De afgelopen maanden heb ik een soort van 'hidden gem' in het Accor programma ontdekt die ik even met jullie wou delen, genaamd Accor STEP. Dit zijn boekingen die rechtstreeks via Accor gaan (door preferred travel agents) en waarmee je ook punten spaart. Het leuke is dat je bij elk verblijf perks krijgt (ook als je geen status hebt) namelijk 100 USD tegoed, gratis ontbijt, upgrade, early check-in, late check-out, en als je wel je status hebt spaar je ook gewoon je reguliere punten en krijgt je welkomstdrankjes. (status zorgt dan vaak voor een dubbele upgrade)
Net uitgecheckt in Sofitel Kuala Lumpur waar ik 120 euro voor 1 nacht heb betaald. Inclusief de 100 dollar, ontbijt etc. was het verblijf dus bijna gratis. Leek te mooi om waar te zijn, is het dus niet. De week ervoor in The Bridge MGallery Wroclaw en ook al in Raffles Warsaw. En ze zijn altijd gratis annuleerbaar.
Vandaag er achter gekomen dat ze ook speciale tarieven hebben met bv. 3e nacht gratis. Voorbeeldje: 23-26 juli slaap ik in Sofitel Bali. Via de officiele accor site zou de goedkoopste kamer 675 excl. ontbijt, non-refundable kosten. Via Accor STEP betaal ik 519 incl. ontbijt, annuleerbaar, 100 dollar credit, upgrade, etc. Als je platinum bent krijg je overigens ook gewoon lounge toegang want het wordt aangemerkt als directe boeking.
Zo'n beetje alle hotels van de luxe Accor merken Sofitel, Fairmont, Raffles, SO, etc. doen mee. Top ervaring dus, in elk hotel word je als een VIP behandeld terwijl je hetzelfde of minder betaalt
als je wilt weten hoe je het kunt boeken, stuur me gerust een DM.
Klik om te vergroten...