KLM biedt Anytime for you binnenkort ook aan naar Osaka

KLM biedt Anytime for you binnenkort ook aan naar Osaka

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

In juli 2017 startte KLM met haar nieuwe concept, genaamd Anytime for you. De eerste bestemming was Johannesburg. In oktober vorig jaar werd daar Bangkok nog aan toegevoegd. De lijst met bestemmingen groeit uit, nu namelijk met Tokyo en binnenkort nog met een nieuwe Japanse bestemming, namelijk Osaka.

Wat is ‘Anytime for you’ ook alweer?

KLM wil steeds meer tegemoetkomen aan de wensen van de reizigers. Daar hoort ook bij dat men zelf kan bepalen wanneer men graag zou willen eten. Bij het ‘Anytime for you’ concept speelt men daar goed op in. De reiziger in de World Business Class van KLM krijgt aan het begin van de vlucht de menukaart. Daarop staat het normale driegangenmenu of lunchmenu op. Ook staat er het ‘Anytime for you-menu’ op. Men kan kiezen voor het normale menu of dit overslaan en kiezen uit de gerechten uit ‘Anytime for you’.

Op vluchten die overdag vertrekken zal de service in zijn geheel worden aangeboden. Op vluchten die in de nacht vertrekken zal de selectie beperkter zijn. Het menu van ‘Anytime for you’ bestaat uit een vijftal gerechten. De reiziger kan kiezen uit koude, warme, hartige, zoete en verwen-gerechten. De bekende trolleys zullen op deze manier uit beeld verdwijnen, want de service zal uit de hand geserveerd worden. Toch net wat meer luxe in de WBC, en net dat beetje extra restaurantervaring dan van een plateau.

KLM anytime for you
KLM anytime for you

Japan

De service werd al aangeboden op vluchten naar Johannesburg en Bangkok. Vanaf 1 april dit jaar wordt de service ook aangeboden op vluchten naar Tokio. Daar blijft het dit jaar niet bij, de Japanse markt is wellicht erg in trek en daarom zal vanaf 1 juli een nieuwe bestemming worden toegevoegd, en wel Osaka.

KLM biedt Anytime for you binnenkort ook aan naar Osaka KLM biedt Anytime for you binnenkort ook aan naar Osaka

Scholing

Om de reizigers goed te kunnen bedienen moest het cabinepersoneel eerst op scholing. Bij deze scholing leerde zij hoe ze de nieuwe service op de juiste manier over moesten brengen bij de reiziger. Het cabinepersoneel stelt namelijk samen met de reiziger het persoonlijke serviceschema op. De reiziger heeft hierdoor meer controle wanneer deze wil eten. Aangezien KLM een netwerkmaatschappij is, en reizigers vanuit alle hoeken van de wereld instappen kan het prettig zijn je eigen biologische ritme er een beetje in te houden.

Weer een mooie uitbreiding dus binnenkort van dit concept door KLM. Langzaamaan komen er steeds meer bestemmingen bij. We zijn benieuwd welke bestemming de volgende is.

 

Beeldmateriaal: KLM

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *