Forum

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

9,193 Berichten
430 Gebruikers
7392 Reactions
1.2 M Bekeken
LordH
(@lordh)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

cvr wrote:Uhm, waar is deze lift? Ik ken eigenlijk alleen de trap/roltrap als je na check-in in het SkyPriority gedeelte naar achteren loopt (dan is de trap/roltrap rechts van je).

Sorry voor de trage reactie, ik was even vliegen 😉
Schiphol Terminal 2 de priority bagage drop-off in en dan direct rechtsaf, dus nog voor de eerste balies.

FB Gold
All Accor Gold
Marriott Bonvoy Silver Elite
IWSC Gold
S. Selection Grand Gold

cvr reacted
BeantwoordenCiteren
MoonJ
(@moonj)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

lloydje33 wrote:Toevallig je Accor account gelinkt of SAF/bebossing gekocht?

Beiden niet! Of nouja, m'n Accor is al een paar jaar gelinkt dus die XP heb ik al gehad. 😀

Etihad Gold | OneWorld Sapphire (Privilege Club) | SkyTeam Elite+ (Flying Blue) | AMEX Platinum Cardholder | For an AMEX Platinum Card for 50% off + 30.000 Membership Rewards, CLICK HERE

lloydje33 reacted
BeantwoordenCiteren
lloydje33
(@lloydje33-2)
Famed Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

MoonJ wrote:Bij mijn aankomende enkele reis naar Parijs staat bij geschatte Flying Blue miles dat ik 2066 miles en 10 XP krijg. Gebeurt het vaker dat de schatting niet overeen komt met wat je daadwerkelijk krijgt of kan ik echt 10 XP voor een intra-europe one-way verwachten volgende week? :p

Toevallig je Accor account gelinkt of SAF/bebossing gekocht?

Gratis AwardWallet plus? (nieuwe gebruikers)|MyFlightradar24|Kijk nu ook naar mijn Youtube kanaal!

Wil je ook een AMEX Platinum kaart? krijg nu 170.000 punten welke je kunt inzetten om mooie reizen mee te maken of kies je voor de Gold met 70.000 punten cadeau?

(Je dient uiteraard de kaartbijdrage te betalen en je neemt een financieel product af bij AMEX)

Visits 2026 >2: AMS ARN CPH HEL LAS PDX SAN SEA TRD WAW
Carriers: AS DL KL SK

FB Platinum|Hilton Gold|IHG Silver|Marriott Gold|ALL Silver|Radisson VIP

BeantwoordenCiteren
MoonJ
(@moonj)
Noble Member

Bij mijn aankomende enkele reis naar Parijs staat bij geschatte Flying Blue miles dat ik 2066 miles en 10 XP krijg. Gebeurt het vaker dat de schatting niet overeen komt met wat je daadwerkelijk krijgt of kan ik echt 10 XP voor een intra-europe one-way verwachten volgende week? :p

Etihad Gold | OneWorld Sapphire (Privilege Club) | SkyTeam Elite+ (Flying Blue) | AMEX Platinum Cardholder | For an AMEX Platinum Card for 50% off + 30.000 Membership Rewards, CLICK HERE

Ambtenaruh reacted
BeantwoordenCiteren
(@daan3)
Noble Member

Rutger wrote:Interessant ook dat de economy tickets meer punten kosten dan de business class vluchten.

Ik heb EZE kunnen boeken voor het basisaantal miles 86k, ook voor de terugweg. Nu noem je dat mazzel, 2 jaar terug vond ik dat veel miles o_O Het is inderdaad idioot dat het in eco meer miles moest opbrengen. Het lijkt wel of stagiaires de prijzen bepalen. Overigens viel me op, dat wat bovenin staat regelmatig niet klopt als je voor die datum alle vluchten bekijkt.

michiel1, noppie, lloydje33 and 1 people reacted
BeantwoordenCiteren
Robinho
(@robinho)
Prominent Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

pw1979 wrote:In 2019 ben ik voor 520.000 punten retour geweest naar Zuid-Afrika. In business, met zijn 4-en. Das war einmal.

Wow dat is lekker!
Ik moet nu ook nog eens tijdens de schoolvakanties, nou trek die Miles portemonnee maar wijd open..:(

UNIEK op dit forum!!;) Een referral linkje, nu met 170.000 punten!
Amex Regulier: https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=rOBINH8RhP&XLINK=MYCP

Business Gold nu met 100.000 punten!
https://www.americanexpress.com/nl-nl/bedrijf/zakelijke-creditcard/aanvragen/business-card-aanbevelen/invitation/?memberGetsMember=c24788e753cbf9e96861e5c6aa6389ae&cpid=10033378

Alvast hartelijk dank als je besluit mijn linkje te gebruiken!!

BeantwoordenCiteren
Robinho
(@robinho)
Prominent Member

RobertFB wrote:Nog even zitten kijken naar Tokyo - 700.000 voor een enkeltje lijkt wel de norm, zeker voor de KLM vlucht via Seoul. Op een paar dagen 93.000 via CDG, maar vertrouw niet het aantal miles dat bij elke datum bovenaan staat. Nu kijken hoeveel miles het kost terug naar AMS te vliegen.

Terug is helemaal dramatisch voor bijna alle bestemmingen..

UNIEK op dit forum!!;) Een referral linkje, nu met 170.000 punten!
Amex Regulier: https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=rOBINH8RhP&XLINK=MYCP

Business Gold nu met 100.000 punten!
https://www.americanexpress.com/nl-nl/bedrijf/zakelijke-creditcard/aanvragen/business-card-aanbevelen/invitation/?memberGetsMember=c24788e753cbf9e96861e5c6aa6389ae&cpid=10033378

Alvast hartelijk dank als je besluit mijn linkje te gebruiken!!

BeantwoordenCiteren
MoonJ
(@moonj)
Noble Member

98.000 miles gemiddeld one-way AMS CUR in ECONOMY in Maart/April volgend jaar. Dan nog €120,- aan fees.

Bizar. Mag wel wat media aandacht besteed worden aan deze sneaky devaluatie van Flying Blue miles. :confused:

BeantwoordenCiteren
(@rutger)
Reputable Member

RobertFB wrote:Er zijn er paar data te vinden van NRT naar AMS, rechtstreeks met de KLM, o..a. ook met kerst en Nieuwjaarsdag en in februari, voor 87.500 miles.

Interessant ook dat de economy tickets meer punten kosten dan de business class vluchten.

BeantwoordenCiteren
(@robertfb)

Er zijn er paar data te vinden van NRT naar AMS, rechtstreeks met de KLM, o..a. ook met kerst en Nieuwjaarsdag en in februari, voor 87.500 miles.

Rutger reacted
BeantwoordenCiteren
(@robertfb)

Nog even zitten kijken naar Tokyo - 700.000 voor een enkeltje lijkt wel de norm, zeker voor de KLM vlucht via Seoul. Op een paar dagen 93.000 via CDG, maar vertrouw niet het aantal miles dat bij elke datum bovenaan staat. Nu kijken hoeveel miles het kost terug naar AMS te vliegen.

BeantwoordenCiteren
(@robertfb)

pw1979 wrote:

Screenshot 2022 11 15 084338

1.300.000 miles voor 1 persoon naar Miami. Cashprice voor het ticket? 2100,-

Stop dan maar gewoon met je FF programma 😡

Ach, koop gewoon wat extra miles 300.000 voor EUR8.250,- .....en dan nog eens 1 miljoen voor EUR27.500,-. Totaal EUR35.750,- . Koopje

Menno reacted
BeantwoordenCiteren
(@svnkngs)

Heeft er vast ook mee te maken dat de vraag naar tickets nog altijd zeer hoog is, en de Chinezen - toch goed voor flink wat capaciteit naar een flink deel van de wereld - nog altijd leven alsof ze zelf een virus uit een lab hebben laten ontsnappen? Oh wacht...

BeantwoordenCiteren
Ambtenaruh
(@ambtenaruh)
Noble Member

Als ik dit lees ben ik toch blij dat ik mijn La Premiere ticket voor 230.000 miles nog heb geboekt :p

Flying Blue Platinum4Life

michiel1, lloydje33, TimH and 3 people reacted
BeantwoordenCiteren
(@rutger)
Reputable Member

pw1979 wrote:In 2019 ben ik voor 520.000 punten retour geweest naar Zuid-Afrika. In business, met zijn 4-en. Das war einmal.

Wij zijn vorige jaar december nog voor 144.000 punten retour geweest naar JNB met zijn twee. Ook dit jaar is een soortgelijke deal richting Zanzibar voorbij gekomen. Maar het is inderdaad wel een stuk lastiger geworden om dit soort koopjes te vinden.

BeantwoordenCiteren
Pagina 289 / 613
Deel: