KLM stelt B787-10 naar Curaçao weer uit, blijft B747 inzetten tot oktober1 min leestijd

B787 KLM

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

De inzet van de B787-10 Dreamliner naar Curaçao (CUR) is weer uitgesteld. Dit nieuwe toestel moet op den duur de verouderde B747-400 vervangen. In eerste instantie was het de bedoeling dat de nieuwste Dreamliner per maart 2020 op deze route ging vliegen, maar dit werd in oktober 2019 uitgesteld tot juni 2020.

Nu is de komst van de B787-10 weer uitgesteld naar 1 oktober dit jaar. Dit zal dan gebeuren met ingang van het winterseizoen. Dit laat regiomanager Cees Ursem weten aan Curacao.nu.

B787-10 vanaf oktober 2020 naar Curaçao

Tot de komst van de B787-10 blijft KLM de B747-400 en een A330 inzetten naar Curaçao. Mocht je in deze periode naar Curaçao vliegen, dan is het verstandig om je boeking te controleren. De kans is namelijk aanwezig dat je eventueel geselecteerde stoel is gewijzigd.

In de nieuwste Dreamliner staan 38 World Business Class stoelen. Daarnaast zijn er 27 Economy Comfort stoelen aan boord en 279 reguliere Economy Class stoelen. Een InsideLook van dit toestel kun je hier vinden op InsideFlyer. Op dit moment heeft KLM vier exemplaren van de B787-10 in haar vloot.

De World Business Class aan boord van dit toestel is volledig vernieuwd en staat in een 1-2-1 opstelling.  Dit betreft de ‘Venture’ stoel van de Japanse fabrikant JAMCO. KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij die deze stoel gaat aanbieden en staat in een zogenoemde ‘reverse-herringbone’ indeling. Hierdoor heeft iedere passagier directe toegang tot het gangpad. Dat is momenteel niet het geval in de B777 en B747 toestellen die ingezet worden richting deze bestemming.

B787-10 stoel KLM

Afbeeldingen ©KLM

Reacties

  1. Gijs zegt

    Hi Kilian,

    Mooi toestel. Ik wel benieuwd wat een ticket in World Class Business zal kosten. Ziet er echt fantastisch uit. Is er een reden voor de uitstel?

    Groet, Gijs

    • Kilian zegt

      Hi Gijs, KLM geeft aan dat het met de capaciteit te maken heeft. De B787 kan minder passagiers vervoeren dan de B747.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *