Delta verbetert Economy service

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

In een markt waar prijs een belangrijke rol speelt doen airlines er alles aan om kosten te kunnen besparen. Soms gaat dat ook ten koste van de inflight experience. Delta lijkt het van een andere kant te bekijken. De Amerikaanse maatschappij investeert juist in de Economy service. Van bijvoorbeeld ontvangst aan boord met een cocktail, tot het afscheid met Farewell Chocolates. Delta rolt de nieuwe service vanaf november uit op alle internationale routes.

Welcome Aboard

De eerste indruk moet straks meteen goed zijn als je vliegt met Delta. De airline heeft de ambitie om elke reiziger persoonlijk te begroeten bij het aan boord gaan. Kort na vertrek krijgen alle reizigers in Economy een Bellini welkomstcocktail aangeboden. Ook worden er warme handdoekjes uitgedeeld om je op te frissen. Veel airlines kiezen hier voor een standaard vochtig doekje. Maar Delta, evenals bijvoorbeeld KLM en Air France, doet dat nu anders.

Review - Delta Economy Seattle – Parijs Boeing 777-200
Boeing 777-200 in Boeing livery (Bron: Delta)

Maaltijdservice

Ook de maaltijdservice heeft een upgrade gekregen qua presentatie. Het vernieuwde menu is beschikbaar via een bistro-achtige menukaart. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen uit meerdere voorgerechten. Daarnaast krijgt het hoofdgerecht een grotere portie. Een ander verschil is dat het dessert apart geserveerd wordt. Daarbij wordt koffie, thee of wijn geserveerd.

Om het geheel af te maken wordt alles geserveerd op echt servies en een nette placemat. Na de maaltijd is er nog een mogelijkheid om jezelf te verfrissen met een warm handdoekje. Alsof het allemaal nog niet genoeg is krijg je wanneer de daling ingezet wordt ook nog eens een chocolaatje aangeboden.

"<yoastmark

Toekomst

Delta investeert flink in de vloot. Zowel het harde als zachte product wordt aangepakt. Naast de nieuwe Airbus A220 vernieuwt de maatschappij dus ook de service in Economy. Recentelijk introduceerde de maatschappij nieuwe amenity kits in diverse reisklassen. Om ook de service van het cabinepersoneel te verbeteren investeert Delta daarnaast in trainingen om de ervaring van de reiziger te verbeteren.

Delta heeft een goede naam als trans-Atlantische carrier. Met deze nieuwe service krijgt Delta wellicht nog een streepje voor ten opzichte van concurrenten als American Airlines en United.

Benieuwd naar onze reviews van Delta? Lees bijvoorbeeld over de Main Cabin in een Boeing 777 (Seattle – Parijs). Of Economy Comfort+ in de Boeing 737 (Seattle – Hawaï).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *