Wijzigingen Flying Blue 6 november 2017

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Itravelelite, 4 nov 2017.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik ook :D
     
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Dat begrijp ik, maar ik heb ook voor een aankoop NA 1 april XP gekregen...
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik denk dat dat mazzel is, maar wel lekker :)
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  4. Remcoflyer

    Remcoflyer Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Het is een waardeloos programma geworden zeker als je vanaf explorer begint onmogelijk om in 12 maanden platinum te worden! Daarnaast is er een aardige verkorting op je status tenopzichte van het oude programma, in het slechtste geval scheelt dat bijna een jaar.
    Ben eigenlijk al zo’n beetje 10-12 jaar goud of platinum alleen vorig jaar een stuk minder gevlogen en op 2 vluchten na de silverstatus gemist. Ben dan ook gestart als explorer dit jaar. Al weer vrij snel zilver geworden, kwam er toen pas achter dat de teller weer op 0 wordt gezet om naar goud te gaan.
    Zeer ontevreden hierover, daar komt bovenop dat je meer moet vliegen bij zowel korte als lange afstandvluchten. In het oude programma was ik nu al weer goud geweest! Nu silver en waarschijnlijk ga ik geen goud meer halen bij KLM. Neem nu geregeld vluchten van andere maatschappijen waar voorheen ik eigenlijk alleen maar KLM nam. Heb dit al eens aangeven bij KLM. Maar ben blijkbaar niet belangrijk genoeg omdat ik silver ben, kijken blijkbaar niet naar het verleden en wordt dan ook niet als een gewaarde repeat klant beschouwd! Heb ook privium met lounge toegang, dus overvolle crown lounge kan me ook gestolen worden! Upgrades was eigenlijk de laaste jaren al onmogelijk met de 1 of 2 stoelen die ze daar voor beschikbaar stellen.(nvt als je al in het vliegtuig zit dan kan het wel)
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2018
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Hi Remco,

    Welkom bij IF! Als je je even voorstelt in dit topic, en een terugkerend forumlid wordt, dan ben je hier van harte welkom.

    Mocht je je alleen geregistreerd hebben om je frustratie te uiten, had je dat beter achterwege kunnen laten, je helpt hier niemand mee, dit zijn nu eenmaal de "verbeteringen" van het Flying Blue programma en AF/KL gaat deze echt niet aanpassen omdat jij op een forum aan het tieren bent. Daarbij ben ik persoonlijk van mening dat Gold worden prima te doen is, zelf vlieg ik niet voor werk, puur persoonlijk en uit eigen zak gefinancierd en zit ik te twijfelen of ik ergens begin volgend jaar een run voor platinum of niet zal doen (1 april was ik nog explorer).
     
    Bartholomeus, PietV, JeeDee en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik begrijp het niet helemaal. Je stelt dat je 1 jaar wat minder hebt gevlogen. Als je Gold member was en je vliegt 1 jaar wat minder, ben je nog altijd Silver.
    Het programma is nu meer gebaseerd op uitgaven. Bij vliegen in C krijg je 3 maal zoveel XP's als in Y, zo heb ik dit jaar voor het eerst Platinum gehaald. Voor mij pakt het nieuwe programma niet slecht uit. Een voordeel in het nieuwe programma is ook dat een overschot aan XP's wordt meegenomen naar het volgende jaar.
    Bij een wijziging in een programma zijn er altijd winnaars en verliezers. Voor mij pakt het goed uit, voor jou slechter. C'est la vie.
     
    JeeDee, Abesir, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Wat mij betreft zijn alle ervaringen welkom, positief of negatief. Vind de discussie zelf interessant.

    Dat de teller op 0xp staat na je kwalificatie staat overigens gewoon vermeld in het nieuwe programma. Dit kan ook juist in je voordeel werken, omdat de kwalificatie periode van je status ingaat met 1 jaar vanaf het moment dat je de status behaalt hebt, i.p.v. standaard 1 Jan. Stel je had 10 vluchten op 31dec en geen status, dan waren die allemaal het volgende jaar weg.

    Zelf kwalificeerde ik vorige jaren op segmenten, maar elk segment over je status verloor je. Met nieuwe XP systeem blijven die gewoon door tellen. Of het nieuwe programma negatief of positief uitpakt hangt dan ook erg af van je vlieg- en persoonlijk situatie.

    Zelfde met reward tickets, sommige routes zijn nu goedkoper en andere duurder met miles. Je kan niet direct zeggen of het programma nu beter/slechter uitpakt. (Misschien interessant front-page post, review van nieuwe flyingblue programma, 6 maanden na launch).

    Overigens, als je wat XP te kort komt om je gewenste status te halen, zijn hier genoeg mensen op het forum met tips om je daar wel te krijgen.
     
    Abesir, Carel1 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Wat mij betreft ook, maar komt op mij over als pure frustratie wat eraf druipt, wat @Carel1 zegt, bij elke wijziging zijn er winnaars en verliezers, AF/KL kan echt niet iedereen tevreden houden, en in plaats van een post over hoe het hem negatief beïnvloedt heeft, is het een monoloog geworden met al zijn frustratie en krijg ik geen moment het idee dat de bedoeling was om een constructieve discussie aan te gaan over de voor- en nadelen van het vernieuwde Flying Blue.
     
    Ambtenaruh, PietV, Abesir en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Het grootste verschil is denk ik dat je je moeilijker stapje voor stap omhoog kwalificeert door de reset. Maar het programma beloond continue loyaliteit veel beter. 70k punten was vooraal echt heel veel op hele dure tickets vliegen of veel ICA vluchten in business. En op segmenten was het ook gewoon enorm veel. Nu kan je je daarvoor dus ook kwalificeren door een combinatie van beide te hebben.

    Als een voorbeeld: Ik had me vorig jaar op segmenten en punten gekwalificeerd. Waarvan heel veel naar het midden-oosten, die dus maar als 1 segment tellen, maar relatief nu meer XP's. Als ik dit allemaal in XP's had gezet was ik al veel verder geweest. Het programma beloond loyaliteit vind ik juist veel beter doordat de manier om je te kwalificeren combinaties toe laat. Daarnaast moet je gewoon eenmaal 3000XP halen en je bent Plat4Life :) (voor mij dus nog 2000 te gaan), dat maakt het tellen ook makkelijker.
     
    JDE, Abesir, FlyingFonz en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Remcoflyer

    Remcoflyer Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik vergelijk gewoon het oude Flying blue programma met het nieuwe waar het moeilijk is om te ontdekken wat er daadwerkelijk verbeterd is voor degene die vliegt. En natuurlijk voor degene die altijd business kunnen vliegen en dat ook kunnen betalen is er geen verschil voor degene die zich dat niet kunnen veroorloven of geen business mogen vliegen is het programma er niet op vooruit gegaan. Maar ik heb al begrepen dat geen kritische uitingen gewenst zijn op dit forum.
     
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Er is een verschil tussen een kritische uiting en een zogenoemde "rant", lees je eerste post nog eens terug, kijk eens naar het aantal uitroeptekens dat je gebruikt en de gekleurde opmerkingen die puur en alleen over jouw eigen situatie gaan.
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik vlieg zeker niet altijd in C. Als je Gold bent, zijn 300XP voldoende voor Platinum. Dat zijn bv 5 retours AMS-CDG-een stad in Europa. Dan kun je voor ruim € 2.000 Platinum zijn. Dat vind ik niet duur voor een topstatus.
     
    Abesir, lloydje33 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  13. Remcoflyer

    Remcoflyer Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Sorry, ik had niet begrepen dat dit forum niet gericht mocht zijn op persoonlijke meningen en ervaring te delen. Mijn excuses

    Mocht je toevallig werken voor KLM kan je mij een PB sturen waar ik je mijn FB nr. geef
     
    Vakantieman vindt dit leuk.
  14. Remcoflyer

    Remcoflyer Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik vlieg waarschijnlijk met een andere KLM, maar ik krijg maar 50C
    vindt ik knapdit als ik 5x retour Parijs vlieg heb ik 50xp. Ben dit jaar 3xUSA, 1xrusland, 4xNoorwegen, 3x Schotland gevolgen allemaal retourvluchten. Ben gewoon silver, maar jij platinum hoe doe je dat!
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Hoe je dat kunt doen, staat in mijn vorige post:
    5 keer retour AMS-CDG-Een stad in Europa bv CPH. Dat geeft in C 5x60=300XP.
     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Hiervoor kan je op dit forum niet terecht; het is geen platform namens KLM en er zijn ook geen directe lijnen naar KLM. Ook zal Flying Blue de wijzigingen niet terugtrekken.

    Uiteraard kunnen we hier wel advisern op basis van je reispatroon om je XP’s te maximaliseren. Bijvoorbeeld met een mileage run of extra overstap.
     
    stefan_vdb, Carel1, Flying doc en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Daarnaast moet je gewoon eenmaal 3000XP halen en je bent Plat4Life :) (voor mij dus nog 2000 te gaan), dat maakt het tellen ook makkelijker.
    Is dat ook in Euro's uit te drukken ? :)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  18. Remcoflyer

    Remcoflyer Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Mis mischien iets maar je krijgt 30xp voor een retour Parijs in business. Jammer dat sommige zaken niet helemaal duidelijk zijn maar uiteindelijk ben ik niet tevreden maar jij wel. Geloof ook niet dat dit forum daadwerkelijk geschikt is voor mensen die veel vliegen in economy!
     
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    @Remcoflyer wat @Carel1 bedoelt is: AMS - CDG - BCN en weer terug, zo krijg je 4 vluchten in J, wat neerkomt op 60XP, deze zijn vaak te boeken voor rond de €430 wat (ondanks dat het veel geld is), een goede deal is. Er is ook een subforum voor economy fares maar er wordt hier wat betreft Flying Blue meer gefocust op de J fares omdat daar meer XP mee te verdienen is.
     
    JDE en Carel1 vinden dit leuk.
  20. Remcoflyer

    Remcoflyer Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ok, duidelijk zit waarschijnlijk op het verkeerde forum
     

Deel Deze Pagina