Werkzaamheden Frontpage IVV

Discussie in 'Nieuws' gestart door TMW89, 28 sep 2015.

  1. Maan

    Maan Guest

    Mwah, is ook maar een community van 1 jaar :)
    Volgens mij heeft Flying Doc het goed verwoord: Profiteur ipv Donateur is ook mijn insteek nu :p
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik ben het met veel van de genoemde feedback over de technische implementatie eens. Het probleem is dat niet alles wat snel opgelost kan worden, ook snel opgelost wordt. Dat lijkt een zwaktebod, maar is helaas realiteit.

    Ik stel het volgende voor. Een ieder die dat wil plaatst in dit topic in goed engels en objectieve & concrete taal max. 3 van zijn/haar grootste issues. Ik zet dit door naar de VS met een vraag om daarop te reageren, dan wel op de werklijst te zetten.

    Wil je geen feedback delen voor bovengenoemd doel? Prima, maar houd je dan wel afzijdig van verdere discussie over dit topic.

    Fair?

    Over het deel advertenties / aantal artikelen / soorten artikelen wil ik nog kwijt dat in het afgelopen jaar een heel team heeft gewerkt aan het opbouwen van deze site, frontpage en forum. Daar waar het forum grotendeels user-driven is, is de frontpage redactionele content.

    Het schrijven van die content is gedaan voor een deel uit hobby en voor een deel met de hoop en verwachting er een zakcentje aan over te houden. Wat gezien de hoeveelheid werk die sommigen verzet hebben niet onrealistisch is.

    Nu zijn we op het punt dat er advertenties op de site komen en er dus wat geld verdiend kan worden. Ik begrijp dat vanuit het perspectief van iemand buiten de redactie dat nieuw is, en ook even wennen, want de visuele ervaring is anders.

    Maar ik gun een ieder die het afgelopen jaar hard gewerkt heeft aan de frontpage (en ja, daar hoor ik zelf ook bij) nu iets over te houden aan dat werk. Ik hoop jullie ook.

    Niet iedereen heeft altijd even veel tijd of motivatie om te schrijven, dat hangt weer samen met bovenstaande. Soms zijn er dus wat minder artikelen. Een ieder die wil bijdragen aan de frontpage: stuur me een bericht, we komen er vast wel uit.

    Andere feedback? stuur gerust een PM.
     
    DirkOnTour en kevin990 vinden dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    De email notifications werken vandaag blijkbaar ook niet?
     
    Maan vindt dit leuk.
  4. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Geen problemen mee ondervonden. Werkt prima :)
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dus wij moeten het werk van de website beheerder doen en alles in het Engels zetten? Worden wij daarvoor betaald? :p

    Er is destijds vanuit de VS veel beloofd en weinig van waar gemaakt wat betreft betaling dus breek me de mond niet open... En afzijdig houden? Volgens mij is dit een forum waar iedereen recht heeft om z'n mening te uiten, kan je geen kritiek verdragen? Ga dan ook niet in de belangstelling staan of pak de dingen goed aan...

    En wat betreft de click ads op de site/forum, hoeveel hits/pageviews moet je hebben voor dat rendeert en iets oplevert voor een groep van ongeveer 15 mensen (als het er nog zoveel zijn) die achter de schermen aan de site werken? Hoe zit het dan met de sponsors waar al lange tijd naar gezocht werd?

    Volgens mij staan er op de 5 pagina's van dit topic al genoeg opmerkingen/verbeteringen die je kan summarizen en door kan sturen naar de VS zodat ze daar een tijdje aan kunnen werken.
     
    Maan en high_class vinden dit leuk.
  6. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    hoe kan ik mijn handtekening aanpassen? heb me suf gezocht. Blijkbaar kan je je profiel alleen aanpassen via een wordpress balkje wat zelden verschijnt. vervolgens druk je op profiel aanpassen en dan kom je in een scherm waar je niets kan aanpassen. Iemand een oplossing?
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Rechts bovenaan bij notification center op het icoontje van het mannetje klikken en dan naar signature gaan.
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Zoals je weet is er geen admin voor het forum. We proberen het met zijn allen een prettige omgeving te maken en te houden.

    Ik weet precies wat de VS beloofd heeft en niemand heeft tot zover een cent gekregen.

    Ik vind het jammer dat je je reactie/kritiek zo concreet aan mij richt, juist omdat ik zichtbaar ben en spreekbuis richting de VS ben. 'Don't shoot the messenger'?. Overigens negeer je de tekst precies voor het 'afzijdig houden'. Ik nodig juist een ieder uit om bij te dragen aan de discussie en richting de VS kenbaar te maken wat er nog mankeert aan de site en/of het forum.
     
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    werkt niet, ik moet mij dan inloggen terwijl ik al ingelogd ben.. en als ik mij opnieuw probeer in te loggen gebeurd er niets haha
     
  10. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Hier kun je je handtekening aanpassen: http://insideflyer.nl/forums/account/signature
     
    high_class vindt dit leuk.
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Aangezien we maar 3 opmerkingen mochten maken, zijn er hier maar 3 om de snelheid te verbeteren:
    • Hoofdpagina van het forum heeft een average load time van ongeveer 6 sec, haal die 15 Java scripts eraf... (sneller én veiliger)
    • Bij het laden van de forum pagina worden 45 Reverse DNS lookups gedaan, niet bevorderlijk voor de snelheid...
    • Er gebeuren talloze URL redirects bij het laden van de pagina
    Helaas hebben al deze punten te maken met de reclame en advertenties op de site, dus vermoed dat daar niks aan gedaan zal worden. En dan heb ik het nog niet gehad over WP optimalisatie, gebruik van een CDN maar als er in de VS een heel WP team zit, zullen ze dit wel ooit in orde brengen.
     
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Als het goed is mag het ook gezegd worden, ik vind het forum er sinds vandaag een pak overzichtelijker uit zien nu het weer over de volledige breedte van het scherm staat. Zou nog mooier zijn als ook op de hoofdpagina van het forum de date/time stamps zichtbaar zijn op de topics ipv van enkel de "New" flag bij de topic header.

    Forum is nu ook weer sneller dan de afgelopen weken, zijn de nodige veranderingen aangebracht?
     
    RSC09 en TMW89 vinden dit leuk.
  14. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    zo! nu je het zegt, ik zie nu ook pas dat het forum over de volledige breedte van het scherm is. een flink verbetering idd. een forum is een forum en we willen niet nog dingen van de hoofdpagina zien die in de weg staan :)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Oh enigste wat ik nu wel mis is m'n profiel en notification center? Of staat dat ergens verborgen?
     
  16. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Nog iets: zojuist ben ik ingelogd op het forum. Vervolgens klik ik op 'home' om even de frontpage te checken. Daarna weer via het menu terug naar het forum om te constateren dat ik niet meer ben ingelogd.

    En ja, mijn browser accepteert koekjes :D
     
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, de VS is eigenlijk continu bezig, alleen niet altijd met 'ons'. Dat het forum nu in de volle breedte is, is een gevolg van het disabelen van de plug-ins aan de rechterkant, die voor traagheid blijken te zorgen.
    Dat heb ik dag 2 of 3 na de relaunch doorgegeven en sindsdien rappel gestuurd. Ik neem aan dat het op de werklijst staat!
    Die staan ook in die plugin, en daarom ook weg - me dunkt tijdelijk, tot ofwel een alternatief ofwel een fix voor die vertragende plugin is gevonden.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Klinkt goed, thx voor de update!
     
  19. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Het forum is inderdaad weer een stuk sneller! Prima!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  20. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Blijkbaar is gevonden waarom de sidebar plugin voor vertraging zorgde, is het gefixed... en weer terug gezet. Laat aub weten mocht het toch weer langzamer gaan.
     

Deel Deze Pagina