KLM past service aan boord tijdelijk aan1 min leestijd

KLM Maaltijden

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Vanwege de huidige Coronasituatie heeft de Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC) aangedrongen om de service aan boord van de KLM vliegtuigen tijdelijk aan te passen. Hierdoor hoopt de VNC dat het cabinepersoneel veiliger haar werk kan doen.

KLM serviceaanpassingen aan boord

Dit heeft tot gevolg dat tot 14 januari 2022 er een aantal serviceaanpassingen zijn. Zo zal er bij intercontinentale Economy vluchten geen maaltijdkeuze meer zijn. Daarnaast krijg je het appeltaartje mee tijdens de maaltijd en vervalt de koffie en/of thee service dat normaliter plaats vond na de maaltijdronde.

In World Business Class ontvangen passagiers tijdelijk geen welkom- en drinkservice met garnituur. Daarnaast worden de menukaart, het flesje water, het handdoekje en een zakje nootjes op de stoel geplaatst. Ook is er geen keuze meer in Delfstblauwe huisjes, maar krijg je er een aangeboden in een plastic zakje.

Wat de serviceaanpassing voor gevolgen heeft voor de à la carte maaltijden die de luchtvaartmaatschappij sinds kort weer aan bood, is op dit moment niet duidelijk. Onlangs heeft KLM ook een vernieuwd aanbod aan maaltijden in Economy Class geïntroduceerd.

KLM World Business Class

Afbeeldingen ©KLM

Reacties

  1. JdV zegt

    In WBC vandaag geen handdoekje. Geen nootjes. Vlucht vertrok bijna uur te laat omdat de schoonmaak was uitgelopen. Check-in was behoorlijk chaotisch met heel veel extra controles (VS). Al met al betalen we steeds hogere bedragen voor een slechter wordend product.

    • Stanley Betrian zegt

      Service wordt aangepast en ingekort. Worden ook de ridicule extreem hoge ticketprijzen voor de World Business class aangepast en lager????

  2. Rick zegt

    Waarom niet eerst FFP2 maskers eisen?
    Schijnt dat ze verplicht zo’n blauw mondkapje moeten dragen. Bij mij op de zaak nemen we gewoon de beste.

    Geen huisje kiezen maakt het contact moment korter, maar er was een klantvriendelijker oplossing. Voorbeeld: Koppel huisjes app met je profiel en de iPad aan boord.

  3. Bert zegt

    Het beeld is duidelijk, overigens niet alleen bij KLM: COVID wordt ge-/misbruikt om besparingen door te voeren.
    (Ik ben huisarts, dus beslist geen virusontkenner)

  4. Mark zegt

    Op 23 december was de invoering nog niet van kracht. Met slechts 16 passagiers was het wellicht ook makkelijker/veiliger? Vlucht naar Singapore was prima met volledige service, op het handdoekje na. Wat betreft mondkapje, had een ffp3 met ventiel en dat mocht niet.

  5. Paula zegt

    Ze zouden beter effectief controleren op die pcr testen en vaccinaties ipv iedereen maar aan boord te laten. Als het echt om de gezondheid van personeel en passagiers zou gaan…

  6. Jonas zegt

    Het oerhollandse KLM is m.i. mede oorzaak van de introductie en de rappe verspreiding van de omikron variant. Zolang het cabinepersoneel niet verplicht gevaccineerd is, zet ik er geen voet aan boord. Ook blijft nog steeds een nare bijsmaak hangen van 5 maanden wachten op teruggave van zes intercontinentale business class tickets na annulering door onze Nederlandse trots. Over het lage service niveau en de arrogantie van KLM staf zijn al te veel woorden geschreven. Jammer!

  7. Jonas zegt

    Het oerhollandse KLM is m.i. mede oorzaak van de introductie en de rappe verspreiding van de omikron variant. Zolang het cabinepersoneel niet verplicht gevaccineerd is, zet ik er geen voet aan boord. Ook blijft nog steeds een nare bijsmaak hangen van 5 maanden wachten op teruggave van zes intercontinentale business class tickets na annulering door onze Nederlandse trots. Wat jammer dat dit zo is afgewikkeld.

    • Jack zegt

      Haha, pretenderen dat er sprake was van service. KLM is al jaren een B maatschappij vwb economy class. Sky team lid onwaardig.

  8. Carlos zegt

    Al is KLM een van de betere om mee te vliegen en ik kan uit ervaring schrijven . Het voedsel dat bij KLM wordt aangeboden in economy also ook in Business class is niet te eten . Ook Hun nieuwe lounge in Amsterdam Schiphol airport is zo iets slecht geworden dat ik dit vleighaven absoluut vermeidt . kLM gebruik als voorbeeld de Casa Italia lounge in Fiumincino of Air France lounge in CDG en vooral het eten dat AF geeft op Lange afstand vluchten . Ik Ben een platinum for life lid van skyteam maar KLM vermeidt ik zo veel ik kan .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *