LAS VEGAS – BOSTON MET UNITED AIRLINES5 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Helaas moest ik na één week Las Vegas, afscheid nemen van deze geweldige stad! In Nederland had ik flink moeten zoeken op een vlucht van Las Vegas naar Boston die ook aansloot op mijn vlucht terug naar Nederland. Ik kwam uit op een vlucht met United Airlines vanaf Las Vegas via Houston en Washington naar Boston. De vluchttijden waren steeds ‘maar’ ongeveer 2-3 uur, met transfertijden van één uur ertussen, het zou wel krap worden maar had geen andere keuze dan om deze vluchten te nemen. Om 00.40 snachts zou ik mijn eerste vlucht nemen, mijn tweede vlucht op Houston Airport 07.25 en mijn laatste vlucht om 12 uur smiddags naar Boston airport. Op Boston had ik dan nog een paar uur ‘over’ en zou daarna via Istanbul terug naar Amsterdam vliegen. Dit zou betekenen dat ik ongeveer 22 vlieguren zou vliegen in twee dagen!

Las Vegas Airport was rond 11 uur avonds zo goed als verlaten, er gingen nog enkele vluchten richting Canada. Helemaal aan het einde van het vliegveld (zo leek het tenminste) waren de check-ins van United. Na mijn ingecheckte koffer afgegeven te hebben kwam ik in de rij te staan voor de security controle. Hier werden mijn handen gecheckt op verboden middelen (wat beambtes ook doen bij ‘Border Security’, met een soort borstel over je handen wrijven) en werd mij gevraagd wat ik als Nederlandse in Las Vegas deed, wanneer ik naar huis vloog en wat ik in Las Vegas kwam doen.

Las Vegas airport

Toen ik door de douane was en Las Vegas Airport totaal verlaten was, is mij een ding duidelijk geworden: er is zeker voor gezorgd dat een passagier zich kan vermaken door middel van de ontelbare gokautomaten. Na een tijdje was ik het gegok toch écht zat (en de buit was al binnen ;))en ging in het inpandige airport museum maar wat rondlopen, om de geschiedenis van Las Vegas beter te leren kennen.

Onvermijdelijk...gokken in Las Vegas
Onvermijdelijk…gokken in Las Vegas

Airport geschiedenis

Las Vegas – Houston UA638

Na wat gegokt te hebben, ging ik naar de gate waar er ineens klonk ‘ Can miss Shejanie Jagmohan please come to the desk?’. ‘Hmm…hopelijk is er niks mis gegaan met mijn baggage’ hoorde ik mijzelf denken. Ik stond op en liep naar de balie waar drie dames in United uniformen stonden te wachten op mij. Ze vroegen of ik van stoel wilde ruilen zodat een koppel naast elkaar kon zitten op de vlucht. Dit vond ik geen probleem en ik kreeg gelijk een nieuwe boarding pass.

'Can Miss Shejanie Jagmohan please come to the gate desk'
‘Can Miss Shejanie Jagmohan please come to the desk’

Boarden begon iets te laat, maar de vlucht vertrok wel op tijd. Door het late tijdstip was iedereen best rustig en gingen de meeste mensen vrijwel meteen slapen. Hoewel ik ook moe was, lukte het mij niet om te slapen en genoot nog even van het prachtige  uitzicht wat je ziet wanneer je laag boven Las Vegas vliegt ziet.

Las Vegas by Night

Toen de duizenden lichtjes van Las Vegas steeds kleiner werden en ik moeite had mijn ogen open te houden, ben ik toch maar proberen om wat te slapen. Na voor mijn gevoel 10 minuten kwamen we na ongeveer drie uur vliegen aan op Houston Airport.

Houston – Washington Dulles UA1187

Na een snel ontbijtje in de terminal was het tijd om te boarden voor de tweede vlucht. Weer via het bekende ‘segmenten boarden’ ging de grondstewardess iedereen af en kon er vlot ingestapt worden.

2015-08-30 03.16.26
Vest; check Sjaal; check Ipad; check Ready for take-off

Stewardessen kwamen ondertussen rond met water, fris en thee/koffie. Maar had daar verder niet echt trek in omdat ik net ontbijt had gehad. De vlucht ging totaal aan mij voorbij, ik heb voornamelijk geslapen, de twee uurtjes dat ik in de lucht zat.

Washington – Boston UA1187

De laatste vlucht, voor even, die mij naar eindhalte Boston bracht. Op deze vlucht was ik redelijk wakker, maar had ondertussen wel erg last van mijn hand gekregen, dit zou later te wijten zijn aan een polsontsteking. Op Washington was het al 11 uur ochtends toen ik aankwam en was het een heldere dag waar ik voor het vertrekken mooi uitzicht had op de vertrekkende en aakomende vliegtuigen.

Uitzicht

Deze vlucht was ik voornamelijk wakker en kon ik mijn tijd doorbrengen met het IFE systeem van United. Dit was niet uitgebreid als Southwest, maar kon mijzelf toch een paar uurtjes bezig houden net NFL, TLC en wat lezen op mijn Ipad.

IFE

Voor ik het wist was het tijd om te landen op Boston en zaten er al wat vlieguren op. Nu vanaf Boston naar huis!