KLM stuk later met B787-10 naar Curacao, blijft B747 inzetten

KLM’s eerste Boeing 787-10 Dreamliner eind juni in Nederland

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM gaat de nieuwste B787-10 Dreamliner inzetten naar Curaçao ter vervanging van de B747-400. Het was de bedoeling dat de nieuwste Dreamliner de route uit ging voeren vanaf 29 maart 2020, maar dit is nu uitgesteld naar 2 juni 2020. Tot die tijd zal er een mix van toestellen ingezet worden op deze route, maar voornamelijk de B747-400.

Mocht je in deze periode naar Curaçao vliegen, dan is het verstandig om je boeking te controleren. De kans is namelijk aanwezig dat je eventueel geselecteerde stoel is gewijzigd. Momenteel heeft KLM ook een tweetal aanbiedingen, waardoor je goedkoper in de World Business Class kunt vliegen. Met deze aanbiedingen is het mogelijk om bijvoorbeeld voor €1.755 vanaf Amsterdam naar Hato te vliegen. Alle informatie over deze World Business Class sale kun je hier vinden.

B787-10 vanaf juni 2020 naar Curaçao

De eerste KLM B787-10 vlucht staat nu ingepland voor 2 juni 2020. Het gaat daarbij om KL735 met vertrek om 10:50 uit Amsterdam Schiphol. Dit toestel komt vervolgens 9 uur en 35 minuten later aan in Curaçao. De terugvlucht heeft vluchtnummer KL736 en vertrekt om 16:20 uit Curaçao. Het toestel heeft vervolgens ruim 9 uur nodig om weer op Schiphol te landen.  Op het moment van schrijven is er in zowel economy als business class nog plaats voor deze ‘eerste vlucht’.

In de nieuwste Dreamliner staan 38 World Business Class stoelen. Daarnaast zijn er 27 Economy Comfort stoelen aan boord en 279 reguliere Economy Class stoelen.  Een InsideLook van dit toestel kun je hier vinden op InsideFlyer. 

De World Business Class aan boord van dit toestel is volledig vernieuwd en staat in een 1-2-1 opstelling.  Dit betreft de ‘Venture’ stoel van de Japanse fabrikant JAMCO. KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij die deze stoel gaat aanbieden en staat in een zogenoemde ‘reverse-herringbone’ indeling. Hierdoor heeft iedere passagier directe toegang tot het gangpad. Dat is momenteel niet het geval in de B777 en B747 toestellen die ingezet worden richting deze bestemming.

B787-10 stoel KLM

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *