MET DELTA IN COMFORT+ NAAR BRUSSEL

Met Delta in Comfort+ naar Brussel

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Waar je ook heengaat, je moet transiteren in Atlanta. Die luchtvaartwijsheid blijkt nog steeds te kloppen. Met meer dan 100 miljoen passagiers bleef Atlanta ook in 2015 de drukste luchthaven ter wereld. Geen wonder dus dat wij er ook dienden over te stappen toen we vanuit New Orleans terug naar Brussel vlogen met Delta Airlines.
Wie Flying Blue platinum is kan bij Delta gratis zijn economy stoel laten upgraden naar “comfort +”. Voor binnenlandse vluchten betekent dit gratis drankjes, gratis toegang tot het volledige entertainment aanbod, meer beenruimte en betere snacks.  Op onze kort vlucht van New Orleans naar Atlanta kregen we inderdaad gratis een glaasje witte wijn en niet één maar twee zakjes pretzels!

IMAG3516

IMAG3494

 

Op internationale vluchten zijn de drankjes en het entertainment wel voor elke economy passagier inbegrepen, dus daar krijg je als extraatje enkel de extra beenruimte en, als je geen frequent flyer elite lid bent, toegang tot de skypriority op de luchthaven.

Onze vlucht naar Brussel werd uitgevoerd met een boeing 767-300. De comfort + zetels hebben een andere hoes dan de gewone economy zetels en staan zoals gezegd, wat verder uiteen, 34 inch beenruimte in plaats van 31 à 32 in economy, maar verschillen verder niet van de standaard economy zetels.

IMAG3520

Het televisiescherm van zo’n 9 inches biedt een heel uitgebreid aanbod van films, series en muziek. Wie dat wil kan ook de gogo player downloaden op zijn tablet en zo via Wi-Fi het aanbod streamen.  Sinds kort heeft Delta ook haar lange afstandsvloot van Wi-Fi voorzien. De kost om te surfen tijdens internationale vluchten is $14.95 voor 1 uur of $39.95 voor een ganse vlucht.

 

Tijdens de boarding kwam de crew rond met een mini amenity kit en hoofdtelefoons. Zoals gewoonlijk bij Amerikaanse maatschappijen had quasi elk crewlid een verschillende versie van het uniform aan en lag de gemiddelde leeftijd een eind boven de 40. Maar de crew was wel uitermate vriendelijk en hoewel het een volle vlucht was maakten ze toch tijd voor een praatje met de passagiers.  Bovendien werden alle aankondigingen in drie talen gedaan, Engels, Frans én Nederlands.

IMAG3530

Korte tijd na take-off kwam de trolley met het aperitief voorbij, korte tijd later gevolgd door de avondmaaltijd. Bij de maaltijd kon je kiezen uit 3 gerechten, 2 keer kip en 1 keer vegetarische pasta.  Ik koos voor de “barbeque chicken”. Laat ons zeggen dat het geen culinaire hoogvlieger was…

IMAG3534

Na de maaltijd werd de cabineverlichting uitgeschakeld en probeerde ik wat te slapen tijdens deze nachtvlucht. Hoewel de extra beenruimte en vooral het feit dat de stoelleuning verder naar achteren kan, blijft slapen in economy een hele uitdaging. Na een paar uur gewoel gaf ik het op en zocht wat afleiding in, het moet gezegd, prima aanbod op het entertainmentsysteem.

Zowat anderhalf uur voor onze aankomst in Brussel werd het ontbijt geserveerd. Met de bagel die erbij zat kon je volgens mij een nagel in de muur kloppen.  De crew kwam twee keer rond met koffie en daarna nog eens met de vuilniszak om het afval op te ruimen.  Het gebeurt meer en meer, maar ik vind het altijd toch wat slordig, zo een gezeul door de cabine met een vuilniszak.

IMAG3535

Kort daarna werd de landing ingezet en mooi op tijd landen we op Brussels Airport. Bij de grenscontrole stond er niemand aan te schuiven, zodat we in geen tijd in de bagagezaal stonden. Onze bagage, netjes voorzien van een priority label, kwam zoals het hoort als één van de eerste de band opgerold.

Delta wordt nog steeds beschouwd als de beste van de Amerikaanse maatschappijen en dat geloof ik graag. Zelfs in vergelijking met de Europese maatschappijen die transatlantisch vliegen behoren ze tot de betere middelmaat. Dit gezegd zijnde, zou ik niet bijbetalen voor een zetel in economy comfort, en al zeker niet op internationale vluchten.  Het is wel een leuk extraatje voor passagiers met elitestatus.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *