Forum

InsideFlyer Corona ...

Meldingen
Alles wissen

InsideFlyer Corona Café

2,696 Berichten
139 Gebruikers
3778 Reactions
474.6 K Bekeken
Erwin
(@erwin)
Reputable Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

MVA20 wrote:Dat ligt aan het feit dat de financiële situatie van KLM fucked-up is. Ze zitten krap bij kas omdat ze kasstromen van vooruitbetaalde diensten gebruiken om de bedrijfsvoering te financieren. Zie mijn eerdere post in dit topic.

Eerder nog geen tijd gehad om hierop te reageren, en ook je eerdere bericht, maar zo werkt het bij elke airline. Elke airline gebruikt inkomsten van vooruitbetaalde tickets om bedrijfsvoering te financieren, net zoals vele andere service bedrijven (anders voorbeeld zijn hotels). Dat heeft gedeeltelijk te maken met hoog- en laagseizoen waar een hoogseizoen qua kasstroom veel meer oplevert dan een laagseizoen, niet alleen qua aantal passagiers maar ook qua yield. Elke airline zet het verschuldigde bedrag aan tickets oftewel een service ook in de financiële cijfers, zoals jij al opnoemde, en daar wordt dat dan op getoetst. AF-KLM heeft had aan het einde van 2019 trouwens €3.7bn aan cash and equivalents wat genoeg is om garant te staan voor de tickets. Echter, is dat net als BA (IAG), Lufthansa, Ryanair, Wizzair, easyJet niet het enige waar je cash aan op gaat, dat is ook personeel, je lease kosten, je investments en menig ander OPEX/CAPEX. Waarom die vouchers? Omdat er anders geen enkele airline overblijft. Er is nog nooit zo een extreme luchtvaart crisis geweest als nu, met zoveel impact op boekingen en inkomsten als nu. En ik kan het (helaas) weten, als een analyst op een commerciële afdeling bij een airline.

Carel1, George1, lloydje33 and 6 people reacted
BeantwoordenCiteren
MVA20
(@mva20)
Noble Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

loualex1399 wrote:KLM heeft mijn vlucht AMS-PEK gecancelled in April. Kon geen refund krijgen, alleen een voucher. Ik weet dat ik recht heb op een refund. Aangezien ik later sowieso nog met klm vlieg heb ik er niet moeilijk over gedaan. Ik vind het wel misleidend.

Later dit jaar heb ik nog een ticket bij Qatar airways staan. Hier kreeg ik bericht over dat ik mijn ticket gratis kon wijzigen, annuleren voor een full refund of annuleren tegen een voucher met 10% meerwaarde t.ov. mijn originele ticketprijs.

Qatar heeft hier wel een zeer klantvriendelijke oplossing.

Dat ligt aan het feit dat de financiële situatie van KLM fucked-up is. Ze zitten krap bij kas omdat ze kasstromen van vooruitbetaalde diensten gebruiken om de bedrijfsvoering te financieren. Zie mijn eerdere post in dit topic.

American Express Platinum kaart met 170.000 bonuspunten: https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=mELVIVYBej&XL=MIANS

American Express Gold kaart met 70.000 bonuspunten: https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/gold?ref=mELVIVYBej

BeantwoordenCiteren
Ozzietukker
(@ozzietukker)
Famed Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik word binnenkort ook bezitter van een heleboel, maar dan ook echt een heleboel KLM vouchers vrees ik.

Nu maakt mij het persoonlijk niet uit, ik vlieg genoeg, dus die vouchers komen wel op, al doe ik soms wat met OTA's omdat KLM zelf bepaalde constructies niet toe staan en dan heb ik dus niets aan die vouchers.
Maar ik begrijp ook de positie van KLM en wil graag dat ze blijven bestaan en als de vouchers daarbij helpen wil ik daar wel aan meewerken.

Daan3, Carel1, beuse242 and 2 people reacted
BeantwoordenCiteren
loualex1399
(@loualex1399)
Estimable Member

KLM heeft mijn vlucht AMS-PEK gecancelled in April. Kon geen refund krijgen, alleen een voucher. Ik weet dat ik recht heb op een refund. Aangezien ik later sowieso nog met klm vlieg heb ik er niet moeilijk over gedaan. Ik vind het wel misleidend.

Later dit jaar heb ik nog een ticket bij Qatar airways staan. Hier kreeg ik bericht over dat ik mijn ticket gratis kon wijzigen, annuleren voor een full refund of annuleren tegen een voucher met 10% meerwaarde t.ov. mijn originele ticketprijs.

Qatar heeft hier wel een zeer klantvriendelijke oplossing.

FB AMEX Gold 1e jaar gratis + 20.000 Miles: www.americanexpress.nl/introduceren/xIANWLHzxM?CPID=100333781

BeantwoordenCiteren
Daeni
(@daeni)
Honorable Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

westi wrote:Kreeg net mail van KLM dat mijn vlucht WAW-AMS van 09-04 gecancelled is. Ze plannen nu dus al een aantal weken verder dan de initiele 72 uur.

Het zelfde hier. Vlucht BSL-AMS, van 08.02. zoals verwacht gecancelled door KLM.

Flying Blue Platinum4Life

Mijn vliegverleden

BeantwoordenCiteren
Carel1
(@carel1)
Famed Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Bosbewoner wrote:Hoe lang duurt het bij KLM voor ze die vouchers versturen? Had liever mijn geld terug maar als ik nu een leuke deal tegenkom voor het najaar wil ik wel 2 van mijn 6 beloofde vouchers kunnen gebruiken... Normaal duurt het een paar minuten, nu al ruim een week en nog niks binnen.

Ik heb op 15 maart gebeld om 2 retourvluchten te annuleren. De voucher van de 1e trip (vertrekdatum 4 april) heb ik 23 maart ontvangen. Voor de 2e trip (vertrekdatum 17 april) heb ik nog geen voucher ontvangen. Ik wacht voorlopig rustig af, want het is natuurlijk extreem druk.

Een Amex Flying Blue Gold kaart met 30 XP en tijdelijk 30.000 via deze link:
https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=cARELHD8Yn&XL=MIANS
FB Platinum PA; IHG Diamond Ambassador.

BeantwoordenCiteren
westi
(@westi)
Noble Member

Kreeg net mail van KLM dat mijn vlucht WAW-AMS van 09-04 gecancelled is. Ze plannen nu dus al een aantal weken verder dan de initiele 72 uur.

FB Platinum, *A Gold, Avis President's Club, Hertz Gold Plus Rewards - President's Circle

BeantwoordenCiteren
(@bosbewoner)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

arjen05 wrote:In je profiel staat dat je FB platinum bent. Als je de platinum servicelijn belt, kunnen ze de voucher direct aanmaken. Zit binnen een paar minuten in je inbox.

De platinum service lijn doet dat nu dus niet. Bovendien als je de lijn belt krijg je 9 van de 10 keer een automatisch bericht dat ze geen tijd hebben tenzij je problemen met je vlucht hebt die binnen 72 uur gaat.

BeantwoordenCiteren
arjen05
(@arjen05)
Famed Member

Bosbewoner wrote:Hoe lang duurt het bij KLM voor ze die vouchers versturen? Had liever mijn geld terug maar als ik nu een leuke deal tegenkom voor het najaar wil ik wel 2 van mijn 6 beloofde vouchers kunnen gebruiken... Normaal duurt het een paar minuten, nu al ruim een week en nog niks binnen.

In je profiel staat dat je FB platinum bent. Als je de platinum servicelijn belt, kunnen ze de voucher direct aanmaken. Zit binnen een paar minuten in je inbox.

Alle American Express referral aanbiedingen zijn identiek, dus kies bijvoorbeeld deze: Amex classic cards (platinum, gold, silver) of de Flying Blue American Express gold or platinum.

BeantwoordenCiteren
(@theflyingdutchboy)

Een paar weken. Verzoeken worden afgehandeld op basis van vertrekdatum.

FlyingFonz reacted
BeantwoordenCiteren
(@bosbewoner)
Reputable Member

Hoe lang duurt het bij KLM voor ze die vouchers versturen? Had liever mijn geld terug maar als ik nu een leuke deal tegenkom voor het najaar wil ik wel 2 van mijn 6 beloofde vouchers kunnen gebruiken... Normaal duurt het een paar minuten, nu al ruim een week en nog niks binnen.

BeantwoordenCiteren
Thijsk
(@thijsk)
Noble Member

Wat een chaos momenteel op de wereld. Mijn 2 cents:

Fijn dat Hilton de status van loyale leden verlengt met een extra jaar
KLM verleent echt fantastische service, denken mee en boeken vluchten om waar mogelijk. Dikke pluim daarvoor.

Expedia en Lastminute.com/Bravofly mag men aan de hoogste boom ophangen. Vluchtwijzigingen worden klakkeloos geaccepteerd, annuleringen "kan men online doen", maar dit is niet gratis (oftewel, je gooit je ticket weg) en bereikbaarheid is zowel per mail/telefoon gewoon waardeloos.

Amex geeft ook niet thuis mbt chargebacks (nee, ik probeer niet de vliegtuigmaatschappijen een poot uit te draaien, daar accepteer ik gewoon een voucher van), als ze überhaupt de telefoon al op willen nemen en de bijkomende AXA verzekering is ook al ruim een week onbereikbaar. Fijn product, dat "platinum"...

Flying Blue Platinum & Petroleum - MileagePlus Premier Platinum - MVP Gold 75k - Qatar Platinum - Avis President's Club - Hertz President's Circle - HHonors Diamond - Marriott Platinum - IHG Spire - Hyatt Globalist

AMEX Business Gold het 1e jaar gratis en 25.000 rewards points? Klik dan hier

AMEX Gold het 1e jaar gratis en 20.000 rewards points, of AMEX Plat met 50% korting en 30.000 rewards points? Klik dan hier

AMEX FB Gold het 1e jaar gratis en 20.000 rewards points, of AMEX FB Plat met 50% korting en 30.000 rewards points? Klik dan hier

LeidenHub wrote: Een 37-jarige IT consultant ... die er door zijn avatar uitziet alsof hij het achterlijke neefje van Optimus Prime is.

BeantwoordenCiteren
lloydje33
(@lloydje33-2)
Famed Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

BA heeft ook een vermindering van het aantal TP dat nodig is voor status. Op dit moment geldt het alleen voor mensen met een TP jaar eindigend in april,mei of juni.
De vereisten zijn nu (tussen haakjes normaal):
Bronze 210 (300)
Silver 420 (600)
Gold 1050 (1500)

Gratis AwardWallet plus? (nieuwe gebruikers)|MyFlightradar24|Kijk nu ook naar mijn Youtube kanaal!

Wil je ook een AMEX Platinum kaart? krijg nu 170.000 punten welke je kunt inzetten om mooie reizen mee te maken of kies je voor de Gold met 70.000 punten cadeau?

(Je dient uiteraard de kaartbijdrage te betalen en je neemt een financieel product af bij AMEX)

Visits 2026 >2: AMS ARN CPH HEL LAS PDX SAN SEA TRD WAW
Carriers: AS DL KL SK

FB Platinum|Hilton Gold|IHG Silver|Marriott Gold|ALL Silver|Radisson VIP

MVA20 reacted
BeantwoordenCiteren
Eagle
(@eagle)
Noble Member

FlyingDutch wrote:Ik kan mij voorstellen dat alle ticket doorverkopers op dit moment een gigantisch probleem hebben. Ze werken normale met hele dunne marges en hebben een helpdesk van anderhalve man en een paardenkop die nu totaal overweldigd.

Ik hoor vergelijkbare signalen van mensen die bij tix e.d. tickets hebben gekocht. Ik denk dat deze crisis een hoop van dit soort websites de nek om zal draaien

Als ik nieuwsberichten lees is de gemiddelde commissie op hotelkamers circa 15%, dat vind ik niet erg dun. Probleem is inderdaad dat alles erop is gericht om zonder tussenkomst van personen zoveel mogelijk te verkopen. In situaties als deze nekt dat je dan omdat er nauwelijks een helpdesk is.

Even gekeken naar cijfers van booking.com over 2019 (kon expedia zo even niet vinden):
Omzet $ 15 miljard, Netto winst na belastingen $ 5 miljard
In 2019 heeft booking voor ruim $ 8 miljard aan eigen aandelen kunnen inkopen en nog steeds hebben ze een enorme cash positie.

Referral voor reguliere AMEX

Mijn vliegverleden

BeantwoordenCiteren
(@desley)
Estimable Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

Even los van de crisis inderdaad hoor ik vaak wat meer negatieve verhalen over expedia

BeantwoordenCiteren
Pagina 170 / 180
Deel: