Zo raar vind ik dit altijd, dat het moeder bedrijf duurder is. Soort van beste prijs garantie is er niet. En dan moeten ook nog commissie afdragen aan z’n platform.
Let er wel op dat Accor hier niet zo happig op is. Als je geluk hebt krijg je wel de statusvoordelen (upgrade, welkomstdrankje etc.) maar geen pts/nachten. Dan heb je er uiteindelijk toch niks aan
Maar zo begin je helemaal niet relaxt aan je overnachting na een lange dag reizen/werken etc. Dat levert me allemaal veel te veel stress op.
Ja maar ik heb soms weken dat ik in 2 of 3 verschillende hotels slaap. Ik vind het al gedoe om bij te houden of de punten kloppen na afloop, laat staan dat ik dan nog moet gaan leuren daarom.
Snap wel wat je bedoelt. De workaround zal misschien zo nu en dan werken, maar volgens de T&C heb je verder geen poot om op te staan. Zou persoonlijk liever op zoek gaan naar een prijsmatch door het hotel, gelet op de flinke commissie aan Booking.com zijn ze hiertoe meestal wel bereid.
Staat gewoon in de T&C van vrijwel ieder programma. Bij Hilton Honors bijvoorbeeld: "A "stay" is defined as the total number of consecutive nights spent at the same hotel, whether or not a guest checks out and checks back in again. Specifically excluded from the definition of "stay" are the following types of ineligible stays: wholesale/tour operator packages; contracted crew rates; travel agency discount rates; packages exclusively for casino player card holders; unauthorized Members staying on Go Hilton Team Member or Family & Friends Travel Rates; stays secured utilizing Hilton Grand Vacations Club and Hilton Club timeshare programs, Hilton Grand Vacations marketing packages with a sales presentation requirement; complimentary or barter rooms; NET Group rates; Series Group or IT Group rates; contracted Entertainment or Encore rates; third party websites bookings (irrespective of rate paid); and "opaque" channel bookings where the brand may or may not be known at the time of purchase."
Bij Accor ALL staat bijvoorbeeld dit in de T&C: " To make sure of earning Status and Rewards points and benefits of their status, the member must: Reserve his stays directly via: The all.accor.com website or the websites of our brands (Raffles, SLS, Orient Express, Banyan Tree, Sofitel, Delano, The House of Originals, Rixos, Fairmont, Mantis, Pullman, Mövenpick, MGallery, Swissôtel, Grand Mercure, Angsana, Peppers, Art Series, 25hours, the Sebel, TMondrian, Cassia, Hyde, Mantra, Novotel (Hotels & Suites), Mercure, Adagio, Mama Shelter, Tribe, Breakfree, ibis, Adagio Access, ibis Styles, Greet, Thalassa sea & spa). The Accor central reservation office At the reception desk of our Accor hotels participating in the loyalty programme Traditional travel agencies whose booking systems are automatically connected to the Accor booking office, regardless of the payment method (excluding online agencies such as Booking.com, Hotels.com, Expédia , CTrip, Agoda.com, lastminute.com, etc.)."
Klopt, dat suggereerde ik ook. Meestal wil een hotel ook niets liever dan een OTA er tussenuit halen.
Prima actie, afgezien dat je moet annuleren en moet herboeken, maar voor 3 data is de prijs hetzelfde, dus wil ik nog wel even op wat knopjes drukken. Ben wel blij dat ik een travel budget heb en dit niet via mijn werkgever moet spelen, want die snappen dit soort dingen niet. Wel even iets om rekening mee te houden met de voorwaarden uit de actie; 12. Any stay partly or entirely paid with ALL – Accor Live Limitless Reward points will not be eligible to receive this offer. Nu was het plan om dat wel te doen, maar die punten die ik al heb en eventueel verzamel hou ik dan wel even vast.
Die prijsgarantie is op de basisprijs zeg maar, dus eigenlijk moet je het hotel op Booking opzoeken zonder daar in te loggen.
Het zou misschien kunnen, maar ik heb geen zin in al dat gedoe. Het is gewoon dom van accor om de booking.com betere prijzen te geven dan via hun eigen loyalty brand. Ik heb nu bij een ander hotel geboekt
Nieuwe promo. 1000pts als je nachtje slaapt en tarief met ontbijt(bed&breakfast rate) boekt in een van de hotels op deze lijst. In NL oa het INK en sofitel in Amsterdam, movenpicks in AMS, den haag of den bosch. maar ook Pullman eindhoven en swissotel in AMS. Je kunt maximaal 3x de promo ontvangen.
Vanwege de sloop van een huis naast dat van mij hier op Bali, had ik een kleine week een hotel nodig vanwege de geluidsoverlast. Aangemeld voor de promotie van Accor en via de app, drie keer twee nachten geboekt in verschillende hotels. Namelijk: Mercure Bali Legian (prima hotel) Mercure Harvestland Kuta (daags na mijn verblijf geen Accor hotel meer) Ibis styles Bali Legian (beetje gedateerd, basic hotel) Vanwege mijn platinum membership, overal een kamerupgrade, welkomstdrankjes, vroege checkin en late checkout en gratis ontbijt ontvangen. Prima geregeld. De uitgaven: € 39,60 + € 36,82 + € 30,08 = €106,50 voor 6 nachten Ontvangen reward punten: 144 + 143 + 55 + 6000(bonus) = 6342 = € 126,84 hotelkrediet. En nog enkele Flying Blue miles vanwege de koppeling KLM & Accor. Kortom, prima verblijven gehad en het heeft meer opgeleverd dan het gekost heeft, dankzij de bonusactie van 6000 punten.
Meer mensen last van een storing bij Accor? Welke stad ik ook probeer, welke datum ik ook probeer, volgens de website is alles volgeboekt..
Waardeloos dit, zie ook een enkeling op twitter klagen maar heb het idee dat ze het niet zo serieus nemen bij Accor.
Dit is al een paar dagen zo, vroeg in de avond lukte het even, maar nu niet meer. Erg vervelend, wil wat vastleggen voor meerdere bestemmingen…