Dacht ik net ook al aan.. zat net met een steward in de tram (hij ging naar SPL) en hij was druk aan het bellen hoe en wat..
Natuurlijk ben ik geen piloot maar als ik de piloot zou zijn op KL809 vanavond dan zou ik uit de cockpit komen en gewoon heel erg zichtbaar voor de passagieren een mededeling doen!
Air France heeft ook dit ook aangekondigd en het lijkt erop dat CX, CZ, BA en nog wat anderen dit al langer doen.
Het zal niet de eerste keer zijn dat een burgervliegtuig (per ongeluk) is neergehaald door een militair wapen. Eerder haalde de Russen een Korean Air 747 neer boven Siberie en de Amerikanen een Iraans toestel boven de Perzische Golf.
Net op de NOS passagies geïnterviewd van de avondvlucht naar KUL (KLM metal, MH codeshare). Vraag me af wat de captain zal zeggen in z'n preflight speech.
Lufthansa heeft gelijk alle vluchten omgeleid. Nog geen bericht van KLM.
Belangrijke feeder flight voor Zuid Oost Azië ook. Australië etc. Veel mensen op doorreis vanaf KL
Inmiddels hebben een aantal airlines al aangekondigd niet meer over het gebied te vliegen.
Eerste beelden van de crashsite:

In ieder geval 20 van D-reizen en 16 van FOX.
Ja verschrikkelijk.
Hoe zal Malaysia Airlines hier weer bovenop kunnen komen?
Het vliegtuig zal volgezeten hebben met Nederlandse vakantiegangers, kan ik me zo voorstellen...
MH17/KL4103
Status // Airlines: FB Plat, AA EXP // Hotels: Accor Plat
FBAMEX? NeverNotFlying.com // Video's? youtube.com/NeverNotFlying
Was hoofdredacteur voor de InsideFlyer.nl frontpage, maar niet meer.
Iemand had mijn FBAMEX refferal link verwijderd :rolleyes:
SVDH wrote:MH vlucht ex-AMS in samenwerking met KLM: hoeveel Nederlanders zouden er aan boord zijn geweest?
Hangt v.g.m. niet zo zeer af van de samenwerking met KLM, maar veel tourgroepen vliegen met MH. Ik heb zelf met een groepsreis van FOX met MH gevlogen.
Hoor net op NOS dat een commandant van de seperatisten toegeeft verantwoordelijk te zijn. Walgelijk.
MH vlucht ex-AMS in samenwerking met KLM: hoeveel Nederlanders zouden er aan boord zijn geweest?
Het live blog van Nu.nl:
https://www.nu.nl/buitenland/3830727/liveblog-vliegtuig-neergestort-in-oekraine.html
Alle inzittenden zijn omgekomen, zo meldt Interfax.
*Oekraïens.
- 22 Forums
- 4,327 Onderwerpen
- 132.4 K Berichten
- 129 Online
- 5,344 Leden