaar aangesloten Travel Agent voor STEP tarieven en vrijwel ieder hotel dat meedoet biedt ook een Stay 3 Pay 2 tarief aan. Ik vind daarnaast dat de meeste hotels echt hun best doen om goed samen te werken met de agent om een verblijf persoonlijk te maken. Heeft een cliënt geboekt met lounge toegang maar is deze net gesloten bij aankomst op de eerste dag? Dan kan ik meestal wel afspreken dat er een flesje bubbels die in de lounge geschonken wordt alvast klaar ligt op en kamer, plus een aantal canapes. Om maar een voorbeeld te noemen.
     
    JosEnrafNonius, Godenzoon14, Ruut en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    Mijn ervaring is inderdaad ook dat de hotels een extra stapje zetten voor deze boekingen. Mooi dat we sinds kort concullega's zijn :), IF'ers die willen boeken weten ons nu te vinden ;)
     
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Is er ergens een overzicht te vinden van deelnemende hotels?
     
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Zal binnenkort een overzicht op mijn blog zetten, maar moet daar nog even de tijd voor vinden.

    Je kunt het volgende aanhouden:

    - Vrijwel alle Sofitel hotels;
    - Fairmont (ook vrijwel allemaal);
    - Banyan Tree;
    - Mgallery (niet allemaal);
    - Mondrian;
    - 21 C hotels;
    - Mövenpick (is meer uitzondering dan regel);
    - Pullman (ook lang niet allemaal);
    - Raffles (naar mijn weten allemaal);
    - Rixos;
    - SLS;
    - S/O;
    - Swissotel (een aantal).

    Dat maakt het ook interessant, want de footprint van Accor is vrij groot maar er doen dus ook vrij veel mee aan STEP.

    Welke hotels doen in ieder geval niet mee:

    - Ibis;
    - Novotel;
    - Mercure.
     
    B_in_T, Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  7. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    @STK9 en @Bijzonderetickets
    Misschien niet zo netjes van mij (maar ik blijf een Hollander :)). Zijn de prijzen van Accor Steps / Hilton Impresario bij de aanbieders hetzelfde of is het net als met “normale” reserveringen (zoals bijv Expedia/Booking/rocketmiles/rechtstreeks/etc) een gevalletje van aanbieders vergelijken voor de beste prijs? Zag dat er maar weinig zijn waar je zo online de prijzen kan inzien, het lijkt vooral op aanvraag te zijn.
     
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Oke bedankt!
    Zit er misschien iets bij in Bogota?
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Prima vraag hoor ;-). Vrijwel iedere hotelketen heeft voor de luxe merken wel een speciaal tarief. Het is vrij transparant: tarief is gelijk aan het meest flexibele tarief namelijk. Tussen de agents onderling zit dus geen prijsverschil.

    Het gaat bij dit soort hotels vooral om de relatie die je hebt met je agent. En de relatie die de agent hebt met een hotel. Ieder hotel heeft voor travel agents een aanspreekpunt om het verblijf te personaliseren.
     
    lloydje33 en B_in_T vinden dit leuk.
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Zeker. Sofitel Bogota Victoria Regia. Deze heeft ook de "third night free" promotie, waardoor het een heel betaalbare optie is.
     
  11. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    De prijzen zijn vrijwel altijd goedkoper dan via sites als booking, expedia en gelijk aan het ledentarief bij rechtstreeks boeken. Regelmatig zelfs nog goedkoper bij bijvoorbeeld de 3e nacht gratis aanbiedingen. Het klopt inderdaad dat je de prijzen niet direct online kunt boeken. Je kunt natuurlijk altijd even een berichtje sturen als je iets op het oog hebt.
     
    B_in_T vindt dit leuk.
  12. donmiguel

    donmiguel Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb - volgens mij - ook een travel hack ontdekt in het betaalde All Plus Voyageur programma. Naast de op de website genoemde voordelen (15% of 20% korting op de hotelprijs, 20 statusnachten etc) lijkt er in Azië nog een voordeel te zijn: bij de dineren in één van de restaurants van een Accor-hotel krijg je tot 50% korting op het eten (afhankelijk van het aantal eters) en 15% korting op de drankjes. Dit tikt lekker aan bij een luxe diner. Het dining-voordeel is een voordeel van het (Aziatische) Accor Plus programma maar lijkt ook te werken met het (Europese) All Plus Voyageur programma. Ik kwam hier achter via een oplettende ober die de app op mijn telefoon zag.
     
  13. donmiguel

    donmiguel Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    13
    En er zit nog een mooi voordeel aan het All Plus Voyageur programma: bij sommige hotels, Mercure en Novotel, is het ontbijt gratis als je boekt via All Plus Voyageur.
    Dit zijn de prijzen zonder All Plus. De kamer exclusief ontbijt is €117,28 en inclusief €148,53.
    upload_2024-3-28_14-29-51.png

    En dit zijn de prijzen met All Plus voor zelfde hotel, kamer en datum. De kamerprijs exclusief ontbijt is €104,93 en inclusief ontbijt dezelfde prijs.
    upload_2024-3-28_14-36-56.png

    Geen idee of dit een bewust voordeel is maar ik ben er blij mee. Het lijkt overigens alleen te werken bij sommige hotels van Novotel en Mercure in Azië. Ik heb het ook geprobeerd bij hotels in Nederland maar daar is het ontbijt helaas niet gratis.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Op de een of andere manier wil het niet lukken om punten bijgeschreven te krijgen voor een recent STEP verblijf. Krijg een standaard afkeuring met tarieven die niet in aanmerking komen…
    All customer service is drama.
     
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Agent vragen om dit op te lossen.
     
  16. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb via @STK9 een eerste reservering onder Accor Steps gemaakt voor het Sofitel jumeirah beach Dubai. Vergeleken met het goedkope tarief op de Accor app (die is excl. ontbijt en niet flexibel) betaal ik voor mijn verblijf van 3 nachten 110 euro minder, heb een flexibel tarief, ontbijt inbegrepen en 100 USD tegoed, met kans op vroeg inchecken, laat uitchecken en kamer upgrade.
    Reserveren ging heel erg snel en het stond ook vrijwel meteen in mijn overzicht in de Accor app. In de app kan ik ook zien hoeveel status en reward punten ik zal krijgen. Het werk vooraf is dus goed bevallen, bedankt @STK9.
    Ik zal nog wat posten na mijn verblijf en hoe dat bevallen is.
     
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Zojuist een (targeted?) promo ontvangen voor ALL Silver. Ik had (vanzelfsprekend) geen status, slaap enkele nachten per jaar bij Accor en heb redelijk wat punten staan vanwege de Flying Blue-koppeling.

    upload_2024-4-2_22-45-19.png
     
    FlyRemco, lloydje33 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  18. Gill35

    Gill35 Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Beste, hoe kan ik Accor STEP boeken, of hoe stuur ik je een DM? Thx
     
  19. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb je zojuist een dm gestuurd! Check de inbox van je profiel
     
    Gill35 vindt dit leuk.
  20. Gill35

    Gill35 Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Beste,
    Is dit nog steeds interessant om aan te vragen? Coupon nl niet meer geldig. Zelf Accor Gold. Lees ook iets dat je een soort Tax nr in Brazilië moet hebben. Thx
     

Deel Deze Pagina