Uber

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SVDH, 16 jul 2014.

1. Mike

Mike Blue Tier

Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
  2. LVH

LVH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
  3. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Vandaag voor de eerste keer UberX geprobeerd in L.A., positieve ervaring! Heel snel ter plaatse na requesten (3 min), vriendelijke chauffeur die zijn weg kende en geen omwegen probeerde te maken. Rit van bijna 6 km kostte USD 6,40.

Edit: voor dezelfde afstand ben je met UberPlus tussen de 16 en 25 dollar kwijt, met Uber Black nog meer...

Laatst bewerkt: 17 jun 2015
    vlieggraagverweg, Mike en Basjep vinden dit leuk.
  4. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Gisterenavond ook weer gebruik gemaakt van UberX, wederom goeie beschikbaarheid om 21u30, wagen was er binnen 5 minuten. De rit ging vlot ondanks het nog drukke verkeer richting Anaheim en voor dezelfde rit als 's morgens was ik deze keer $ 7 kwijt. De UberX chauffeurs zijn hier trouwens verplicht om een Uber embleem sticker op hun voorruit te hebben, dit is een regulering van een wet in Californië. Indien ze de sticker vergeten of niet hebben, kunnen ze een boete krijgen van $ 1000. Vriendelijke drivers ook allebei, gisterenmorgen was het iemand die in dezelfde buurt woonde als waar m'n vriendin is opgegroeid en gisterenavond hadden we een uitwisselingsstudent uit Egypte.

5. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Vandaag eens UberBlack geprobeerd voor hetzelfde traject. Pickup in een mooie, zwarte en splinternieuwe Suburban. Vriendelijke chauffeur, maar geslepen, lulde onze oren ervan af en reed een andere langere route. Sprak over high end klanten die ie moest vervoeren, ging naar mijn mening te ver in details over de klanten.

Rit was uiteindelijk USD 25,70 met een base fare van 8 $ die je bij UberX niet hebt. Niet voor herhaling vatbaar want voor dit bedrag doe je 4 ritten met UberX!

6. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Ondertussen een rit of 15 met UberX gehad, super service! Straks ook weer naar het strand ermee, het is zo makkelijk en goedkoop, hoop dat ze dit meer gaan uitrollen in NL en B!

Spraken gisteren met een chauffeur die vertelde dat ze recent een goede wijziging hebben doorgevoerd voor de chauffeurs. Ze hebben het statuut veranderd van "private contractor" naar "Uber employee" met de daarbij horende voordelen als een goeie verzekering voor chauffeur en voertuig. Goeie zaak, waren de regering in de Benelux ook maar wat meer openminded!

7. LVH

LVH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    nou ik heb Uberblack geprobeerd in München, maar was er niet heel tevreden over, oude auto's BMW 7 serie van 10+ jaar oud. Wel weer in een nieuwe S500 gereden. Maar moest te lang wachten op een Uber Black tijdens de spits uren, lees 30+ minuten.

Ze hebben in Duitsland ook een alternatieve app. http://www.mydriver.de en die schijnt ook naar Amsterdam te komen binnenkort. (http://www.mydriver.com/about-mydriver/faq/)

8. WorldTraveller

WorldTraveller Silver Member

Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Arriveerde gisteravond laat op London Heathrow Terminal 4. Hoppa reed niet meer en er waren gewoon 0 taxi's bij de terminal... Man, wat was ik blij dat ik nog Uber op mijn telefoon had staan. UberExc (Moet laatste model 5 Serie, E klasse of A6 zijn) genomen aangezien deze nog het dichtstbij was en mijn rit maar 1,7 mile was. Ondanks de korte rit was de chauffeur erg vriendelijk.

9. WorldTraveller

WorldTraveller Silver Member

Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    BMW 7 Serie verhaal heb je ook in Amsterdam. Ik heb veel gebruik gemaakt van Uber in Amsterdam (UberLux), maar de kwaliteit zag ik gewoon steeds meer naar beneden gaan en toen ben ik er maar mee gestopt. Hoorde laatst wel van @Basjep dat het weer beter is, dus misschien weer eens uitproberen.

In Londen heb ik echt goede ervaringen met Uber. Binnen 5 minuten een UberLux of Exc. Leuke auto's zoals S500 AMG styling, Jaguar XJL en natuurlijk de koekblik op wielen, BMW 7 Series. De auto's waren nooit ouder dan 2012.

10. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Klopt. Ik had afgelopen weekend een nieuwe A8. Hele nette chauffeur. Erger me in Amsterdam vaak aan die chauffeurs die de oren van je hoofd praten maar dat viel nu mee. wel zijn de chauffeurs en auto's heel verschillend en de service niet echt consistent. Zo hadden @WorldTraveller13 en ik hadden een uberlux besteld vanaf de FTU in Amsterdam. We kregen een tesla. In mijn ogen niet echt gelijk aan A8, s klasse etc. In de zomer ga ik er in de US wel veelvuldig gebruik ban maken denk ik.

11. Mike

Mike Blue Tier

Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Mydriver is iets minder dynamisch als Uber.. je moet mydriver echt van te voren boeken en kunt niet zomaar ff heel spontaan verwachten dat je binnen 2 minuten in een mydriver kunt stappen (Maar mijn ervaring met mydriver in Duitsland is beter dan Uber)

12. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    In rotterdam rijden er voor Uber Black alleen E klasses rond. In dubai daarentegen zijn het lexusen, maar ook allemaal nagenoeg het zelfde

13. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik denk dat ik naar California ga verhuizen en voor Uber ga rijden! Daarstraks een rit gehad vanaf het strand terug, die kerel verdiende per week $ 1000 door voor Uber te rijden! Hij rijdt enkel ritten overdag en verdient er zo flink zijn boterham mee....

Sand0rf, Jan van Putten en Basjep vinden dit leuk.
  14. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben op dit moment in Lissabon en Uber is hier goed beschikbaar. De Uber Black auto's brand new en luxe. Uber Pop niet geprobeerd, maar wat opvallend is dat het allemaal super goed werkt via de App, maar de website uber.com gecensureerd wordt door de Portugese overheid vanwege een gerechtelijk bevel ..

15. LVH

LVH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    oh bizar, trouwens je krijgt 15 euro korting als je je paypal aan je uber koppelt.

16. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Heeft iemand nog een referral voor Uber liggen?

17. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
  18. LVH

LVH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Flying doc vindt dit leuk.
  19. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    net toegevoegd, nog niet geprobeerd.. jij wel al?

20. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Flying doc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina