Wijzigingen Flying Blue 6 november 2017

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Itravelelite, 4 nov 2017.

  1. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    ehhh dus je kan bellen om van 2xp domestic meer xp te krijgen? waarom is dit?
     
  2. Herman_ten_Klooster

    Herman_ten_Klooster Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Fijns, maar geen antwoord op mijn vraag. Ik zie een digitaal pasje. Herkennen ze dat op vliegvelden waar ze de plastic pasjes niet eens begrijpen? Ik denk vooral aan Kuala Lumpur.
     
  3. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Daar ging her om een flucht van 30 maart, dus voor het nieuwe FB.
     
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Je kunt wel een AF discount pass aanvragen. Dan geven Franse binnenlandse vluchten 4xp ipv 2xp. Je krijgt dan overigens ook standaard Sky Priority.
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Antwoord gekregen van de helpdesk:
    After carefully checking your enquiry, I would like to inform you that eligible purchases made in March 2018 will be credit by latest in May to your account. Due to the new systems and new programme rules, our colleagues are still busy processing the conversions to XP. As soon as possible the Level Miles you earned with your Flying Blue American Express card you earned in March wil be converted to XP and added to your account.

    Het gaat dus gelukkig goed.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  6. Bartholomeus

    Bartholomeus Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Andere mensen ook problemen gehad om nog op de "oude" manier level miles te krijgen in Maart?
    Ik had 2 vluchten eind maart met CSA die 100% miles opleveren (ruim 11.000 level miles).
    Doordat het bij CSA niet altijd snel gaat met toekennen van punten kreeg ik deze pas na aandringen halverwege April en i.p.v. 55 XP's te krijgen kreeg ik er maar 24. Dit omdat alles wat na 1 April aan je account wordt toegevoegd op de nieuwe manier gaat (Dit maakte het makkelijker voor KLM..)
    Na veel heen en weer gebeld en gemaild uiteindelijk toch voor elkaar gekregen om extra XP's te krijgen. FB Klantenservice was super hierin, maar niet echt een klantvriendelijke manier om over te gaan op het nieuwe systeem?
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ben benieuwd, ik heb ook nog in maart tickets gekocht, maar 0 XP bij amex afrekening.
     
  8. Patrickm91

    Patrickm91 Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Beste allemaal,

    Op dit moment ben ik Silver met tot op heden 59xp. Klopt het dat ik voor 31 december 121xp moet halen om Gold te worden? Of 41 om Silver te blijven en vervolgens nog eens 180 voor Gold?
     
  9. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Je moet nog 121xp.
     
  10. laapsaap

    laapsaap Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb vandaag 78XP bijgeschreven gekregen voor mijn AMEX spend uit Maart. Ik weet niet of dit normaal is, maar ik heb schriftelijk een klacht geschreven aangezien ik die niet kreeg terwijl zij meerdere keren hebben verteld dat het zo wel zou zijn. En over mijn andere slechte ervaringen met de helpdesk. Maar nu ben ik wel weer tevreden.
     
    Daeni vindt dit leuk.
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb vandaag 17 XP bijgeschreven gekregen, maar denk dat dit wellicht een blijvend voordeel van de kaart is... Ook mijn AF PE ticket, gekocht op 3 april met een verwerkingsdatum van 5 april is geconverteerd naar XP's...

    Zou erg goed nieuws zijn voor alle AF/KL Amex houders :)
     
    Daeni vindt dit leuk.
  12. Hulstenaar

    Hulstenaar Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Bij mijn AMEX FB Gold wel miles, geen XP's. Geen tickets gekocht, enkel expenses.
     
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Sorry ik had duidelijker moeten zijn, het gaat bij mij puur om AF/KL spend die geconverteerd is naar XP, met een ratio van 5XP per 1000 (voormalig level) miles .(er wordt per 200 miles afgerond naar 1 XP)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 17xp.jpeg
      17xp.jpeg
      Bestandsgrootte:
      48,5 KB
      Weergaven:
      26
  14. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb ook 22 XP erbij gekregen! Dat vind ik wel zeer positief, op dit tempo word het relatief makkelijker om te herkwalificeren voor platinum. Het enige jammere is dat ik dus met een herkwalificatie (waarschijnlijk rond juni/juli) een verlenging van mijn status heb van 3-6 maanden? En dan dus helemaal opnieuw moet beginnen.

    Aan de andere kant, deze maand veel spend, dus het kan zomaar heel snel gaan omdat nu 'level miles' en QF samen gecombineerd tellen
     
    lloydje33 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Als het goed is, reset je kwalificatiejaar ook bij een herkwalificatie :)

    Denk dat er wellicht toch veel opzeggingen van de kaart zijn gekomen naar aanleiding van het verdwijnen van de level miles (nu: XP) op AF/KL Amex spend waardoor ze misschien alsnog besloten hebben toch XP op deze spend uit te gaan keren?
     
  16. laapsaap

    laapsaap Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Denk je? Ik hoop natuurlijk van wel, maar ik ben minder optimistisch. Dan wordt het trouwens heel makkelijk om plat te worden voor mij. Met AMEX spend kwam ik nooit verder dan Gold.

    Maar zonder AMEX spend level miles, vraag ik me ook af wat ik met de AMEX kaart moet. Voor de verzekeringen van AMEX hoef je niet te blijven.
     
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Ik ga er -helaas- niet van uit, maar hoop er natuurlijk wel op :)

    En voor wat betreft de verzekeringen kun je dan beter een reguliere Amex nemen, veel meer transferpartners waar je de punten kunt besteden :)
     
  18. markboegborn

    markboegborn Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Dat zou goed nieuws zijn
    Ook bij mij een vlucht geboekt in maart en een vlucht geboekt in april (!) omgezet in XP's waardoor ik nu PT heb.
    Ik ben zelf wat pessimistischer en denk niet dat dat zo blijft.
    Heel veel verschillende verhalen/loze beloften van AMEX en FB gehoord mbt wanneer de level miles zouden worden geconverteerd naar XP's. Blijkbaar hebben ze gisteren de hele zwik bij iedereen geconverteerd.
    Nu aan het wachten op de conversie naar PT voor de medekaarthouder (PT for 2).
    Zou 10 werkdagen kosten, heb ze gevraagd om dat wat te versnellen.
     
  19. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    XP’s is geen standaard bij aanschaf KLM tickets. In hun omschrijving staat duidelijk dat je alleen XP’s ontvangt bij betalen lidmaatschap. Dit is eenmalig vanwege de aanschaf bij KLM van voor 1 april.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  20. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Verwijderd. :p
     

Deel Deze Pagina