Oei.. toch nog geen Plat4Life.. 🙁 ik heb me te rijk gerekend in het aantal XP’s dat ik hoopte te ontvangen voor de laatste vluchten van dit jaar.
Ter leering ende vermaeck - wat is het geval:
ik had een multi-city trip geboekt naar de VS mbv de KLM PA. Alles onder 1 boeking.
Echter een deel van de reis, van PHX naar JFK, is met Delta en heeft een DL vluchtnummer. Ook de reis van JFK naar CDG is met Delta en DL vluchtnummer. Voor deze vluchten heb ik wel XP’s gekregen maar geen dubbele XP’s en ook geen UXP’s. De PA heeft me uitgelegd dat het niet om de boeking gaat om hiervoor in aanmerking te komen maar specifiek om een AF of KL vluchtnummer. En die van Delta zijn aparte tickets met DL nummers. Had ik niet op gelet tijdens het boeken want ik wilde de goedkoopste.
Helaas toch nog even doorvliegen dus.. (maar dat vinden we niet erg ;)). Afijn, met de plannen voor H1 en de 50% XP bonus komt het de komende maanden toch nog wel goed. Maar ik zal wel wat beter opletten bij het boeken de volgende keer.. o_O
Vandaag nog mooi op de valreep mijn Platinum bagage labels ontvangen:rolleyes:
Vraag hier je American Express Platinum aan
Ontvang 100.000 Membership Rewards punten
Of vraag hier een American Express Flying Blue aan
Ontvang 70.000 FB-miles
Bijzonderetickets wrote:Echter: reeds afgegeven Test & Go (tot 22 december worden deze nog afgegeven) kunnen er nog gebruik van maken.
Als ik morgen geen Covid blijk te hebben reis ik donderdag gelukkig af. Er zal een extra PCR test afgenomen worden, maar daar kan ik mee leven. Ik wacht rustig af, hopelijk aan het strand met mooi weer! 😉
Amsterdam wrote:In deze link zie ik Jetstar er niet bij staan als overstap mogelijkheid.
https://www.singaporeair.com/nl_NL/nl/travel-info/transit-through-singapore/
Maar wellicht zien ze Jetstar als KLM als je een KL nummer hebt?
Zo heb ik het wel begrepen! (Gelukkig)
Mark_ wrote:Ik vlieg met KLM, op 1 ticket van Amsterdam naar Phuket. Vanaf SIN vlieg ik met Jetstar.
In deze link zie ik Jetstar er niet bij staan als overstap mogelijkheid.
https://www.singaporeair.com/nl_NL/nl/travel-info/transit-through-singapore/
Maar wellicht zien ze Jetstar als KLM als je een KL nummer hebt?
Ben ik de enige die gestoord wordt van de tarieven die nu in de KLM-app verschijnen? BC naar de VS medio april. Ticketprijzen van 3000 tot 5000 euro pp.
DuckDuck wrote:I hate to be the bringer of bad news maar wel belangrijk voor jou om te weten: https://www.reuters.com/world/asia-pacific/thailand-reinstates-mandatory-covid-19-quarantine-scraps-waiver-programme-2021-12-21/
Echter: reeds afgegeven Test & Go (tot 22 december worden deze nog afgegeven) kunnen er nog gebruik van maken.
Blog: Bijzonderetickets.nl
Bedrijf: Puntenconsultant.nl
Wij geven advies bij het maximaliseren van punten en miles. We boeken en personaliseren ieder hotelverblijf. Bij high end hotels bieden we daarnaast voordelen zoals $ 100,00 credit, gratis ontbijt, upgrades en meer bij Hilton, Accor, Marriott, IHG, Shangri La, Jumeirah, Four Seasons, Mandarin Oriental, Virtuoso, Preferred en anderen.
Persoonlijke referral links: American Express Gold / Platinum Card - Flying Blue American Express Gold / Platinum Card.
Mark_ wrote:Dank! Dat is minder. Heb een overstap van 4 uur. 🙁Hopelijk op de terugweg wel wat mogelijkheden. Dan kom ik uit Thailand en kan dan hopelijk wel gebruik maken van de lounge.
Thailand is nu weer spannend. Hopelijk blijft het Test & Go programma nog even in de lucht tot en met vrijdag, of kunnen deze reizigers zonder moeite over in het Sandbox programma. Hopen op een gezonde zonnige kerstvakantie in Thailand
I hate to be the bringer of bad news maar wel belangrijk voor jou om te weten: https://www.reuters.com/world/asia-pacific/thailand-reinstates-mandatory-covid-19-quarantine-scraps-waiver-programme-2021-12-21/
pw1979 wrote:Zat te kijken naar Promo rewards naar de zon. Dan selecteer je Business class en kijk je naar mooie heenvluchten. Kan voor 22.000-50.000 miles echt op mooie bestemmingen komen.Kijk je voor de terugvlucht: 160.000-200.000 miles. Dat is dat nu voor raar systeem 😡
Voor die prijzen boek ik liever een enkeltje La Première naar LAX...
Flying Blue Platinum4Life
Mark_ wrote:Dank! Dat is minder. Heb een overstap van 4 uur. 🙁Hopelijk op de terugweg wel wat mogelijkheden. Dan kom ik uit Thailand en kan dan hopelijk wel gebruik maken van de lounge.
Thailand is nu weer spannend. Hopelijk blijft het Test & Go programma nog even in de lucht tot en met vrijdag, of kunnen deze reizigers zonder moeite over in het Sandbox programma. Hopen op een gezonde zonnige kerstvakantie in Thailand
Jetstar heeft geen business class (in hun narrowbodies), denk niet dat je dus lounge toegang hebt. Heb het altijd al vreemd gevonden dat KLM een codeshare agreement is aangegaan met een (ultra) low cost carrier.
Etihad Gold | OneWorld Sapphire (Privilege Club) | SkyTeam Elite+ (Flying Blue) | AMEX Platinum Cardholder | For an AMEX Platinum Card for 50% off + 30.000 Membership Rewards, CLICK HERE
DuckDuck wrote:Als je vanaf Nederland een transit hebt in Singapore ga je naar een speciaal gedeelte van het vliegveld.Bron: https://www.changiairport.com/en/airport-guide/Covid-19/transiting-through-airport.html#tha
Ik heb ook naar Thailand zitten kijken maar gezien ze makkelijk de grenzen dichtgooien voor toeristen en de kroegen dicht zijn hebben we het maar niet gedaan.
Dank! Dat is minder. Heb een overstap van 4 uur. 🙁
Hopelijk op de terugweg wel wat mogelijkheden. Dan kom ik uit Thailand en kan dan hopelijk wel gebruik maken van de lounge.
westi wrote:Kan afhankelijk zijn met welke maatschappij je vliegt. Is het 1 ticket? Met wie vlieg je door?
Ik had laatst volgens de KLM app van CUR-PTY ook 1 class of service, maar er was gewoon BC aan boord.
Ik vlieg met KLM, op 1 ticket van Amsterdam naar Phuket. Vanaf SIN vlieg ik met Jetstar.
Mark_ wrote:Donderdag vlieg ik BC naar Phuket. In Singapore een overstap, de vlucht van SIN naar Phuket is in 'one class of service'. Kan ik in de 4 uur durende overstap wel in een lounge met mijn BC ticket? Op de terugreis lijkt het mij aannemlijker omdat ik dan BC vlieg van SIN naar AMS. Alvast dank!
Als je vanaf Nederland een transit hebt in Singapore ga je naar een speciaal gedeelte van het vliegveld.
Resting facilities - Upon arriving at Changi Airport, you will be met by our airport staff and be guided to a Transit Holding Area (THA) in the terminal your next flight will be departing from.
Bron: https://www.changiairport.com/en/airport-guide/Covid-19/transiting-through-airport.html#tha
Ik heb ook naar Thailand zitten kijken maar gezien ze makkelijk de grenzen dichtgooien voor toeristen en de kroegen dicht zijn hebben we het maar niet gedaan.
Mark_ wrote:Donderdag vlieg ik BC naar Phuket. In Singapore een overstap, de vlucht van SIN naar Phuket is in 'one class of service'. Kan ik in de 4 uur durende overstap wel in een lounge met mijn BC ticket? Op de terugreis lijkt het mij aannemlijker omdat ik dan BC vlieg van SIN naar AMS. Alvast dank!
Kan afhankelijk zijn met welke maatschappij je vliegt. Is het 1 ticket? Met wie vlieg je door?
Ik had laatst volgens de KLM app van CUR-PTY ook 1 class of service, maar er was gewoon BC aan boord.
FB Platinum, *A Gold, Avis President's Club, Hertz Gold Plus Rewards - President's Circle
Donderdag vlieg ik BC naar Phuket. In Singapore een overstap, de vlucht van SIN naar Phuket is in 'one class of service'. Kan ik in de 4 uur durende overstap wel in een lounge met mijn BC ticket? Op de terugreis lijkt het mij aannemlijker omdat ik dan BC vlieg van SIN naar AMS. Alvast dank!
Op dit moment wordt dit onderwerp 4 gasten bekeken.
Onlangs bekeken door gebruikers: ACE48 15 minuten geleden.
- 22 Forums
- 4,327 Onderwerpen
- 132.4 K Berichten
- 137 Online
- 5,344 Leden