AA Executive Platinum Challenge

Discussie in 'oneworld' gestart door Sanne von Kriegenbergh, 21 sep 2015.

  1. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik heb inmiddels ook een vlucht geboekt voor m'n challenge (ik ga lekker even zon pakken op SXM), maar heb bewust m'n vluchten gekozen zodat ik met fatsoenlijke on-board producten vlieg (AA op de 77W en ex-US met Envoy seats).
     
    jongesander vindt dit leuk.
  2. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Bij British Airways wel....
     
    SVDH vindt dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Uit de AA wiki op FT: "Status bonus miles will accrue on the next eligible flight after your status qualifying flight."

    Edit: link van de wiki toegevoegd
     
    jongesander en Sanne von Kriegenbergh vinden dit leuk.
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Mooie keuze! De 747 BA vlucht kwam zo uit. Moe eerlijk bekennen dat ik voor de US vluchten wat minder kritisch ben geweest, voor zover dat al mogelijk was. Ben wel benieuwd naar de stoelen op de nachtvlucht HNL -PHX, lijkt me gezien de nogal lange dag die volgt wel lekker om te kunnen slapen haha.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    De route naar SKB is te boeken tot en met 6 november...
    Screen Shot 2015-09-26 at 17.19.35.png
     
  6. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Die stoelen zijn niet bijzonder hoor. Vrij oude toestellen, maar als je een stoel kunt bemachtigen op 2F ofzo dan zit je prima. Niet teveel van verwachten iig. Wij hebben ze ervaren op ons tripje van een week terug.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nee op YouTube en dergelijke ziet het er niet al te spectaculair uit inderdaad. Kon je zo'n ding nog een beetje fatsoenlijk achterover krijgen, een beetje een ligstand?
     
  8. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Je kan hem best een stukje laten zakken maar niet bijzonder ver. Als je zorgt dat je moe bent slaap je vast wel. Ze verwachten op die vlucht ook dat je gaat slapen en alles is donker. Ik heb op die vlucht wel een beetje geslapen al ging het niet van harte, maar ik ben dan ook iemand die nooit op de bank in slaap zal vallen en best wel vaak moet draaien voor ik slaap op een normaal bed, dus laat staan slapen in een vliegtuig :p
     
    jongesander vindt dit leuk.
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Het meeste wat ik tot nu toe uit die deal krijg geperst qua miles is 15172.
     
  10. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Ik zoek nog een oplossing om de 25K EQP te halen voor ExPlat. Aangezien ik vanaf 5 oktober 3 (misschien 4 weken vrij ben) zou ik graag op de weekdagen vliegen zodat ik thuis de minste ruzie krijg aangezien ik dan in het weekend thuis ben. Heeft iemand hier een mooie vlucht voor (of een aantal, indien lange vluchten het liefst Prem EC)? Totale kosten max € 1.600'ish

    AMS-BOM is met name in het weekend tegen een redelijke prijs in Prem EC met zeer korte turn around zonder visum op BOM. Ik heb ook al gekeken naar die mooie van Jongesander (DUB-LHR-SFO-LAX-HNL-PHX-EWR;JFK-LHR-DUB + positioning) al wel bekeken maar die periode is voor mij onmogelijk en in de periode daarvoor en daarna kan ik hem niet vinden voor die prijs.

    Alvast hartelijk dank!
     
  11. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Misschien had je het zelf ook al gezien, maar eind december is het tarief DUB-HNL nog wel voor het tarief te boeken. Het tarief BCN-SXM zou je ook nog kunnen proberen, die is eind oktober nog beschikbaar (al zul je dan waarschijnlijk wel één weekend ruzie hebben). Ik denk alleen niet dat je EX-PLAT daar mee zult halen, maar wel een leuk aantal miles en PLAT.

    Succes, waarschijnlijk met de onderhandelingen thuis :)
     
    Flying doc en Wilcoleone vinden dit leuk.
  12. Newbie

    Newbie Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bij deze vlucht kom je op 1 december aan om half drie, en de volgende dag ga je vroeg weg. De reden dat dit mogelijk is, is het feit dat dit een transfer is (minder dan 24 uur) en geen stopover. Deze trip heeft trouwens wel een wat relaxtere nachtvlucht vanaf HNL dan mijn trip. De 757 F stoelen schijnen niet echt lekker te zitten, laat staan kantelen. Achteraf zou ik daar beter op Letten.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Op FT staat vandaag een bericht dat je via ebookers.fr voor 533 een Premium Economy retour Mad-lhr-bom kunt boeken. Voor 1066 euro heb je dan Ex plat.
     
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Als ik me niet vergis is @Basjep vandaag onderweg voor z'n EXP challenge, succes!
     
    WorldTraveller, Newbie en jongesander vinden dit leuk.
  16. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Jahoor, het is rond, zojuist op Schiphol de tickets betaald:D

    Twee maal naar Singapore (eerste maal citytrip/vrienden bezoeken, tweede keer werken voor de Asian Paralympic games), via LHR. EXP it is:p
     
    Flying doc, Lionell, jongesander en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Nice!
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  18. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Thanks @Lionell ! Prima product die Y+ van BA.
     
    SVDH, Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Verslagje @Basjep?
     
  20. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Heb geen ondersteunend beeldmateriaal helaas. Zal ik morgen op de terug weg wel even maken.

    Vertrokken vanaf AMS. Drama bij security want er was maar 1 band open en er vertrokken nog best wat vluchten. Ik kon met mijn privium door de priority lane maar daar had ik helemaal niks aan... Verder blijft het op non schengen een bende door de verbouwing maar dat zullen de meeste van jullie al wel weten.

    Op LHR aangekomen weer lekker in de rij kunnen staan. Had niet verwacht dat het zo druk zou zijn op een zaterdag. Gelukkig zag ik al vrij snel dat mijn vlucht vanaf terminal 5-C vertrok. Daar was het rustig dus heb ik lekker zitten wachten en genoten van de vele mooie toestellen die je op LHR voorbij ziet komen.

    Boarden was echt chaotisch. Toen ik bij de gate kwam stonden alle rijen al vol met random mensen. Toen het boarden begon was het dan ook telkens wachten tot de status en prem pax zich door de rij met Indiërs gewerkt hadden. Dat duurde even.

    Zat er van te voren wel een beetje tegen op. Bij BA mag je alleen gratis je stoel kiezen als je elite bent en dat ben ik dus niet. Dit resulteerde er in dat ik dus in de middle seat gepropt zat.

    Toen ik ging zitten was ik eigenlijk direct positief over de stoel. Zat lekker en had een zeer royale beenruimte. Ook de amenity kit was aardig. Paar sokken, slaapmasker, tandenborstel en een pen. Ook de deken die je in Y+ krijgt is lekker dik. Pre departure drink was water of sparkling wine. Kort daarna werden de menu's uitgedeeld. Er waren twee keuzes lam of vis. Ik koos de lam. Dit was prima en sloot af met een glas whisky. Dit laatste in combinatie met het feit dat ik na de borrel gisteren heel laat thuis was zorgde er dan ook voor dat ik 5 uur heb liggen slapen in die stoel. Dat is voor mij echt een record.

    Verder kon je als Y+ gebruik maken van het business class toilet dat was prima. Ook heb je een mooi groot scherm voor je IFE met een ruime keuze aan films muziek etc.

    De crew op deze vlucht was echt bijzonder vriendelijk. Er werd niet moeilijk gedaan over een extra drankje en dat soort dingen, iets was ik bij bijvoorbeeld AZ dit jaar wel een aantal keren mee heb gemaakt. Ook hadden de meeste een lach op hun gezicht, is iets kleins maar ik kan dat altijd wel waarderen want ik spot regelmatig van die zure gezichten aan boord.

    De procedures op BOM vielen me ook heel erg mee. Had een aantal horror verhalen gehoord over dit vliegveld maar die hadden veelal betrekking op de oude terminal. Er is nu een nieuwe en ik vond het zelf erg mooi en ruim opgezet. Ik had een eVisa en die formaliteiten waren vrij snel afgehandeld. (Let wel op dat je je immigration formuliertje goed in vult. Anders sta je zo weer achter aan in de rij).

    Buiten de terminal stond mijn transfer naar het Four Seasons hotel al te wachten. Na een comfortabele rit nu op mijn hotelkamer.

    Truste!
     
    Lionell, Skywalker88, Flying doc en 9 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina