Heb laatst een UberBlack genomen in Rome naar het airport toe vanaf het centrum. Ben er wel erg te spreken over, chauffeur was erg aardig en vertelde dat hij blij was met Uber. Flesjes water achterin en comfortabele auto. Netjes de "bon" in mijn email, geen gedoe. Helaas is het hier in Barcelona nu helemaal weg hoewel ik niet per se stond te springen om UberPop te proberen, de taxi's zijn hier over het algemeen makkelijk te vinden en niet duur.
Gisteren weer door een Audi A8 opgehaald in Stockholm, terwijl ik gewoon een Uber Black had besteld. Het blijft een heerlijke service!
Ik vind Uber(Lux) in Amsterdam echt een drama geworden. Het kwaliteitsverschil bij UberLux is gewoon te groot. De ene keer heb je een BMW 7 Series uit 2008 en de andere keer een Mercedes-Benz S uit 2014. Sorry, maar dat is gewoon niet in verhouding. Hetzelfde is eigenlijk met de Tesla Schipholtaxi. Ze zijn doodleuk toegevoegd aan de UberLux portfolio, maar hebben een zitcomfort van een Emirates 77W Y stoel in een 3-4-3 configuratie. Ik snap Uber wel, vroeger moest ik ook 20 minuten wachten op een UberLux, dat is te lang. Daarom hebben ze besloten om ook oudere modellen te accepteren zodat de wachttijd minder werd. Nee, tegenwoordig roll ik via een mooi alternatief door de stad. Voor mij geen Uber in Amsterdam meer. Daar buiten natuurlijk wel
Het viel me op dat als ik me pickup point in de buurt van Amsterdam CS zet Uber Pop verdwijnt als optie. Een straat verder kan ik wel weer Pop selecteren. Probeert Uber zo confrontaties te vermijden of zijn alle stations beperkt door bijv. Taxizones?
Ik vermoed van wel, de keren dat wij in Amsterdam gebruik maakten van de Uber service om naar CS te gaan, werden wij nooit vlak aan het station afgezet. Elke keer vroeg de chauffeur of het goed was of ie ons aan het Ibis hotel afzette. Ze vermijden liever confrontatie. Afgelopen weekend zijn ze bij Uber in Brussel binnen gevallen met mensen van het gerecht en de belastingsinspectie... http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/2.36813?eid=1.2270011
Ibis (TCA standplaats) is zo'n beetje de dichtstbijzijnde plek waar ze legaal mogen stoppen. Achterzijde van CS is namelijk verboden. Vroeger liet ik mij altijd ophalen bij het Victoria Hotel of bij de loopbrug ter hoogte van de VVV.
In principe geldt het voor iedereen. Achterzijde is eigenlijk voor bussen, maar je kan natuurlijk vragen of de chauffeur je daar wilt op pikken/droppen. Uber Pop en taxi standplaatsen gaan op dit moment gewoon niet samen.
Afgelopen weekend zijn in Brussel een aantal Uber chauffeurs aangevallen door taxi chauffeurs... Ze hadden via de app een Uber rit geboekt en vervolgens zijn de wagens beschadigd. Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/2.36813?eid=1.2280520
Maar vanuit de politiek gelukkig is goede geluiden over UBER (niet over UBER-pop). http://www.telegraaf.nl/dft/23833393/__Kamp__Uber_hoort_erbij__.html
Is er iemand hier met ervaring met Uber in en rond L.A.? Beschikbaar en prijzen? Vanaf volgende week zitten we er voor 10 dagen.