Wyndham Rewards – Nieuwe Elite Status

wyndham rewards

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Het loyaltyprogramma van Wyndham Rewards is niet zo heel bekend in de Benelux en tot voor kort hadden ze eigenlijk maar 1 status als je lid werd van hun programma. Dit was een Gold status met weinig of geen voordelen, maar vorige week hebben de mensen van Wyndham Rewards bekend gemaakt dat het loyaltyprogramma volledig veranderd is.

Ondanks het feit dat er niet zoveel hotels in België of Nederland zijn die deel uitmaken van deze hotelketen, willen we jullie toch graag op de hoogte brengen van alle veranderingen.

Wyndham Rewards Loyaltyprogramma

Binnen de Benelux is Wyndham Rewards eigenlijk enkel gekend van bijvoorbeeld de Ramada en Tryp hotels, waarvan er in Antwerpen 2 zijn. Maar behalve deze twee brands komen de hotels weinig voor , zijn ze wijder verspreid en meer bekend in de VS. Daar maken de volgende hotels deel uit van de Wyndham keten: Dolce, Wyndham Grand, Wyndham Garden, Wingate, Hawthorn, Microtel, Baymont Inn & Suites, Days Inn, Super8, Howard Johnson, Travelodge en Knights Inn.

wyndham rewards

Zoals je kan lezen een flink aantal brands wat zorgt voor een flink aantal hotels wat wereldwijd verspreid is, meer dan 7800 hotels!

wyndham rewards
Absoluut geen kleine speler op de hotelmarkt met zo’n aantal hotels!

Elite Status Overzicht

Ik vermoed dat Wyndham Rewards een grotere rol wil gaan spelen op de hotelmarkt en daarom hun loyaliteitsprogramma volledig heeft herzien. Momenteel kan je lid worden en dan krijg je automatisch de Blue elite status toegewezen, wat de laagste tier is.

wyndham rewards
Blue Tier

Als je eenmaal meerder nachten hebt verbleven dan stijg je verder qua elite status, de hoogste haalbare elite status is Diamond. In het onderstaande overzicht zie je welke tiers er allemaal zijn binnen het Wyndham Rewards programma en welke voordelen ze met zich meebrengen.

wyndham rewards
Alle elite status tiers netjes opgelijst

De Gold en Platinum status zijn relatief gemakkelijk te behalen, want om Gold member te worden hoef je maar 5 nachten te verblijven en voor Platinum bedraagt dit aantal 15. In vergelijking met bijvoorbeeld het IHG loyaltyprogramma is dit laag, want door moet je 40 overnachtingen doen om voor de Platinum status in aanmerking te komen.

Indien je niet geïnteresseerd bent in het behalen van punten binnen dit programma, dan is Wyndham Rewards wel interessant om air miles te verzamelen. Ze doen regelmatig acties in samenwerking met American Airlines waar je na een klein aantal overnachting een leuk aantal award miles kan verdienen.

Bestaat er een status match?

Aangezien deze veranderingen amper vorige week zijn aangekondigd, is het nog niet geweten of ze bij Wyndham Rewards ook aan status matching gaan doen. Moest iemand een poging gedaan hebben, laat het ons dan weten via een reactie op dit artikel of via het InsideFlyer NL forum. Het kan ook de moeite lonen om de site statusmatcher.com in de gaten te houden om zo te weten te komen of een status match wordt toegekend.

Conclusie

Het zal voor Wyndham een grote operatie zijn geweest om al deze veranderingen door te voeren, maar ze hebben er flink werk van gemaakt en de site ziet er stuk beter uit dan voordien. Er zal een hele marketing machine achter zitten, maar binnen Europa zal de impact op de markt minimaal blijven vermoed ik.

Zijn jullie al lid van het Wyndham Rewards programma? Ik ben er ondertussen een aantal maanden lid van en dit puur voor het verdienen van air miles zoals ik eerder beschreef. Hebben jullie plannen om lid te worden of laten jullie dit loyaltyprogramma volledig links liggen? We horen het graag van jullie!

 

Reacties

  1. M.H. Gilissen zegt

    Ik weet niet of deze site voor mijn klacht geschikt is, maar ik weet op dit moment geen andere manier om mij tot u te wenden. In maart 2016 was ik 5 dagen in Wyndham Garden Lahnstein. Ik heb daar een ingevulde kaart afgegeven om het aantal nachten dat ik geboekt had door te geven aan wyndhamrewards. Ik heb geen bericht daarover ontvangen.
    Op 24-8-2016 was ik weer voor 4 nachten in hetzelfde hotel. Ik heb een kopie afgegeven van de kopie die ik op 31-3-2016 had gevraagd van de aanmelding. Ik zou bericht krijgen tijdens mijn verblijf tot 31-8-2026. Ik heb geen bericht gekregen.
    Kunt u mij het e.e.a. uitleggen? Hebt u mijn aanmelding (maart 2016) ontvangen? Hebt u op 24-8-2016 over deze kwestie iets vernomen? Bedankt voor uw bemoeienis. Vriendelijke groeten,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *