Forum

Meldingen
Alles wissen

FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

3,099 Berichten
319 Gebruikers
3980 Reactions
646.2 K Bekeken
Fripsmaster
(@fripsmaster)
Famed Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Wes wrote:Ik loop tegen hetzelfde aan. Heb nog 3 segmenten nodig om Gold te behouden. Nu heb ik een retour gepland staan begin december naar Stockholm. Deze vluchten zijn nog wijzigbaar. Is het verstandig om een tussenstop op CDG te overwegen? (KLM en Airfrance) Ik neem aan dat dit gewoon meetelt in de segmenten. Kosten ongeveer 100€ maar dan ben ik in ieder geval alleen een aantal uurtjes later thuis in plaats van een hele dag onderweg.

Doen! Heb ik een 2 weken geleden ook gedaan.:)

KLM FB Platinum | Hilton Diamond | IHG Platinum | Radisson VIP | ALL Silver | Avis President's Club | Hertz Five Star | MyFlightRadar24

Visits 2026 (>2): AMS CDG ILO LCY MAN MNL MUC PPS PRG SOF TPE VIE ZAG
Carriers 2026: 5J AF FB FR KL LH OS Z2

BeantwoordenCiteren
(@theflyingdutchboy)

Zou dat zeker doen!

BeantwoordenCiteren
Wes
 Wes
(@wes)
Estimable Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

Ik loop tegen hetzelfde aan. Heb nog 3 segmenten nodig om Gold te behouden. Nu heb ik een retour gepland staan begin december naar Stockholm. Deze vluchten zijn nog wijzigbaar. Is het verstandig om een tussenstop op CDG te overwegen? (KLM en Airfrance) Ik neem aan dat dit gewoon meetelt in de segmenten. Kosten ongeveer 100€ maar dan ben ik in ieder geval alleen een aantal uurtjes later thuis in plaats van een hele dag onderweg.

Referral linkje naar de Flying Blue American Express kaart: americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=wESSEV6WAU&XLINK=MYCP

BeantwoordenCiteren
(@martinr)
Reputable Member

thomassmit wrote:Succes! Ik was afgelopen weekend in Manchester. Leuke stad om te shoppen, maar wat een drama vliegveld is dat zeg 😉

Security controle: letterlijk 90% van de tassen werd eruit gepikt voor een 2e controle, een compleet inefficient system. Complete chaos omdat er veel meer tassen (die dus gecheckt moesten worden) dan medewerkers waren. Maar ga er niet vanuit dat je wat meeneemt als je voor 3 uur op en neer gaat.

Het gaat mij inderdaad enkel en alleen om de segmenten en zal geen koffer meenemen.

BeantwoordenCiteren
thomassmit
(@thomassmit)
Prominent Member

Succes! Ik was afgelopen weekend in Manchester. Leuke stad om te shoppen, maar wat een drama vliegveld is dat zeg 😉

Security controle: letterlijk 90% van de tassen werd eruit gepikt voor een 2e controle, een compleet inefficient system. Complete chaos omdat er veel meer tassen (die dus gecheckt moesten worden) dan medewerkers waren. Maar ga er niet vanuit dat je wat meeneemt als je voor 3 uur op en neer gaat.

Blog: https://travelhacking.nl

BeantwoordenCiteren
(@martinr)
Reputable Member

De optie van zwangerschapsverlof heb ik ook een keer voorbij zien komen, maar zij heft geen status. Ik reis vaak alleen voor me werk.

De keuze is gevallen op retour naar Manchester op 6 December. En dan niet met tussenstop 50 minute, maar 3 uur, zodat ik rustig aan kan doen en me niet hoef te haasten.

Ik betaal nu 10 euro, omdat ik nog een EMD had liggen van 125 euro 🙂

FlyingFonz reacted
BeantwoordenCiteren
(@flyricky)
Prominent Member

MartinR wrote:Is iets waar ik zeker meteen aan denk, maar mijn vrouw is zwanger en mag niet meer vliegen. Tevens ben ik dit jaar al genoeg weggeweest, daarom mijn keuze voor retour op dezelfde dag!

Gefeliciteerd!

Mocht je vrouw toevallig zelf ook een FlyingBlue status hebben: ik heb ooit gelezen dat je bij FB een 'zwangerschapsverlof' periode aan kunt vragen, om je status langer vast te houden omdat je dan natuurlijk een periode niet kan vliegen. The more you know :)!

MartinR and Flying doc reacted
BeantwoordenCiteren
(@martinr)
Reputable Member

Johan wrote:Geen direct antwoord op je vraag ... maar waarom niet b.v. een weekendje Edinburgh ervan maken? Zeker in de aanloop naar kerst, dus in december, is dat hartstikke leuk. Het nuttige met het aangename verenigen, zeg maar.

Is iets waar ik zeker meteen aan denk, maar mijn vrouw is zwanger en mag niet meer vliegen. Tevens ben ik dit jaar al genoeg weggeweest, daarom mijn keuze voor retour op dezelfde dag!

FlyRicky reacted
BeantwoordenCiteren
(@johan)
Trusted Member

Geen direct antwoord op je vraag ... maar waarom niet b.v. een weekendje Edinburgh ervan maken? Zeker in de aanloop naar kerst, dus in december, is dat hartstikke leuk. Het nuttige met het aangename verenigen, zeg maar.

MartinR and FlyingFonz reacted
BeantwoordenCiteren
(@pieter-sa)

10 dec, ams-cdg €98

MartinR reacted
BeantwoordenCiteren
(@bwempe)

MAN ook mogelijk op 6 december, met kortere turn-around.

MartinR reacted
BeantwoordenCiteren
thomassmit
(@thomassmit)
Prominent Member

Je kan op de zaterdag single day return naar Glasgow voor EUR 125. Ik zou sowieso op zaterdag zoeken, anders markeert KLM je vaak als 'zakelijk' en knalt de prijs omhoog, maar dit hangt ook een beetje van de bestemming af. Met goed zoeken kan je wel uitzonderingen vinden 🙂

Screen Shot 2016 11 12 at 20.20.46

Blog: https://travelhacking.nl

MartinR reacted
BeantwoordenCiteren
(@martinr)
Reputable Member

Momenteel zoals mijn planning nu is zal ik op 29 segmenten komen en wil dus nog een keer vliegen om FB Gold te gaan halen.

Nu ben ik al wat gaan zoeken en mijn voorkeur heeft om retour te maken op een dag. Dan op 6 December of andere dag in die week.

Ik heb nog een voucher liggen van KLM en wil die gaan gebruiken. Ik heb nog niet de gewenste vlucht kunnen vinden. Veelal te duur.

Wie kan mij helpen?

BeantwoordenCiteren
(@flyricky)
Prominent Member

Je tariefvoorwaarden zijn gewoon de voorwaarden onder welke je ticket is uitgegeven. Als je hier niet aan zou voldoen zou je deze fare niet eens kunnen boeken en zou je onder een andere fare base vallen.

Kortom: Het wel of niet krijgen van QFs danwel Miles staat niet in de voorwaarden van je ticket. Als je al een uitgegeven ticket hebt waar bij staat dat je Miles ontvangt, zul je dus ook QFs ontvangen.

BlueFlying reacted
BeantwoordenCiteren
(@blueflying)
Active Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

Even een vraagje.

Ik lees overal op het forum dat als je level miles krijgt, het een QF is. Nu heb ik een vlucht naar Dusseldorf op een zaterdag (heen en terug), op de KLM site staat bij de boeking (onder passagiersgegevens) hoeveel miles ik krijg. Echter, bij de tariefvoorwaarden staat: "Het minimumverblijf is 4 dag(en), of uw verblijf dient een zondag te bevatten.".

Heeft iemand hier ervaring mee? Krijg ik gewoon 2 QF?

FB gold | AMEX FB gold | BA bronze executive club | Hilton HHonors silver | Hertz Gold Five Star

BeantwoordenCiteren
Pagina 180 / 207
Deel: