Forum

Meldingen
Alles wissen

FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

3,099 Berichten
319 Gebruikers
3980 Reactions
646.2 K Bekeken
thomassmit
(@thomassmit)
Prominent Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

Hmm, verschillende interpretaties dus! Ik zal eens kijken wat de Platinum lijn er van denkt en laat jullie weten wat daar uit komt.

Blog: https://travelhacking.nl

BeantwoordenCiteren
(@theflyingdutchboy)
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Volgens mij geldt het kwalificatienaar vanaf 1 april nog steeds tot 31 december. Pas als je een niveau omhoog gaat, verandert je kwalificatieperiode.

BeantwoordenCiteren
VinceG
(@vinceg)
Noble Member

thomassmit wrote:
Misschien kan iemand het volgende nog bevestigen?
Het nieuwe status jaar gaat straks op 1 april in. Dan worden alle segmenten omgezet naar XP en hebben we weer 12 maanden de tijd om ons te herkwalificeren.

Omdat we de XP die we tussen januari en maart hebben verdiend meenemen in onze herkwalificatie, hebben we dus eigenlijk 15 maanden de tijd gehad om ons te herkwalificeren tot 1 april 2019.

Zo begrijp is het in elk geval..

Ja zo begrijp ik het ook. Maar als er iemand is die andere info heeft dan hoor ik dit graag. Ik ga er wel van uit. Hierdoor zal ik voor het eind van het jaar nog FB gold kunnen behalen.

* FlyingBlue Platinum * Executive club silver * Star Alliance Silver * Honors Diamond *

lloydje33 reacted
BeantwoordenCiteren
thomassmit
(@thomassmit)
Prominent Member

Miya wrote:@petercs ziet er leuk uit. Denk dat het wel persoonlijk is en ook vooral wat je doel is. Ga je voor platinum dan is een segment binnen de EU zelfde als in oude systeem. Maar ga je voor gold dan heb je er ineens meer nodig.

Het is vrij gemakkelijk om 4 segments = 20xp te boeken voor €120-140euro, opzich is €7 euro per XP dus best een goed begin.

Voor mij is het echter niet alleen geld maar ook de ervaring die belangrijk is.

Het is wel veel aantrekkelijker om voor +/- 375 euro een BC run met overstappen in CDG te doen, dan 3x een 4 Economy segmenten ongeveer dezelfde prijs. Levert in dat geval beide 60xp op en scheelt ook een hoop tijd. Als je de tijd wel hebt, kan je wel een leuk aantal dag trips of weekenden weg plannen.

Misschien kan iemand het volgende nog bevestigen?
Het nieuwe status jaar gaat straks op 1 april in. Dan worden alle segmenten omgezet naar XP en hebben we weer 12 maanden de tijd om ons te herkwalificeren.

Omdat we de XP die we tussen januari en maart hebben verdiend meenemen in onze herkwalificatie, hebben we dus eigenlijk 15 maanden de tijd gehad om ons te herkwalificeren tot 1 april 2019.

Zo begrijp is het in elk geval..

lloydje33 reacted
BeantwoordenCiteren
petercs
(@petercs)
Reputable Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

Godenzoon14 wrote:Zo'n €6/€7 per XP is goed te doen.

Welke dagen/data heb jij die AMS-CDG-BUD geboekt? Is dit een same-day return?

Wat Miya zegt is ook waar, als het voor die prijzen met 1/2 overnachtingen kan gaat daar mijn voorkeur naar uit maar if not lekker same-day return 🙂

Ik vlieg volgend vrijdag avond (AF1141 naar CDG, 45min overstaptijd en AF1694 naar BUD). Ik kom uit Boedapest, dus blijf daar voor het weekendje. Mijn ouders zou niet blij zijn met een same day return ;).
En ga het zelfde doen nog een keer in august.

https://my.flightradar24.com/csardasp

lloydje33 reacted
BeantwoordenCiteren
Godenzoon14
(@godenzoon14)
Famed Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

petercs wrote:hallo allemaal, er is nu een recente discussie hier op de forum over de waarde van FlyingBlue Miles. Het is misschien behulpzaam hier in deze topic een discussie te hebben wat is een bargain prijs voor een XP.

In de oude systeem, het was soms mogelijk voor 120-130EUR vier segmenten te scoren, dus een segment was ca 30-35EUR.

Ik heb in de afgelopen weken een paar tickets geboekt voor mezelf, en daar heb ik bekeken hoe het in de nieuwe systeem uitziet.

retour AMS-CDG-BUD (business): 385EUR/60XP - 6.41EUR/XP
retour ZWE-AMS-JFK (economy): 347EUR/30XP - 11.56EUR/XP
retour AMS-NCE (economy): 108EUR/10XP - 10.08EUR/XP

zoals @Mikey en @Carel1 het geschreven hebben in februari, de beste is bargain is retour business te kopen met een overstap, dank komt het tussen 6 en 7EUR per XP uit. Als iemand meer vliegen wil, het is ook interesant retour economy te kopen met een overstap (rond 120-140EUR), dan komt een XP ook voor rond 6-7EUR uit.

Wat denken jullie? Waar zijn jullie limits?

Zo'n €6/€7 per XP is goed te doen.

Welke dagen/data heb jij die AMS-CDG-BUD geboekt? Is dit een same-day return?

Wat Miya zegt is ook waar, als het voor die prijzen met 1/2 overnachtingen kan gaat daar mijn voorkeur naar uit maar if not lekker same-day return 🙂

American Express Platinum met 170.000 Membership Rewards punten? Bestel hem via American Express Platinum (je kunt ook andere kaarten kiezen!)

American Express Flying Blue Platinum (of gold) kaart het eerste jaar gratis en 120.000 miles? Bestel hem via: Amex Flying Blue Platinum

Mijn vliegverleden: https://my.flightradar24.com/glennhaak

lloydje33 reacted
BeantwoordenCiteren
Miya
 Miya
(@miya)
Noble Member

@petercs ziet er leuk uit. Denk dat het wel persoonlijk is en ook vooral wat je doel is. Ga je voor platinum dan is een segment binnen de EU zelfde als in oude systeem. Maar ga je voor gold dan heb je er ineens meer nodig.

Het is vrij gemakkelijk om 4 segments = 20xp te boeken voor €120-140euro, opzich is €7 euro per XP dus best een goed begin.

Voor mij is het echter niet alleen geld maar ook de ervaring die belangrijk is.

lloydje33 reacted
BeantwoordenCiteren
petercs
(@petercs)
Reputable Member

hallo allemaal, er is nu een recente discussie hier op de forum over de waarde van FlyingBlue Miles. Het is misschien behulpzaam hier in deze topic een discussie te hebben wat is een bargain prijs voor een XP.

In de oude systeem, het was soms mogelijk voor 120-130EUR vier segmenten te scoren, dus een segment was ca 30-35EUR.

Ik heb in de afgelopen weken een paar tickets geboekt voor mezelf, en daar heb ik bekeken hoe het in de nieuwe systeem uitziet.

retour AMS-CDG-BUD (business): 385EUR/60XP - 6.41EUR/XP
retour ZWE-AMS-JFK (economy): 347EUR/30XP - 11.56EUR/XP
retour AMS-NCE (economy): 108EUR/10XP - 10.08EUR/XP

zoals @Mikey en @Carel1 het geschreven hebben in februari, de beste is bargain is retour business te kopen met een overstap, dank komt het tussen 6 en 7EUR per XP uit. Als iemand meer vliegen wil, het is ook interesant retour economy te kopen met een overstap (rond 120-140EUR), dan komt een XP ook voor rond 6-7EUR uit.

Wat denken jullie? Waar zijn jullie limits?

https://my.flightradar24.com/csardasp

beuse242, lloydje33, Godenzoon14 and 2 people reacted
BeantwoordenCiteren
thomassmit
(@thomassmit)
Prominent Member

Goldfly wrote:Denk dat ze wegkomen met "overmacht" en dat je claim zal worden afgewezen. Maar ik zou het altijd proberen.

Ik zou het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis...

Begin februari had ik een vlucht die preventief geannuleerd was door beperkte baancapaciteit op Schiphol ivm verwachte sneeuwval. Daardoor was ik op de vlucht 4 uur later omgeboekt. Ik verwachte zelf dat KLM het daarom op overmacht door de weersverwachting of Schiphol zou gooien.

Ik kreeg vervolgens de mededeling (inclusief compensatie EMD) dat mijn vlucht in aanmerking kwam. Ik had niet eens een claim ingediend, alleen de vraag gesteld of mijn vlucht in aanmerking zou komen.

lloydje33 reacted
BeantwoordenCiteren
Goldfly
(@goldfly)
Noble Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Mikey wrote:traag boarden bij vertrek, vervolgens niemand op CDG om het vliegtuig "aan de slurf" te hangen.

Denk dat ze wegkomen met "overmacht" en dat je claim zal worden afgewezen. Maar ik zou het altijd proberen.

40.000/60.000 AMEX bonuspunten? vraag de kaart aan via onderstaande link en ontvang tijdelijk extra bonuspunten!
www.americanexpress.com/nl-nl/referral/gIDEOKNV2x

BeantwoordenCiteren
danfl44
(@danfl44)
Noble Member

Tja, nu even niet, maar de twee recentste fijne (WAW-china en TUN-vietnam) zijn ook regelmatig teruggekomen, kwestie van tijd 🙂

Amex uitgelegd op mijn blog | Reguliere referral | Flying Blue referral | Met jullie hulp kan ik mooie verslagen en handleidingen blijven maken!

Blog: Puntentrotter
Uitgelichte vluchtreview: Air France La Première
Als Nederlander geïnteresseerd in Amerikaanse creditcards? Lees hier hoe en wat!

Werk: Puntenconsultant
Wij geven advies bij het maximaliseren van punten en miles en boeken zonder extra kosten mooie hotels met bijzondere voordelen. Denk aan: $ 100,00 credit, gratis ontbijt, upgrades en meer bij Hilton, Accor, Marriott, IHG, Shangri La, Jumeirah, Four Seasons, Mandarin Oriental, Virtuoso, Preferred en anderen.

beuse242 and lloydje33 reacted
BeantwoordenCiteren
Godenzoon14
(@godenzoon14)
Famed Member

danfl44 wrote:Bijv AMS-MAD via CDG is een optie, 60xp voor een euro of 380.

Geef mij trouwens maar gewoon een mooie trip ipv runnen.
Fijne aan het nieuwe schema is dat juist longaul ook beloond wordt. Een sub-1000 euro J retourtje dat zo nu en dan langskomt levert al snel 100+ xp op, en dat op een erg prettige manier 🙂

En precies die sub-1000 J retourtjes zit ik op te wachten 🙂

American Express Platinum met 170.000 Membership Rewards punten? Bestel hem via American Express Platinum (je kunt ook andere kaarten kiezen!)

American Express Flying Blue Platinum (of gold) kaart het eerste jaar gratis en 120.000 miles? Bestel hem via: Amex Flying Blue Platinum

TimKL_90 and lloydje33 reacted
BeantwoordenCiteren
danfl44
(@danfl44)
Noble Member

Bijv AMS-MAD via CDG is een optie, 60xp voor een euro of 380.

Geef mij trouwens maar gewoon een mooie trip ipv runnen.
Fijne aan het nieuwe schema is dat juist longaul ook beloond wordt. Een sub-1000 euro J retourtje dat zo nu en dan langskomt levert al snel 100+ xp op, en dat op een erg prettige manier 🙂

Amex uitgelegd op mijn blog | Reguliere referral | Flying Blue referral | Met jullie hulp kan ik mooie verslagen en handleidingen blijven maken!

Blog: Puntentrotter
Uitgelichte vluchtreview: Air France La Première
Als Nederlander geïnteresseerd in Amerikaanse creditcards? Lees hier hoe en wat!

Werk: Puntenconsultant
Wij geven advies bij het maximaliseren van punten en miles en boeken zonder extra kosten mooie hotels met bijzondere voordelen. Denk aan: $ 100,00 credit, gratis ontbijt, upgrades en meer bij Hilton, Accor, Marriott, IHG, Shangri La, Jumeirah, Four Seasons, Mandarin Oriental, Virtuoso, Preferred en anderen.

beuse242, Daan3, lloydje33 and 2 people reacted
BeantwoordenCiteren
Godenzoon14
(@godenzoon14)
Famed Member

Voor €410 kun je ook AMS-CDG-BCN-CDG-AMS boeken als same-day return in business voor 60XP

Tristan88, TimKL_90, FlyingFonz and 3 people reacted
BeantwoordenCiteren
Freek
(@freek)
Estimable Member

Ik ga zelf deze waarschijnlijk 1-2 keer vliegen. Geen echte run maar wel 60XP voor 379 euro en veel te boeken:

Screen Shot 2018 03 27 at 15.42.35

FB Gold | TK Elite | Hilton Honors Diamond | airberlin †

BeantwoordenCiteren
Pagina 147 / 207
Deel: