Wijzigingen Flying Blue 6 november 2017

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Itravelelite, 4 nov 2017.

1. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    Off topic, nog tips? Ik ga over een paar weken :)

Rutger vindt dit leuk.
  2. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.447
    Trofeepunten:
    508
    Ah, goede keuze! Off topic idd, dus zal je even dm'en, maar als je KL vliegt, bereid je voor op tjokvolle vlucht met zo weinig Nederlanders dat de piloot begon met 'Goedenavond, dit is uw gezagvoerder X, vanwege het hoge aantal Chinees sprekenden aan boord, zijn alle verdere medelingen uitsluitend in het Engels'.:)

Carel1, lloydje33, Rutger en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Wordt ergens gepubliceerd hoeveel Flying Blue leden er zijn (en welke status ze hebben)? Ik meen ergens (hier?) getallen hierover te hebben gezien. Dit vanwege het feit dat ik benieuwd ben naar wat voor effect het nieuwe systeem eindelijk heeft op de leden. Hoeveelheden Degradaties en Promoties in status eind 2018..

4. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.245
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb hier ook wel eens aantallen voorbij zien komen. Denk niet dat ze vrij voorhanden zijn. Denk ook dat de wijzigingen een nivellerend effect zullen hebben.

5. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Met een maandelijkse reward voorkomen ze de 6 maanden downgrade/ upgrade truuk denk ik?

6. joke_name

joke_name Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Vooral de achteruitgang van duurdere flex class tickets vind ik schrikken voor de level Miles.

Ik ben afgelopen periode 2 keer in Los Angeles geweest.
    1 keer op een ticket van 823 euro = 2780
    1 keer op een ticket van 1800 euro ongeveer 10.000 level Miles.

Straks levert het mij dus 24 xp op.

Als ik de duur vlucht 4 keer doe ben ik gold.
    Als ik de goedkope doe moet ik hem 14 keer doen.

In het nieuwe systeem moet ik de vlucht 7,5 keer doen.

Het voordeel van het nieuwe systeem dat je het veel beter kan uitrekenen.

7. FlyingDutchman87

FlyingDutchman87 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    268
    In de Benelux zijn er 31 000 Platinum members. Gegevens over Silver en Gold heb ik nog nooit gepubliceerd zien worden.

8. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    In juli 2016 wordt gesproken over 45.000 silver, 28.000 gold, 23.000 platinum en 8000 pfl. En 1,3 miljoen ivory...
    bron zakenreis.nl

9. exeliser

exeliser Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Waarvan ongeveer 1,2 miljoen Ivory for life zijn geloof ik:D

Flying doc, lloydje33, Daan3 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Die moeten op dit forum gaan zitten, ik was ook gedoemd tot ivory for life als ik niet halverwege dit jaar hier terecht was gekomen. Gold haal ik niet meer maar wel Silver..na jaren en jaren ivoor

TheFlyingDutchboy vindt dit leuk.
  11. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik gok op een halvering van Silverleden. Ik denk dat er veel D.m.v. QF economy class binnen europa (en domestic) silver halen en dit straks via XP wordt moeilijk....

12. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.159
    Trofeepunten:
    428
    Denk juist meer Silver leden aangezien het iets moeilijker wordt om goud te blijven en zeker om als nieuw lid goud te worden met al het gereset van XP's.

13. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Het wordt een waterval van downgrades en sommige forellen kunnen tegen de stroom inspringen....those are the lucky ones!

14. Patrickm91

Patrickm91 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Goedenavond allen :)
    Ik ben nieuw op dit forum en heb een aantal vragen mbt het nieuwe FB programma.

Op dit moment ben ik Ivory en heb ik 14/15 QF's gemaakt. Oud en nieuw zal in het buitenland gevierd worden en zal mij over de grens helpen naar Silver. Aangezien ik de eerste leg in 2017 maak en de return in 2018, geldt de return flight dan al voor 2018?

Vraag 2; 2018 begin ik als FB Silver. Moet ik in 2018 dan 180XP halen voor Gold of herkwalificeren en dan richting Gold? (100XP+180XP).

En dan de laatste :),
    Het is mij een beetje onduidelijk wat er word bedoeld met Premium Economy. Staat dit gelijk aan KLM Economy Comfort? Dat een kleine stoelupgrade je dubbele XP oplevert? Heeft KLM uberhaupt Premium Economy?

15. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.231
    Trofeepunten:
    203
    Welkom! Wat je in 2018 vliegt zal volgens mij gelden voor 2018. Als je met silver in het nieuwe programma komt ben je tot maart 2019 silver en heb je tot die tijd om 180XP te verzamelen voor gold, je hoeft je niet eerst opnieuw voor silver te kwalificeren.
    Premium economy is een aparte boekingsklasse bij Air France (volgens mij W). Dit is níet hetzelfde als economy comfort. Google maar eens op AF premium economy, dat is echt een verschillend product.

16. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.245
    Trofeepunten:
    428
    Of je leest de review over AF Premium Voyageur hier op de site.:)

17. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Omdat ik het systeem niet goed begreep heb ik gebeld met Flying Blue. Het is me nu duidelijk. Als je al bestaande elite bent veranderd er weinig als je je status wil behouden of doorstromen naar het volgende level... maarrrrrrrrrrrr Als je nieuwe klant bent kost het je 580 XP als je Platinum wil worden.
    Concreet.. Op mei 2018 word je lid en neem je je eerste vlucht. Je hebt vanaf dat moment 365 dagen om Silver te halen. Op het moment dat je de 100XP voor silver haalt beginnen je 365 dagen opnieuw en moet je alsnog 180XP halen voor gold. Mocht je dat binnen 365 dagen halen spring alles weer naar nul en moet je 300 XP halen voor platinum. het halen van 300XP binnen 365 dagen levert is niet genoeg voor platinum.

De eis voor Platinum is dus 24,1 retourtjes met non-stop vluchten naar Los Angeles..
    Of als je gold wil halen in europe Economy houdt dat in dat je 56 enkele reizen zonder domestic moet afleggen. een enorme devaluatie.

Naar mijn idee een ongelofelijk ontmoediging voor mensen die nog geen status hebben, en ik vraag me af of potentiele KLM vliegers hierdoor toch niet voor een andere airline kiezen.

18. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    204
    Trofeepunten:
    268
    En als je wilt herkwalificeren voor 2019 moet je voor gold 280XP behalen als je al gold bent?

19. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Als je je in 2017 hebt gekwalificeerd voor gold in 2018, moet je in 2018 180XP halen

20. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    En in 2019 om weer Gold te zijn?

Deel Deze Pagina