Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

  1. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    168
    Trofeepunten:
    43
  2. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Ik lees net op de site van ALL dat deze regel van alleen een drankje voor de kaarthouder alleen voor de hotels in Frankrijk geldt. Alle andere landen krijgen de kamergenoten nog wel iets te drinken van het huis.

    Overigens apart van ALL vermeldt dat in een Franse MGallery wel twee welkomstdrankjes worden aangeboden.

    upload_2021-8-25_22-38-29.png
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.
  3. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Over welke fast track heb je het? Ik heb alle posts vanaf mei teruggelezen, maar zie er niks over terug.

    Ik ben nu classic en lijkt me mooi Gold te bereiken. Komende maanden veel XP runs, en ja.. dan moet er overnacht worden. Staan nu 6 nachten op de planning. Voornamelijk IBIS, dus van spend moet ik het niet hebben.

    De volgende vragen komen op:
    - Met de dubbele nachten is Silver nu 5 nachten en Goud 15. Wordt er doorgeteld, of verlies je je nachten bij het halen van een status en start je dan op 0 voor het volgende niveau (zoals Flying Blue)
    - Hoe kan ik zo efficiënt mogelijk naar Gold komen?
    - Hoe lang blijft status gelden? (kalenderjaar?)
    - Überhaupt nuttig om een Accor All Gold te hebben? Of zijn de benefits er nauwelijks en kan ik net zo goed cross-brand overnachten, wat me in welke stad een leuk hotel lijkt?
     
  4. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Je kan voor €90 per jaar de Ibis Business Card kopen die je automatisch ALL Gold geeft. En ja, het is nuttig om te hebben om eventueel te matchen naar HH Gold en om te gebruiken in plekken waar geen hotels zijn van Hilton (in mijn geval dan).
     
    FlyingFonz, theflyingrobman en jphorn vinden dit leuk.
  5. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Hé maar dat is een interessante! Dat levert een ALL Gold op – en dus niet gelimiteerd op alleen IBIS merken.
    Zijn er nog downsides aan deze IBIS Business Card? Klinkt bijna te mooi om waar te zijn
     
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb hem zelf ook en zoals gezegd gebruik ik ALL properties in plekken waar geen Hiltons zijn of als ik vroeg op een vliegveld moet zijn.
     
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Vanuit bepaalde landen in de EU is de kaart aanzienlijk goedkoper trouwens (zo'n € 59,00). Wel kans dat je de fysieke kaart dan nooit in handen krijgt :D.
     
    Erwin, FlyingFonz, Thijsk en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    met Fast track (linkje naar IF artikel) kreeg je een aantal extra nachten op de balans, maar deze actie is inmiddels verlopen, gelukkig krijg je nu sowieso t/m einde jaar dubbele nights/status points :cool:
     
  9. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Weer een nieuwe X4 actie (zie nieuwsartikel) bij Accor voor geselecteerde hotels. Dit zijn de voorwaarden en de hotels die meedoen.
     
    FlyRemco vindt dit leuk.
  10. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    123
    ... en wederom een actie van Accor waar bijna niemand iets aan heeft
     
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Iemand ervaring met de Suite-night-upgrade van Accor? Ik vroeg me voornamelijk af welke suites je dan gratis geupgrade kan krijgen; sommige hotels hebben bv een junior suite à 250€ maar ook een presidentiele suite van 5000€ per nacht en nog een paar varianten ertussen in. Waar kom je dan in terecht als je dit doet?

    Ik wil natuurlijk het grootste rendement halen hieruit :cool:
     
    DirkOnTour en FlyingDuck vinden dit leuk.
  12. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Als je belt met de boekingslijn kunnen ze je precies vertellen welke kamers upgraden naar welke suite. Voor de goedkoopste kamer zal dit dus niet de duurste suite zijn.
    Denk dat het handig is voor boeken even de diverse suites ed. in beeld te hebben en te weten welke je minimaal wilt.
    De hele boeking moet je doen via de boekingslijn, het upgraden van een bestaande boeking is niet mogelijk, hoewel de boekingslijn mij wel adviseerde contact op te nemen met het hotel voor een bestaande boeking, maar helaas werd het annuleren en nieuwe boeking maken.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
  14. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Is dit weer zo'n actie waarbij je al je bestaande boekingen moet annuleren om mee te kunnen doen (ik heb drie reserveringen die in aanmerking komen)
     
  15. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ja, staat duidelijk in de T&C. Eerst aanmelden voor de actie, dan pas boeken.
     
  16. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ik snap dat echt niet bij Accor, maar goed -- ik zal alles wel weer annuleren en opnieuw boeken dan.
     
  17. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik snap het ook niet, misschien iets met een IT of zo? Ik heb i.i.g. mijn Novotel Dusseldorf Airport geannuleerd en voor dezelfde prijs weer geboekt. Nu even de rest van mijn boekingen bekijken en kijken wat slim is.

    EDIT: ik zie dat het minimum aantal nachten 2 is om in aanmerking te komen voor de bonus. Mijn overige boekingen bij ALL zijn voor 1 nacht.
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2021
    jphorn vindt dit leuk.
  18. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Correct. Bij mij is dat dus wel het merendeel van de boekingen. Inmiddels weer aan het annuleren/opnieuw boeken #zucht
     
    lloydje33, Tim82 en Fripsmaster vinden dit leuk.
  19. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Snap wel vaker dingen niet bij Accor. Ik ben aan het kijken voor een hotelovernachting in Cusco. Via de Accor website 214eur en dezelfde kamer bij booking.com 183eur

    Zijn dure puntjes zo :D
     
  20. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Daar had forumlid @xprunner een mooie oplossing voor, maar ik heb zelf nog niet kunnen testen of dat werkt.
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina