Rotterdam-The Hague Airport breidt uit met meer British Airways vluchten2 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

British Airways gaat vaker vliegen tussen Rotterdam-The Hague Airport en Londen-City. Het aantal vluchten gaat omhoog van 25 naar 37 retourvluchten per week. Dat is dus goed nieuws voor de zakenreiziger, aangezien British Airways op dit moment de enige maatschappij is die vliegt tussen Rotterdam en Londen. CityJet en VLM vliegen namelijk niet meer tussen de twee steden. Naast British Airways is ook Transavia erg actief op Rotterdam-The Hague Airport. In de zomer wordt het aanbod nog uitgebreid met TUI Fly en Corendon, maar groter is het aanbod aan maatschappijen op deze luchthaven niet.

Verdere uitbreiding

Rotterdam-The Hague Airport wil wel uitbreiden, maar wordt belemmerd door een nieuw luchthavenbesluit. Echter is de aanvraag voor dit besluit uitgesteld, omdat  het vliegveld eerst meer zekerheid wil over de milieueffectenrapportage (MER). Zoals ik al in een eerder artikel schreef is er in de MER van Lelystad Airport gerommeld met de cijfers van de geluidsoverlast voor de provincies Gelderland en Overijssel. De minister heeft daarom een onderzoek laten uitvoeren om er zeker van te zijn dat niet dezelfde fouten zijn gemaakt voor de MER van Rotterdam-The Hague Airport. Steven van der Kleij is er bijna zeker van dat dit niet het geval is, maar hij wil een second opinion aanvragen. ‘Een second opinion moet wel 100% zekerheid bieden’. Net als bij Lelystad Airport moet er ook hier in februari duidelijkheid over komen. Daarna wordt er alsnog een aanvraag ingediend voor een luchthavenbesluit.

Rotterdam The Hague Airport, uitbreiding, MER, milieueffectenrapportage
Rotterdam-The Hague Airport wil graag uitbreiden.

Maar als er eenmaal duidelijkheid is, kan het zeker nog wel een jaar duren voordat er kan worden begonnen met uitbreidingsplannen. Dat betekent dus dat Rotterdam-The Hague Airport op z’n vroegst medio 2019 kan uitbreiden. De luchthaven wil zich vooral richten op de zakelijke markt. Op uit te kunnen breiden moet de helikopterluchthaven met politie- en traumaheli’s verhuizen. Daar zijn ook de bewoners in de regio het mee eens. Op deze manier wordt geluidsoverlast namelijk voorkomen.

Bron: AD

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *