Wijzigingen Flying Blue 6 november 2017

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Itravelelite, 4 nov 2017.

1. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.230
    Trofeepunten:
    428
    Is dat dan ook niet precies het idee?????:eek::eek:

Itravelelite en MollyMoon vinden dit leuk.
  2. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Mijn reispatroon is ook zeer chaotisch, zeker omdat het elk jaar afhangt van waar in de wereld de conferenties worden gehouden. Met een paar intercontinentale vluchten, moet het blijven lukken om het goud te halen.

De grootste streep door de rekening is dat AMEX KLAF spend geen level miles meer geven. Die hadden me naar het platinum moeten helpen, en dat zal er niet meer in zitten. Waarschijnlijk kan de AMEX daarmee de deur weer uit.

Itravelelite vindt dit leuk.
  3. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Mee eens, steeds meer redenen om het geld dat de amex kost te besteden aan vluchten. En als je overstapt naar een ander programma kan de FB amex sowieso de deur uit.

4. Rutger

Rutger Silver Tier

Leuk Bevonden:
    191
    Trofeepunten:
    268
    Het is een beetje jammer dat die persoon waar ik op reageerde zijn post heeft verwijderd. Maar Amex had ook natuurlijk ook de 2/4 segmenten kunnen vertalen naar 10/20 XP. Ik vind het wel chique dat ze toch naar 15/30XP zijn gegaan.

5. FlyingFonz

FlyingFonz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Echter zullen kaarthouders die hun status voornamelijk een boost gaven met hun uitgaven (vanaf de gold kaart en level miles) nu wellicht sneller hun kaart op gaan zeggen.

Met de nieuwe regels wordt het vaker vliegen meer beloond en wordt het status via creditcard uitgaven juist een halt toegeroepen. Begrijpelijk vanuit oogpunt KLM en Air France.

Maar voor Amex AF juist nadelig. Of zie ik dat verkeerd? Zij willen toch juist dat kaarthouders worden gestimuleerd om hun Amex-kaart te gebruiken? Vanuit dat oogpunt is 15 en 30xp louter een pleister op de wonde..

6. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik moet bergen gaan verzetten om Gold te halen (of Silver zelfs)...Ik weet niet precies de 2000 miles grens (vanuit AMS) maar ik reis vooral de 5 XP.

Ik reis voor mijn performances en voor mijn werk. Met startpunt AMS is de kans het grootst dat ik in Skyteam beland. Soms heb ik het geluk dat ik Businessclass kan reizen: Ik weet niet hoe het met anderen hier zit maar ik heb daarin niet zoveel te kiezen. Als freelance dancer met vaak alleen reis /onkostenvergoeding gaan eisen dat ik alleen kom als ik in de businessclass mag?...( "Blijf jij maar thuis met je businessclass-capsones mevrouwtje er zitten genoeg dancers op de bank die voor jou in de plaats heel graag willen" )

..6 vluchten van 5 XP voor 170 euro is 28 euro per 5 XP vlucht...en daarbij reisverzekering ,ook Awardmiles gaan sneller dan bij Silver enz....
    Als die 30 XP mij helpen met status...Kijk wat gratis ruimbagage mij oplevert: 10 vluchten retour KLM kost mij 300 euro voor mijn ruimbagage...met al dat soort voordeeltjes haal ik Amex er ruimschoots uit...
    Kortom , Gold Amex is voor mij nu goed vooral vanwege die 30 XP.

Carel1 en Itravelelite vinden dit leuk.
  7. Itravelelite

Itravelelite Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Weet iemand hoe Amex hierop gaat reageren? Werd vandaag weer op schiphol aangesproken om te upgraden van gold naar platinum met 30000 miles bonus maar wel 600 euro aftellen. Verkopers waren niet op de hoogte van nieuwe klm systeem.

8. AlterEgo

AlterEgo Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Goedemorgen. Als nieuw forumlid vergeven jullie het mij hopelijk dat ik een aantal - voor jullie - domme vragen stel. ;-) Ben afgelopen week pas lid geworden. Vlieg al jaren erg vaak maar heb me eigenlijk nooit echt verdiept in de loyalty programma's. Gaat wel een wereld voor me open hier hoor. Haha. Verbazingwekkende discussies (of ik moet gewoon wennen) maar het wordt me wel duidelijk dat loyalty programma's veel meer invloed hebben op mensen en hun (koop)gedrag dan ik vermoedde. Enfin, voor mij gaat er waarschijnlijk niet veel veranderen. Ik sta nu op 140.000 level miles dus Platinum met gemak en dat zal iets lastiger worden in de toekomst maar geen "gevaar". Wat me vooral opvalt de afgelopen jaren bij met name KLM is dat hun "gesprek met de klant" er van de buitenkant heel mooi uitziet maar inhoudelijk......is het echt zeer matig tot slecht. Men praat vooral maar luistert slecht. Bijzonder. Zo ook bij de aanpassing van het FB programma. Zo ongekend amateuristisch voor een bedrijf dat toch heel wat marketing power binnen haar exploitatie heeft. Bijzonder noemde ik het net maar eigenlijk wil ik gewoon zeggen: Dom. Nou ja, ik hoop dat er hier een veel uitgebreidere discussie loskomt want KLM zal zeker meelezen en hoe handig is het om hier gratis info te krijgen waar je iets mee KAN. Anyway ik had geloof ik een aantal vragen.....
    - Het nieuwe programma werkt niet meer met level miles maar met XP. Maar hoe werkt dat als ik bijvoorbeeld een ticket koop bij Skyteam partner Aeroflot?
    - AMEX is niet meer interessant met slechts max 10% van Platinum status. Die doe ik dus direct weg en wellicht handig dat heel veel mensen dat tegelijk doen als statement maar mijn vraag: Zijn er andere airlines binnen Skyteam waar het nog wel werkt?
    - Ik heb straks waarschijnlijk zo'n 90.000 level miles over die ik normaal gesproken meeneem naar het nieuwe jaar. Moet ik die x5 nemen dus begin ik het nieuwe jaar met 450 XP?
    - Eigenlijk zelfde soort vraag als net: men werkt in categorieën en men begint bij "binnenlandse vluchten". Geldt dat wereldwijd en voor alle Skyteam partners? Levert mijn vlucht van Moscow naar Vladivostok met Aeroflot in economy 2 XP op en een vlucht van Amsterdam naar Brussel in BC levert 15XP op? Of maak ik hier een denkfout?

Lees graag jullie reacties. Fijne zondag!

9. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Interessant punt..hoe het zit met Creditkaarten binnen andere Skyteam leden..Ik weet dat het bij Tarom (Banca Transilvania )helemaal niet interessant is. Alleen Awardmiles..

https://www.tarom.ro/en/bt-flying-blue-card

[​IMG] upload_2017-11-12_13-30-4.png

Ik ben nu benieuwd naar andere CC van andere Skyteampartners...

10. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    ALs je veel met Aeroflot gaat kan je beter lid van Aeroflots schema worden...
    upload_2017-11-12_13-48-19.png
    upload_2017-11-12_13-49-2.png upload_2017-11-12_13-49-2.png

PietV, Carel1 en AlterEgo vinden dit leuk.
  11. FlyingFonz

FlyingFonz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Aeromexico visa voor Amerikaanse markt:

http://www.aeromexicovisa.com/credit/compare.do

Aeromexico amex voor Mexicaanse markt (alleen Spaanse uitleg):

http://blog.kardmatch.com.mx/tarjeta-american-express-aeromexico

https://www.clubpremier.com/mx/promociones/instituciones-financieras/beneficio-amex/

12. AlterEgo

AlterEgo Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor de reactie Molly maar begrijp het dus blijkbaar niet goed. Als ik NU nog Aeroflot vlieg, krijg ik gewoon level miles en award miles maar hoe is dat straks na 1 april dan?

13. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Na 1 April op KL en AF vluchtnummers worden dat XP,

Toevallig vloog ik onlangs met Aeroflot terug net na de bekendmaking..ik had geinformeerd in Moskou naar hun eigen Frequent Flyer programma. Zij wisten daar niets van de veranderingen bij FB, maar ze konden die 2XP binnen Rusland niet geloven..Dame gaf aan dat als dat waar is er wat Aeroflot betreft over die Domestic beloning het laatste woord nog niet is gezegd....

14. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Al met al begin ik te denken dat een status verhogende beloning helemaal niet zo gebruikelijk is bij aan airline gelieerde creditkaarten. De meeste hebben alleen awards los van status. Dus daarmee is Amex uniek? Klopt dit?

FlyingFonz vindt dit leuk.
  15. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb in Zwitserland nog een AF/KLM GOLD Mastercard en die levert dus alleen Awardmiles op. Ook op KLM ticket ankoop geen dubbele miles, had maar 5000 welkombonus en levert maar 0.5 m/CHF. Maar kost wel CHF 300 per jaar...
    Dus ik denk ook, dat het anbood van de NL AmEx een stuk beter is.

16. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    SAS heeft een premium MC ingevoerd die 1.000 status miles (niet award, kunnen niet worden besteedt) per maand geeft. Dat is dus los van de spend, en gelijk aan de jaarlijkse XPs bij FB AMEX.

MichaelNight vindt dit leuk.
  17. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Bedoel je dat ze per maand net zo veel status geven als amex in een heel jaar of uiteindelijk per jaar ongeveer net zo veel als XP?

18. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Nee, ik was wat onduidelijk. Ik bedoel dat het principe hetzelfde is. Punten die voor de status tellen afhankelijk van hoe lang (maand/jaarlijks) je de kaart hebt, maar onafhankelijk hoe veel je de kaart gebruikt. Volgens mij was FB AMEX daar aardig uniek in met zowel level miles voor het vliegen als voor het betalen voor het vliegen

19. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Is denk ik ook de reden dat een aantal mensen de kaart hebben. Van gebruiksgemak bij betalen moet je het niet hebben, gezien waar je kan betalen met amex. Ik verwacht dat het ze klanten gaat kosten. Er zouden nog berichten komen over het volledige programma, ben benieuwd.

arjen05 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  20. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    Eens, @Daan3. Wat AMEX betreft is Nederland niet echt een gebruiksvriendelijk land. En net terug van vakantie in Taiwan en daar heb ik 'm een keer of 10 kunnen gebruiken in twee weken - meestal in Amerikaanse hotelketens.

Deel Deze Pagina