Marriott Rewards Veranderingen

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

In het Marriott Rewards loyalty programma zijn er twee grote veranderingen op til, de eerste is een categorie verschuiving van een flink aantal hotels en de tweede is een wijziging in de geldigheid van de gespaarde Marriott Rewards punten.

Categoriëen

Jaarlijks verschuiven er in het Marriott Rewards Program een aantal hotels naar een lagere of hogere categorie, maar voor 2015 is de verandering aanzienlijk want er gaan ongeveer 1000 hotels een categorie omhoog en ongeveer 360 hotels zakken een categorie.

Wat houdt dit in voor de frequent traveller? Vanaf 19 maart 2015 zal je voor award nachten of betaalde overnachtingen meer gaan betalen dan voordien. Heb je nog een hoop Marriott punten staan en ben je van plan om die te gebruiken bij een bepaald hotel, kijk dan zeker eens of je dat specifieke hotel kan boeken vóór 19 maart!

In onderstaand tabel kan je zien dat beide Marriott hotels in Brussel 1 categorie omhoog gaan, terwijl het Marriott hotel in Amsterdam status quo blijft.

Marriott Brussel

Heb je een verblijf geboekt bij een hotel wat een categorie zakt, overweeg dan eventueel om die boeking te annuleren en opnieuw te boeken vanaf 19 maart.

De volledige lijst van wijzigingen is te vinden op deze link.

Punten

Vanaf 1 februari 2016 zullen leden al hun punten kwijt zijn indien ze in de voorafgaande 24 maanden geen “qualifying” activiteit hadden op hun account. Dit wil zeggen dat als je bijvoorbeeld enkel punten had gespaard via sociale media of andere soorten promo’s, dan ben je deze punten kwijt als je voor 31 januari 2016 geen overnachting boekt bij een Marriott hotel.

Marriott Rewards - Changes

Hier zijn een aantal voorbeelden van “qualifying” transacties die je kan ondernemen om puntenverlies te voorkomen:

– Boek een betaalde of award nacht bij een Marriott hotel
– Punten “redeemen” op een andere manier
– Punten verdienen met een van de Marriott partners
– Punten kopen

De volgende activiteiten tellen niet als “qualifying” om jouw account actief te houden:

– Punten cadeau geven of transfereren
– Punten cadeau krijgen of ontvangen via een transfer
– Punten verdienen via sociale media zoals bijvoorbeeld #MRPoints promo

Zorg er dus voor dat je punten niet vervallen, je hebt meer dan tijd genoeg om nog een nachtje te boeken!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *