British Airways introduceert gratis Wi-Fi voor leden2 min leestijd

British Airways

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

British Airways gaat vanaf april dit jaar net als vele andere luchtvaartmaatschappijen gratis Wi-Fi aanbieden aan leden van het loyaliteitsprogramma. Een aantal maanden geleden introduceerde ook de Griekse maatschappij Aegean dit concept voor leden van Miles+Bonus.

British Airways komt met gratis Wi-Fi

Vele maatschappijen introduceren tegenwoordig gratis Wi-Fi voor leden. Eerder introduceerden ook al Air Canada, Etihad en Turkish Airlines dit concept. De Britse maatschappij maakt deze week een aantal nieuwigheden bekend waarvan dus één het introduceren van gratis Wi-Fi voor Executive Club leden is. De gratis Wi-Fi is wel beperkt tot het versturen van berichten via populaire kanalen zoals WhatsApp, Messenger en iMessage. Dit wordt gezien als een pure noodzaak voor de hedendaagse reiziger. Zeker op short-haul vluchten waar eigenlijk vrij weinig in-flight entertainment is zullen reizigers hier baat bij hebben.

Premium Economy British Airways
British Airways biedt vanaf april gratis Wi-Fi aan voor Executive Club leden.

De gratis Wi-Fi zal beschikbaar zijn op alle vluchten van de maatschappij wereldwijd. Elitestatus is niet nodig om hier gebruik van te kunnen maken. Mocht je nog niet lid zijn van de Executieve Club, dan kun je via deze link gratis een account aanmaken. Je kunt dan in principe direct gebruik van maken van de gratis Wi-fi aan bood van British Airways vluchten.

Slimme zet

Luchtvaartmaatschappijen bieden niet zomaar een dergelijke service aan. Het is niet voor niets dat je beslist lid moet zijn van het loyaliteitsprogramma om hier gebruik van te kunnen maken. Het is tegenwoordig een slimme zet van luchtvaartmaatschappijen om gratis Wi-Fi aan leden van deze programma’s aan te bieden om meer leden binnen te halen. Daar zit natuurlijk een hele markt achter. En aangezien het versturen van berichten via sociale kanalen vandaag gezien wordt als iets waar veel reizigers behoefte aan hebben is het zeker aannemelijk dat dergelijke programma’s hierdoor meer leden werven. Ze zien dit eerder als een investering in loyalty marketing dan een investering in de passagier. Het is dus ook niet vreemd dat nu ook British Airways met deze stap komt.

Uitgelichte afbeelding: British Airways

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *