Dit is wat ik na mijn trip van afgelopen weekend gepost heb gekregen. Snap het verschil dus niet helemaal... Hoeveel betaal je voor die route als ik mag vragen? 30? 35k ex plat bonus
Oke, dat is in ieder geval mooi meegenomen dan! Bij de routes die ik prijsde via ITA werden de intra-Europese segmenten in fare-bucket K geboekt, dus vandaar mijn comment. Maar in ieder geval in jouw voordeel dat je wél over de gehele route 1,5EQP/mile hebt ontvangen! Over de MR ex GRU: vanmiddag heb ik hem geprijst voor €592, eerder vanavond €608, maar kom nu niet lager meer dan €630. 50.123RDM inclusief 100% elitebonus. EDIT: zie nu dat ik nog nergens een bestemming had genoemd: gaat om PVG en PEK. 1 kostenloze lay-over toegestaan, met een kleine 3min spelen met ITA kreeg ik hem het beste geroute via LAX. Zie FlyerTalk.
Met OW kom je alleen ex CPH op een beetje redelijke prijs. Tot nu toe is ex BRU met KL echt het voordeligste, alleen schiet de CPM wel de lucht in met €430 extra om te positioneren..
Ik zou alleen niet met KL positioneren op een OW run Via CPH kom je voor 1200€ op ongeveer 36k/37k miles. Niet verkeerd.
That's what I thought Met die positioneringsvluchten kom je uiteindelijk uit op 2,07CPM, totaal zo'n 87.000RDM. Niet slecht, maar aan de andere kant maakt het de GRU-PVG/PEK deal wel minder mooi. Zijn sowieso betere deals te vinden, alleen niet waarmee je in een klap een dergelijk aantal miles verdient..!
Is er trouwens al iemand die een strategie bedacht heeft om de EXPLAT status te handhaven? Of achten jullie dat bij voorbaat kansloos? Ik weet het, beetje voorbarig (mijn status is nog niet eens binnen). Mijn eerste indruk is dat het waarschijnlijk niet te doen is. En aangezien het programma geen soft landing kent zal zelfs PLAT niet lukken waarschijnlijk.
Vooral veel met OW vliegen volgend jaar 100K miles is een hoop maar eigenlijk ook maar 5/6 y+ trips van europa naar Azie ? Ga de eerste maanden lekker wat goedkoper Transatlantische fares vliegen en dan zie ik rond September 2016 wel of het evt. de moeite waard is om wat mileageruns in te gaan plannen ....
AA Plat is "relatief" makkelijk te behalen, EXP is zoals Sanne zegt "iets" meer vliegen maar het is te doen. Je moet er gewoon voor zorgen dat je enkel OW vliegt en alles credit bij AA. Plat gaat me zeker lukken, EXP moet ik zorgen dat ik vakantiedagen kan kweken haha want heb al 6 weken in de planning waar ze op kantoor lichtjes moeilijk over deden, of maffe mileage runs doen in een weekend. Planning is inderdaad goud waard, net als goeie ITA skills
wordt alleen wat lastiger als je bij meer dan één airline top-level status wilt houden Ik denk dat ik volgend jaar toch eerst weer voor m'n KL status ga, ondanks alle obvious voordelen van AA.
Voor wie nog wat miles / EQP bij elkaar wil vliegen en zich toevallig in Azie zit te vervelen ... wel een goede voorraad eelt op het zitvlak aanbevolen (en anders kweek je dat wel ergens in deze trip)