Review: Hilton Garden Inn Serangoon Singapore

Hilton Garden Inn Singapore Serangoon

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Voor een korte overnachting in Singapore was ik op zoek naar een net maar goedkoop hotel. Singapore is een lastige hotelmarkt. Zelfs de budget merken van grote ketens, zoals Ibis, waren op mijn data erg prijzig. De meerprijs voor een 5 sterren hotel was relatief erg laag, maar met een aankomst na middernacht vond ik het dat niet waard. Gelukkig vond ik een Reward Stay bij het recent geopende Hilton Garden Inn Serangoon. De overnachting kostte 20000 Hilton punten en met de huidige promotie krijg je per verblijf 2000 bonus punten. Netto kostte het dus 18000 punten. Met een Buy Points promotie kan je 18000 punten voor 90 USD kopen. Voor Singapore was dit een best prima deal.

Locatie

Het Hilton Garden Inn Serangoon ligt in Little India. Dit is niet echt hartje toeristisch Singapore, maar het MRT station ligt op 350m lopen. Zo kan je makkelijk door de stad heen reizen. Sommige recensies vinden de locatie niet helemaal aangenaam. Vooral in het weekend is Little India erg druk. Ook is er een tempel naast het hotel waar je, afhankelijk van je kamer, last van kan hebben.

Als je aankomt op Changi Airport en geen taxi wil nemen, kan je de gedeelde shuttle nemen. Aan de Ground Transportation balie of bij de automatische kiosk laat je weten in welk hotel je zit, en voor 9 SGD word je naar je hotel gereden. Het hangt er natuurlijk vanaf met hoeveel mensen je de shuttle deelt, hoe lang de rit duurt. Ik kwam rond 2 uur ’s nachts aan.

Hilton Garden Inn Serangoon

Bij check-in kreeg ik te horen dat ik de laatst beschikbare kamer had gekregen, en dat dit een smoking-kamer was. Op mijn Honors profiel staat een voorkeur voor niet-roken, en zelfs als Silver lid verwachtte ik dat hotels hier wel rekening mee zouden houden. Volgens de receptioniste zou er geen rooklucht merkbaar zijn.

Hilton Garden Inn Singapore Serangoon
Lobby

Ik kreeg een hoekkamer in de Serangoon Wing; het gebouw aan de overkant. Je kunt op de begane grond de straat oversteken naar de lift, of in het hoofdgebouw naar de 4e verdieping en vervolgens via een connector oversteken.

Eenmaal in de kamer was het vooral klein; 19 vierkante meter volgens de website. De indeling was standaard Hilton Garden Inn; een comfortabel king bed en een kleine tafel met bureaustoel. Langs het raam was van de vensterbank een zitje gemaakt.  Met twee personen zou je moeite hebben om je koffers te openen. De koelkast is standaard leeg en twee flesjes water stonden klaar.

Ook de badkamer was aan de kleine kant, maar was wel schoon en had de standaard amenities.

Helaas stonk de kamer wel degelijk naar rook. Iets waar ik niet tegen kan. Ook de airconditioning was luid, en kon niet ingesteld worden. Een belletje naar de receptie leverde geen andere kamer op; het hotel was uitverkocht. Er werd wel aangeboden om nog iets te komen spuiten om de geur te maskeren, maar daar wilde ik gezien het tijdstip niet op wachten. De receptionist bood ook nog complimentary ontbijt aan, maar ik was in Singapore voor een culinaire trip dus sloeg dat af.

Het internet was gratis en redelijk snel. Voordat ik ging slapen stuurde ik nog een tweet naar Hilton dat ik niet tevreden was. Toen ik wakker werd had ik al een email van Guest Assistance dat ze 5000 punten zouden bijschrijven als compensatie. Netjes en snel gedaan!

De rest van het hotel biedt nog een restaurant op de bovenste verdieping, een zwembad op het dak, fitness en een paar computers met printers in de lobby.

Hilton Garden Inn Singapore Serangoon
Zwembad op het dak

Overzicht

Voordelen

Afhankelijk van de prijzen elders in de stad kan het hotel een goede deal zijn met punten
Dichtbij MRT station

Nadelen

Kleine kamers
Matige service

STERREN

SERVICE

KAMER

VOORZIENINGEN

LOCATIE

VALUE

Algemene Waardering

Conclusie

Dit was een van mijn mindere verblijven bij Hilton (Garden Inn) terwijl ik normaal gezien altijd positief ben over de keten. Dat de kamers klein zijn, dat wist ik van te voren. Maar de issue met de rooklucht en de airco zorgde wel voor een mindere nachtrust. Over het hotel lees ik op meerdere sites klachten. De Hilton Garden Inn brand standard is er nog niet echt ingeslepen en de service niet zo gastgericht. Voor een korte overnight was het een voldoende hotel, maar verblijf je langer in Singapore, kijk dan of er elders goede deals zijn.

3.3

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *