Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Met ingang van maandag 1 juli heeft KLM haar busnetwerk verder uitgebreid. De busservice van KLM vertrok al vanuit verschillende steden in Nederland van en naar Schiphol. Vanuit Schiphol kon je dan je reis per vliegtuig vervolgen. Voorheen reed de KLM bus vanuit zes verschillende bestemmingen, maar het busnetwerk is nu verder uitgebreid.
Duurzaam
Bij het startschot van de festiviteiten voor het 100-jarig bestaan van KLM werd nog eens goed benadrukt dat duurzaamheid erg belangrijk is voor de maatschappij. Daarom zoekt de maatschappij ook toenadering tot andere maatschappijen en bedrijven. Dit om er samen voor te zorgen dat ook de luchtvaart minder belastend is voor het milieu. In het teken van duurzaamheid zullen de KLM bussen vanaf 10 juli aanstaande dan ook rijden op biobrandstof. Deze biobrandstof is gemaakt van gecertificeerde afval- en reststromen, aldus KLM. Hiervoor is gekozen omdat er op deze manier geen negatieve impact is op het milieu.
Daarnaast draag je als reiziger straks dubbel bij als je gebruik maakt van de KLM Bus. Je hoeft namelijk geen gebruik te maken van de auto of trein. Zeker als je de auto laat staan is het beter, eveneens voor je portemonnee. Dit aangezien je geen benzine hoeft te betalen maar ook geen parkeergeld.
Busnetwerk
Zoals gezegd breidt KLM haar busnetwerk dus verder uit. Routes die er eerder al waren:
- Maastricht Aachen Airport – Maastricht – Eindhoven Airport – Schiphol (v.v.)
- Rhenen – Veenendaal – Arnhem – Nijmegen – Schiphol (v.v.)
Deze routes worden aangepast, maar er komen ook nieuwe routes bij. Zo zal de KLM-bus vanaf heden (1 juli 2019) ook vertrekken vanuit Enschede via Hengelo, Apeldoorn en door naar Schiphol (v.v.). De bus zal niet meer stoppen in Rhenen en Veenendaal, maar zal daarvoor in de plaats zal er gestopt worden in Venlo. De route is dan Venlo – Nijmegen – Arnhem – Schiphol. Rhenen en Veenendaal werden in 2017 juist nog toegevoegd aan het busnetwerk.
Voor alle vertrektijden en vertrekstations van de KLM-bussen check je deze website. Let er wel goed op dat je goed kijkt bij de juiste dienstregeling!
Speciaal ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van de maatschappij in oktober zijn de KLM-bussen voorzien van het nieuwe KLM 100 logo. De busservice wordt verzorgd door Munckhof, dat al enkele jaren deze busservice in samenwerking met KLM verzorgd.
Harm Kreulen, Directeur KLM Nederland, zegt het volgende over de nieuwe bestemmingen:
Jaarlijks maken bijna dertigduizend passagiers gebruik van de KLM-bus en dat aantal blijft groeien. Passagiers zijn heel erg enthousiast over deze service. Reden genoeg dus voor uitbreiding met Enschede, Hengelo en Apeldoorn, zodat ook reizigers uit die omgeving gemakkelijk en snel via Schiphol naar hun bestemming kunnen reizen.
Voordeel
Maak je gebruik van deze KLM-bus service dan heb je een aantal voordelen. De busservice is gratis bij te boeken bij je vliegticket. Je kunt dat heel simpel doen door naar de website van KLM te gaan. Je vult dan een van de busbestemmingen in. Bijvoorbeeld Eindhoven, Maastricht of Venlo. Daarna vul je je eindbestemming in. Klik hierna op ‘bekijk vluchten’ en de beste opties worden getoond. Ook vluchten uitgevoerd door onder andere Delta en Air France kun je via de website van KLM boeken in combinatie met de KLM-bus.
Zoals al gezegd bespaar je verder op parkeerkosten, benzinekosten, maar ook op bijvoorbeeld treinkosten. Je hoeft alleen maar naar een van de opstapplaatsen in Nederland te gaan. Super easy dus! Andere voordelen zijn gratis wifi, koffie, thee en water en je kunt alvast de Holland Herald lezen. Mocht de bus vertraging hebben, dan zal KLM je gratis om boeken naar de eerstvolgende vlucht.
Heb jij al wel eens gebruik gemaakt van de KLM Bus? Hoe was je ervaring hiermee?
Bron en beeldmateriaal: KLM
Paul zegt
Meerdere keren KLM-bus Maastricht-SPL gebruikt. Nadeel zijn de grote gaten in de schema’s waardoor het lastig is een goede aansluiting te vinden. Vaker de bus gebruikt op de heenreis en dan maar met de trein terug. Met bagage in de trein is inderdaad geen pretje vooral igv overstappen. Dus maar weer voor DUSseldorf en BRUssel gekozen als opstapplaats. Betere vliegschema’s, kortere aanreistijd, minder files (DUS), goedkoper parkeren, vaak betere tarieven. Hoogste tijd dat NL gaat werken aan een Airports-Expresstrein (Groningen-SPL-Eindhoven-Maastricht) zodat alle luchthavens beter verbonden worden, alle luchthavens voor meer Nederlanders beter bereikbaar worden, de treinen vluchtnummers krijgen, incheckfaciliteiten in de trein aanwezig zijn, de treinen niet KLM-gebonden zijn. Het bestaat allemaal al in het buitenland.