Bevestigd: Gastbeleid restricties in KLM Crown Lounge

KLM crowne lounge

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Met ingang van 13 juni gaat KLM het gastenbeleid in de Crown Lounge op Schiphol beperken. Op bepaalde piekuren zijn gasten van Flying Blue en Skyteam Elite Plus leden niet meer toegestaan. De reden hiervoor is de verwachte drukte en de beperkte capaciteit wegens verbouwingen. Het is onduidelijk of er alternatieve faciliteiten beschikbaar worden gesteld voor passagiers die nu geen toegang meer hebben.

verbouwing KLM Crown Lounge
De Crown Lounge wordt verbouwd

Nieuw beleid

UPDATE: https://insideflyer.nl/vouchers-voor-passagiers-zonder-toegang-tot-crown-lounge/

De maatregelen gelden alleen voor de non-Schengen lounge. 

Het is niet helemaal duidelijk of de restricties voor beide lounges op Schiphol gelden. In een email naar passagiers rept KLM dat de restrictie alleen geldt voor de non-Schengen lounge (die verbouwd wordt). In intern beleid staan echter ook piekuren voor de Schengen lounge vermeld. Deze zijn:

  • Lounge 52 dagelijks 07:30-11:00
  • Lounge 25 dagelijks 07:00-10:00 en donderdag en vrijdag ook tussen 19:00 en 21:00

Op deze tijden zijn gasten van Flying Blue Gold en Platinum en Skyteam Elite Plus leden niet toegestaan. Gasten van Flying Blue Club 2000, Skipper en Ultimate leden mogen nog wel naar binnen.

Het is frappant dat KLM eerst nog extra gasten toestond voor Platinum leden, maar nu teveel drukte verwacht.

Officieel is dit tegen het loungebeleid van Skyteam in, maar waarschijnlijk komt KLM er onderuit wegens de verbouwing. Het beleid zal in ieder geval niet goed gaan vallen bij de passagiers.

Reacties

  1. Xandrios zegt

    Ab-so-luut absurt. Dit gaat over een periode van 2 jaar. Er is niets dat ze tegenhoud om een alternatieve ruimte open te stellen, of een food voucher uit te delen. Behalve de centen natuurlijk, en blijkbaar vind klm dat belangrijker dan pissed off vaste klanten.

  2. emvi zegt

    Paniek voetbal. De verbouwingsplannen zijn al lang bekend en de statistiek van het lounge bezoek had kunnen bijdragen aan een betere planning. Ik ga er maar van uit dat er goed gekeken is om eerst de uitbreidingen te bouwen, voor de huidige situatie af te breken. Maar ja, vol is vol.
    Wellicht een goede kans om eens op te treden tegen gasten die zitplaatsen blokkeren/reserveren voor hun handbagage of misschien transfers vanuit Schengen, eerst in de “domestic lounge op te vangen”, met een priority regeling voor het passeren van security en paspoort controle daarná.

    Wat mij het meest stoort is de verdere verschrompeling van het verschil tussen Platina en Goud. Bij andere clubs (One World) is dat beter geregeld.

  3. Edith bakker zegt

    En het kan erger hoor…. telefonisch geeft KLM aan dat onze zonen mee mogen in de lounge als ouders businessclass vliegen. Aangekomen bij de lounge wordt dit zeer onvriendelijk ontkend en zijn de protocollen een gemakkelijke reden. Dus, dan gaan wij als ouders niet naar binnen maar besluiten onze zonen lekker te laten gaan… nee hoor, wederom is de mededeling vrij kortaf… het is strikt persoonlijk…
    omdat hebt personeel daarna zelf ook inziet dat dit te absurt is mogen zonen naar binnen en blijven de ouders braaf buiten. De vlucht naar venetie is een farce, we betalen ruim 800€ per ticket maar kunnen gewoon in de rij aansluiten wat ons zeer onvriendelijk wordt gemeld… ik vraag mij echt af wat ik vandaag fout doe. Gelukkig waren onze zonen nog wel onder de indruk ( dezelfde stoel als iedereen) van met de lekkere hapjes. De purser was uitermate vriendelijk, dat maakte het weer een beetje goed, in mijn hart verklaar ik KLM sociaal failliet !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *