Uber (Black) werkt goed in Shanghai. Vandaag twee keer gebruik van gemaakt. 1e keer nieuwe BMW5 serie en 2e keer nieuwe Jaguar XJL. Altijd leuk op een regenachtige avond in Shanghai en met tientallen mensen die voor het hotel staan te wachten voor een taxi, en jij stapt vervolgens in een XJL. 1,5 KM verder hield de pret op, de motor van de auto begaf het.
Blijft een Engelse auto he. Wel een mooie en comfortabele auto overigens. Ik vind persoonlijk alleen de afwerking het niet echt kan tippen aan de Duitse standaard.
Is een hele mooie auto om te zien, was ook aangenaam verrast om deze auto te treffen in Shanghai als Uber, maar kan inderdaad op het gebied van afwerking niet mee met de Duitse 3. Ik wilde eerst gewoon met de hotel limousine weg, maar omdat het vandaag Chinees Valentijnsdag is, waren alle auto's al bezet.
Hoe zit het met het invoeren van adressen? ik wilde vandaag een fare estimate doen met uber black van pudong airport naar jing'an temple, maar hij kon na het vinden van locatie 1, locatie 2 niet vinden. Het hotel biedt namelijk een taxi aan voor 136 euro voor een enkeltje en dit leek me erg enthousiast.
Esitmated fare lukt mij ook niet, maar Uber Black heeft een flat rate van Pudong naar Shanghai voor €50.
Voor ophalen: Ik wacht altijd dat mijn GPS een goede fix heeft, request de Uber en dan stuur de chauffeur een bericht van ik sta bij hotel X. Wil je ergens in de stad opgehaald worden? Zoek een hotel in de buurt, en laat je daar ophalen, scheelt je veel gedoe. Beide chauffeurs in Shanghai spraken geen Engels, dus hoe luxe hun auto mag zijn, Engels spreken ze niet. Zorg dat je het adres in het Chinees heb, deze kan je vaak vinden via Tripadvisor en anders een kaart vragen bij het hotel. Ik zelf gebruik op mijn iPhone ForeverMap, offline kaart waar alle adressen in het Chinees staan. Nog andere dingen die je wilt weten?
fare estimate jing'an temple naar HGH airport hehehe nee denk het wel even te weten, thanks. morgen het vliegtuig in. Als je nog tips hebt voor sights in heel china hoor ik dat wel, keek zelf naar dingen als pingyao en misschien nog even Mongolie aantikken heheh
Hmm zal wel ergens tussen de €170 a €250 zitten. Ach het PH Shanghai belastte een kleine €1150 voor een enkeltje. Normale taxi zal ook wel rond €100 a €150 zijn, maar spreek wel van te voren een vaste prijs af. Het kan zijn dat het iets duurder is omdat de taxi leeg terug moet. Terracotta Army in Xi'an is wel een aanrader. Ga wel vroeg of einde van de middag, anders struikel je over de groeps tours. Pingyao en Guilin schijnen mooi te zijn. Ben er zelf niet geweest, volgende keer misschien.
Zijn er mensen die SPG points verdienen via Uber? Ik kreeg gisteren nog een email dat ik nog een SPG stay moest doen en vanaf dat moment zou ik voor elke Euro/Dollar uitgegeven aan Uber een Starpoint verdienen, is niet veel, maar alle beetjes helpen.
Vandaag weer Uber (Black) gebruikt in Shanghai. Lexus NX kwam eruit rollen. Zit dus een groot verschil in de auto's die je kan scoren in Shanghai. Van het Hilton Shanghai Hongqiao naar Shanghai Hongqiao airport was 77RMB (kleine €11) voor 10km en een reistijd van 22 minuten.
Nog 1 tip: Aanrijtijden van UberBlack in Shanghai kunnen fors zijn. Staat er dat de auto 6 minuten van je vandaan is als je op 'request' drukt? Check even of hij niet op de snelweg rijdt. Vraag je UberBlack zo'n 15 a 20 minuten van te voren aan. Voordeel met UberBlack is dat je een rustige rit tegemoet gaat. Waar taxi's links en rechts en toeterend door het verkeer gaan, afsnijdt en afgesneden wordt, is het met UberBlack een rustige en in principe toeterloze rit. En er zijn niet veel mensen die hun auto voor een een luxe auto willen gooien. En de auto's hebben werkende gordels! Iets wat ik toch wel waardeer. Gisteren 1,5 km (22 minuten) en vandaag 1,5 uur in een Jaguar XJL gezeten, niemand, maar ook niemand die pontificaal hun auto voor de Jaguar gooide.
aanvulling, vandaag met Uber Black (mercedes E klasse (verlengd?)) van het vliegveld opgehaald. zorg dat je google translate op je telefoon hebt staan zodat je de driver kan berichten waar je staat! uiteindelijk kostte het 45 euro voor de rit en nog 15 euro voor internet/smsjes. Nog steeds veeeeeeeeeel goedkoper dan de 130 euro voor de rit die het hotel aanbood
Bedankt voor de tip! Is een gate afspreken niet voldoende? Nee, E is niet verlengt. In China houden ze van alles met L aan te duiden. A4L Volvo XC90L. Staat alleen verschrikkelijk lelijk. €130, hopelijk wel voor een S, A8 of 7 Serie. PH was €165 voor 7 serie. Moet nog boeken, maar morgen ben ik weer in Shanghai. Kijken of ik een Uber kan scoren op de luchthaven.
As our valued Blue Member, our Concierge and Guest Relations team are delighted to assist you with any information or recommendations in order for you to explore the dynamic city of Shanghai. Please advise us on your flight details, should you require the hotel limousine pick up service. We are delighted to arrange a Lexus from the Pudong Airport at RMB 950.00 net per trip and RMB 700.00 net per trip from the Hongqiao Airport. ----- heb het even opgezocht over de verlengde e: http://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes-e-klasse-nu-ook-extra-lang-wie-biedt-58542 .. Only in China dus PVG, Hilton Shanghai (vlak bij Jing'an Temple) Base Fare 20.00 Distance 201.46 Time 48.68 Subtotal RMB270.14
Achja, in Amsterdam kost het ook €120 als je airport transfer regelt via je hotel. Vlucht naar Shanghai ook geboekt, nu nog een hotel. Misschien het Hilton Shanghai?