Werkzaamheden Frontpage IVV

Discussie in 'Nieuws' gestart door TMW89, 28 sep 2015.

  1. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Nee idd, als je jezelf als professionele community wil profileren dan kan je beter nog twee weken de oude IkVliegVeel site online houden en alles goed ontwikkelen en configureren dan de site gehaast online zetten met deze problemen...
     
    Valentijn, WorldTraveller, Lionell en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    *correct me if I'm wrong*
    Momenteel mis ik op de mobiele versie een button op de homepage die je direct naar het forum leidt. Nu navigeer ik mij via allerlei omwegen naar het forum, of gebruik ik als URL de link naar het forum, maar het is wel lastig om na het lezen van een artikel op de frontpage terug te keren naar het forum. Aangezien het IF-forum het kloppende hart van de gehele community is, lijkt mij, wellicht wel een goede toevoeging:)
     
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    op de iPhone krijg je linksboven een donkergrijs vierkantje te zien, met 3 streepjes. Als je daar op klikt, krijg je het menu dat je ook in de web-versie ziet - daar staat een link naar het forum bij
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Got it:D Lijkt soms wel een beetje verschoven te zitten achter het logo/meest recente artikel, waardoor niet de gehele button wordt weergeven.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    dit specifieke probleem had niks met de ontwikkeling te maken. Het was de service provider in de UK die een server-migratie niet goed had uitgevoerd. Dat maakt het issue overigens niks minder vervelend.

    Een punt dat ik graag wil maken is dat, ondanks dat de site nog niet 100% is, het toch een prestatie is. De IT'ers onder ons weten hoeveel tijd een ontwikkeltraject kan kosten. Een cynicus zou kunnen zeggen 'ja, maar wij testen voordat we live gaan'. En daar zit wat in (zei hij, als voormalig IT project management professional). Een deadline is soms een naar ding.

    Ik hoop dat iedereen blij is met het uiteindelijke product. De huidige versie is nog niet dat eindproduct - de VS blijft, op basis van mijn input, die ik weer van jullie krijg, de site aanpassen en optimaliseren.

    For now: work in progress!

    Als je nog dingen merkt die niet goed, of zoals verwacht, werken, laat het weten. Graag - daardoor kan het opgelost worden.
     
    DirkOnTour en RSC09 vinden dit leuk.
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik heb gister geprobeerd dit aan te passen, maar ik ontbeer de noodzakelijke (blijkbaar) high-level rechten. Er gaat een verzoek richting de VS, ik vermoed niet dat dit veel mankracht kost om aan te passen. ;)
    Dank voor het signaal.
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  7. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Klein puntje: aantal kopjes staan nog in 't
    Scandinavisch..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    dat lijkt Mobile-specific, op de web-versie klopt het wel.
    Ik neem het mee, dank voor de feedback!
     
    RSC09 vindt dit leuk.
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Waarom is insideflyer.nl niet via de Tapatalk app te bekijken op iphone en ipad? Met de .com versie lukt dit wel perfect en dan heb je geen last van de vervelende advertenties of verschuivende layout.
     
  10. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Kan de new posts weer naar rechts? nu moet je van rechts helemaal naar links en wanneer dit snel gaat en je je muis niet steady houdt moet je opnieuw beginnen vanwege het wegschuivende balkje... members is volgens mij minder interessant dan nieuwe posts
     
  11. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    ben ik de enige die de nieuwe site geen verbetering vindt? Onoverzichtelijk, warrig. Berichten die op verschillende plekken onder verschillende topics terugkomen. het lijkt wel TE gedetailleerd, overgeorganiseerd en TE ingewikkeld. Op de oude site was het bijhouden van het forum een dagelijks plezier en ik betrap me erop nu soms over te slaan. mobiel is het helemaal niet te doen. De oude site was zo simpel en overzichtelijk als NU.NL. de nieuwe is duidelijk minder gebruiksvriendelijk. Jammer, probeer het nog wel een tijdje maar weet niet of ik een regelmatige lezer blijf.
     
    Valentijn, FlyRicky, FB020 en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Mag ik mij hier volledig bij aansluiten. Ik vind het bezwaarlijk dan men geld probeert te verdienen met user generated content zonder daar al te veel naar te luisteren. Mijn topic van vorige week http://insideflyer.nl/forums/threads/impactfactor-top-20-bijdragers.1057/ gaf ook al aan waar volgens mij behoefte aan is vanuit de lezers en ik zie juist de content van de afgelopen week de andere kant op gaan. Ik overweeg momenteel net als jij mijn prioriteiten verleggen, meer als profiteur dan als contibuteur wat hier de trend lijkt te zijn.
     
    Valentijn, WorldTraveller, Lionell en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Het verhuizen van een site en hem tegelijkertijd re-stylen is inderdaad vragen om moeilijkheden. Wat de nieuwe lay-out betreft, het is even wennen en ik zocht me rot naar de plaats om in te loggen. Maar het begint te wennen....
     
  14. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    nieuwe web page en vooral forum gedeelte echt achteruit gegaan... net als bij sommige gebruikers ging ik dagelijks lezen maar vanaf moment dat nieuwe versie live is doe ik niet meer.... jammmer....
     
  15. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Het punt van een nieuwe, nu nog onoverzichtelijke website die mobiel überhaupt niet loopt is inmiddels duidelijk gemaakt. Ook is duidelijk dat de trouwe contributors inmiddels afwachten en het forum nagenoeg dood is.
    Wellicht kunnen @Mike of @SVDH concreet aangeven welke koers men wil inzetten met de nieuwe website? Ik zie vooral heel heel veel nevernotflying-content (video-reviews) en creditcard refferals voorbij komen en bijna geen aviation industry insider info, promoties/aanbiedingen of mooie milage run verslagen. Waarom moeten de trouwe bezoekers naar www.insideflyer.nl blijven komen en hoe denkt men nieuwe lezers te trekken?
    Volgens mij spreek ik hier uit wat iedereen denkt, het spijt me dat het in deze bewoordingen moet. Zachte heelmeesters maken immers stinkende wonden; @Flying doc said ;).
     
    Valentijn, high_class, Skywalker88 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    - het doel van de nieuwe website is qua naam en techniek aansluiten bij de andere sites van het netwerk, dat maakt het aan de achterkant allemaal een stuk gemakkelijker. De praktische uitvoering van de migratie is echter niet goed.
    - we vullen de frontpage met een team - nieuws, lifestyle, reviews. Mijn reviews zijn tegenwoordig in video vorm. Ieder heeft een eigen stijl.
    - t.a.v. de hoeveelheid nieuws geldt: als voorgenoemd team even iets minder aanlevert, dan is er minder content op de site.
    - de trage mobiele versie van de site en forum is een punt van aandacht, maar ik heb geen ETA van de oplossing helaas.
     
  17. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ik denk dat het een ongelukkige samenkomst van omstandigheden is @Flying doc..... Het is wat rustig met artikelen op de frontpage waardoor het veel hetzelfde lijkt. Dat ben ik met je eens. Maar achter de schermen werkt er een heel team aan de site, dit was al met Ikvliegveel en dit is nog steeds met Insideflyer.

    Achteraf gezien kunnen dingen (bijna) altijd beter, dit is ook zo met de overgang van Ikvliegveel naar Insideflyer, dit is jammer maar niet 100% te voorkomen denk ik.

    Laten we met zijn alleen positief naar de toekomst kijken!!
     
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Als je ervoor wil zorgen dat je backend van de verschillende platformen op elkaar aansluiten dan moet dit niet ten koste gaan van de gebruikerservaring... Waarvan leeft een forum? Juist van de gebruikers, ik weet dat ik sinds de migratie niet meer mobiel naar het forum surf, zelfs 's avonds op de bank op de ipad niet meer door de stroom aan advertenties die je dan te zien krijgt. Het zelfde geldt trouwens voor het voormalige Milepoint forum waar ik trouw lid was... maar daar is het nog te volgen door gebruik te maken van de Tapatalk app.

    Over de content op de frontpage... daar heb ik destijds als redacteur achter de schermen uitgebreid m'n mening op gegeven met als gevolg dat ik eruit gestapt ben en meer zeg ik daar niet over.
     
    FB020, Maan en Basjep vinden dit leuk.
  19. Maan

    Maan Guest

    Ik sluit mij aan bij iedereen, het is een crappy forum zo geworden.
    Iemand de skills om een normaal functionerend forum te maken?
    Ik zeg mijn vertrouwen en dedicatie toe :p
     
  20. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    opnieuw beginnen? nieuwe frequent flyer site opzetten? allemaal verhuizen naar een andere site of blog? flyertalk is ok maar de charme van ikvliegveel is dat het een nederlandse community is waar in het nederlands gecommuniceerd wordt. klein en overzichtelijk en de namen van de veelschrijvers zijn al snel bekend. goeie tips en reviews (hoi valentijn) en een zekere knusheid die ik niet vindt op andere sites. en juist dat lijkt nu te verdwijnen....

    laten we maar afwachten, toch?
     
    Valentijn en Lionell vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina