AA Executive Platinum Challenge

Discussie in 'oneworld' gestart door Sanne von Kriegenbergh, 21 sep 2015.

  1. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Als ik het eerder had geweten had ik mijn 1e mileagerun naar zuid oost Azie gewoon in Y geboekt ipv Y+ :p
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Better safe than sorry;) Ik moest op het moment van de IVV/IF bijeenkomst nog boeken, maar ben maar voor de veilige optie gegaan en heb de tickets in een hogere fare bucket geboekt, ondanks wat Alvin vertelde. Ik had nu wel mooi wat geld in m'n zak kunnen houden, maarja:p
     
    Lionell en Flying doc vinden dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ging niet voor de EXP challenge aangezien ik in juni als een PLT challenge had gedaan, maar uiteindelijk heeft de trip van afgelopen weekend (AMS-LHR-LAX-HNL) me 36k in miles opgeleverd voor 416 euro, dus ik ben blij :)
     
    DirkOnTour, WorldTraveller en jongesander vinden dit leuk.
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Kan ik me goed voorstellen @Lionell! En ook verdient, leek me wel een pittig tochtje!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  5. Newbie

    Newbie Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    hoe zeker is het dat 25k miles vliegen voldoende is? ik moet/wil namelijk nog boeken en proberen om de challenge te halen dus zou mij niet verkeerd uitkomen....
     
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Er zijn gevallen bekend, waar 25k flown miles voldoende was om de challenge te completen, zoals is gepost op verschillende fora, waaronder IF en FT. Formeel gezien heb je echter geen poot om op te staan mocht je de 25k miles wel vliegen maar de status niet krijgen, aangezien het nergens beschreven staat dat dit voldoende is. Je neemt in mijn ogen dus wel een grote gok.
    Daarnaast, wellicht ben je daar al van op de hoogte/heb je je al aangemeld, moet je je vooraf hebben aangemeld voor de challenge. Inschrijven is nu niet meer mogelijk.

    Het is aan jou of je de gok wil nemen!:)

    *geschreven vanaf LHR, net de eerste leg van m'n EXP challenge gehad. Op naar SIN!*
     
    jongesander, Flying doc en Newbie vinden dit leuk.
  7. Newbie

    Newbie Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    ingeschreven sta ik, dus dat is stap 1. Het is idd wel een gok....
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  8. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    De makkelijkste stap heb je al genomen dan;) Wil je voor EXP op PLAT gaan? Er waren wat leuke fares beschikbaar ex. BCN, richting Azië. De wifi is dermate slechte op LHR momenteel, dus kan helaas nu even niet voor je kijken of die nog beschikbaar is:rolleyes:
     
  9. Newbie

    Newbie Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    ja inschrijven was inderdaad niet de moeilijkste stap ;-) Het idee was om voor EXP te gaan ivm de SWU's. 2 X BCN - SIN moet genoeg zijn toch
     
  10. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik doe die ook twee keer, ex. AMS:)
    Als je het wil gokken op 25k flown miles: ja, dan is twee keer BCN-LHR-SIN-LHR-BCN voldoende.
    Op de goedkoopste tarieven verdien je maar 0,5EQP/mile, dus als je sowieso wil voldoen aan de EXP requirement volgens de 'regels', dan moet je het ticket wel upgraden naar een hogere boekingsklasse, die 1,0EQP/mile verdient. Voor mijn tickets scheelde het maar €80 per keer, dus ik ben voor de safe optie gegaan:) Je zou eens kunnn kijken wat het verschil nu is; als deze niet al te groot is, ....:rolleyes:
     
  11. Newbie

    Newbie Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    goeie tip! ik ga puzzelen! succes met de trip!
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  12. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Succes met je challenge :)
     
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    En? Knoop nog doorgehakt?
     
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Daar is ook alles mee gezegd. De Admirals Club is echt een waardeloze lounge.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik heb een paar uurtjes geleden mijn challenge afgerond. Tot nu toe blijf ik steken op gold. De segmenten van BA zijn nog niet gepost (vlucht was vrijdag), maar ook de laatste drie van AA nog niet.
     
  16. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Bij mij duurde het iets meer dan een dag, ook BA vluchten. Sta voorlopig ook nog op gold, maar hoop wel al PLAT te hebben wanneer ik donderdag weer vertrek!
    Ik weet niet of het een verschil maakt, naar welk continent je vliegt? Wellicht heeft dat invloed op de tijd die verstrijkt voordat de miles worden bijgeschreven?
     
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik wacht de AA segmenten nog even af, en dan bel ik over de BA segmenten. Ik kon ook niet online inchecken dus er zal ergens iets mis gaan. Zal vast te herstellen zijn.
     
  18. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Top, thanks voor de tip. Zal dat gelijk doen zodra ik PLAT binnen heb. Hoop dan pre-check in alvast m'n stoelen te kunnen reserveren.
     
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Over die systemen had ik gelezen. Juist hierom verwachtte ik dat het met miles misschien ook niet lekker loopt soms. Anyway we gaan het zien. Ben benieuwd hoe ze dan met terugwerkende de overige miles berekenen.
     
  20. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb dat probleem ook ervaren. Kon wel inchecken, maar kon voor zowel de heen- als terugreis alleen maar de boarding pass voor het tweede segment toevoegen aan m'n passbook. Voor respectievelijk AMS-LHR en SIN-LHR kreeg ik een foutmelding, maar voor LHR-SIN en LHR-AMS kon ik de BP wel toevoegen.

    Tijdens de bagage drop off op de heenreis gingen de computers van alle BA counters plat, toen ik vroeg om een seat change. De ground staff klaagde toen inderdaad dat het nieuwe systeem drama is. ("Dit systeem is nóg slechter dan het vorige", aldus de gefrustreerde doch vriendelijke mevrouw achter de check-in balie:D)
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2015
    Lionell, WorldTraveller en jongesander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina