Nieuwe voordelen voor Flying Blue Ivory

Flying Blue Ivory

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Air France en KLM hebben afgelopen week nieuwe voordelen voor Flying Blue Ivory leden geïntroduceerd. Deze groep voelde zich namelijk geen volwaardig deel van het programma en ook de klanttevredenheid onder de Ivory leden was laag. Met nieuwe voordelen hopen de maatschappijen aan de wensen van de basisniveau leden tegemoet te komen.

Bagage

Als eerste voordeel wordt de ‘korting’ op de bagage uitgebreid. Bij KLM behouden Flying Blue Ivory leden een korting van €10 op bagagestukken op Europese vluchten, zoals eerder dit jaar was ingevoerd (klik). Daar komt een korting van €10 bij op een eerste extra bagagestuk voor intercontinentale vluchten. Dit is echter niet geldig op vluchten naar of via de VS, Canada en Mexico onder het stuksconcept.

KLM bagage

Ook Air France introduceert een korting op extra bagage; €5 op shorthaul/domestic, €5 op mediumhaul bij een toeslag lager dan €20 en €10 bij een toeslag van meer dan €20. Op longhaul vluchten is de korting €10.

Hiermee komt de korting voor extra bagage betaald op de luchthaven te vervallen. HOP! marketed vluchten vallen niet onder de nieuwe regeling. De korting geldt alleen indien de bagage vooraf is geregeld; dus niet op de luchthaven bij de kiosk of balie.

Betaalde stoelen

Een voordeel dat ongetwijfeld populair zal zijn is 10% korting op betaalde stoelopties. Bij KLM zijn dit stoelen in Economy Comfort, bij de nooduitgang (met extra beenruimte), en voorkeursstoelen. Het is niet van toepassing op standaardstoelselectie.

Nieuwe voordelen voor Flying Blue Ivory
Economy Comfort

Bij Air France geldt de korting voor Seat Plus met extra beenruimte, duo stoelen en stoelen voor in de cabine.

Campagne

Deze maand start Flying Blue met een ‘Ivory Now!’ campagne om de nieuwe voordelen onder de aandacht te brengen van huidige leden en meer passagiers zich te laten aanmelden voor het programma. De campagne zal zowel digitaal (per e-mail) als met advertenties op de luchthavens Schiphol en Charles de Gaulle plaatsvinden.

Conclusie

Elk voordeel is mooi meegenomen maar feitelijk is er niets nieuws onder de zon. Er zijn geen nieuwe diensten, alleen kortingen voor zaken die eerder nog inbegrepen waren ook! Van de korting op bagage zullen, behalve op Europese vluchten waar het al gold, niet al te veel passagiers gebruik maken. Van de korting op betaalde stoelen des te meer.

Deze aanvulling is meer een campagne om leden te werven dan iets nieuws toe te voegen. Het zal me niet verbazen als de tarieven over een tijdje weer stijgen, net als na de introductie van betaalde bagage op Europese vluchten.

Reacties

  1. em van ingen zegt

    Toch een goede stap, denk ik, Ivory was echt een betje een stiefkind geworden.

    Aan de bovenkant is m.i. ook ruimte voor verbetering. De tastbare voordelen van platina boven goud zijn toch wel erg miniem. (hoe vaak gebruik je priority wachtlijst?)

    • Chris zegt

      De gegarandeerde stoel in Economy is handig, maar intercontinentaal vlieg ik Business en dan heb je niet zoveel aan. De extra Award Miles op je status zijn misschien nog wel het meest waard…

      • The Flying Dutchboy zegt

        Het hangt er vanaf of je standaard Economy of Business vliegt of Platinum veel meer biedt dan Gold. Vlieg je Economy dan is de gratis Economy Comfort erg waardevol. Vlieg je Business dan blijft het bij meer award miles en de Platinum service lijn.

  2. Wouter zegt

    Het zou nog extra mooi zijn als ze vervolgens ook de kortingen op stoelen van Gold- en Silver-members met 5% verhogen. 🙂

  3. Marco zegt

    Volgens mij was in het begin, toen men moest gaan betalen voor een koffer, het gratis als je maar Flying Blue (ivory) had. Daardoor was KLM voor mij extra aantrekkelijk om te vliegen op vluchten naar de familie in Spanje tov Vueling en Transavia waar je al extra voor je koffer moest betalen. Dat voordeel is nu weg. Je krijgt alleen maar kortingen over zaken die idd gratis waren.

  4. Lenie zegt

    Leuk, maar ik blijf missen dat men als Ivory klant altijd ondergewaardeerd wordt. Na een lidmaatschap van meer dan 30 jaar blijf ik steken in deze klasse omdat je als vakantievluchtmaker nooit het benodigde aantal vluchten haalt per jaar om een klasse hoger te komen. Nee ik zit nog steeds te wachten op een automatische klasse verhoging na lidmaatschap van 25 jaar,35 jaar etc. Maar helaas zal er wel nooit van komen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *