Uber

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SVDH, 16 jul 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    UberPOP is in heel Duitsland verboden nu.
     
  2. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Nu nog in Nederland.
     
  3. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Definitie van taxi volgens de wet:
    Er staan op de site van de rijksoverheid een stuk of 8 kenmerken waaraan je een legale taxi (zie de definitie van taxi hierboven, dus dit geldt ook voor UberPop) kunt herkennen.

    Ik denk dat het niet lang meer gaat duren voordat UberPop in Nederland ook wordt verboden, sterker nog het is verboden, maar er wordt nog niet actief op gehandhaaft noch wordt Uber aangepakt voor het aanbieden van deze dienst. Zoals ik het overigens interpreteer is het uiteindelijk de chauffeur van een UberPop die de klos is, want die kan immers (ook) worden geconfronteerd met het illegaal vervoeren van passagiers tegen betaling...

    Ja, het is een goedkoop alternatief voor een 'normale' taxi, maar voor mijn gevoel is het niets meer dan een snorder (illegale taxi).

    Stukje op taxipro.nl over Uber hier en hier.
     
  4. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    31 augustus 2014, Londen
    Afgelopen zondag UberLux gebruikt vanaf London Heathrow naar het Four Seasons at Park Lane voor een vast tarief van £75. Auto was een 2012 Mercedes-Benz S500 (helemaal gek daar). Drinken, kranten, magazines, telefoon charger en snoepjes waren allemaal aanwezig. Zoals het hoort chauffeur in pak en opent netjes de deur voor je. Veder heb ik de hele rit een praatje gemaakt met de chauffeur en bij aankomst bij het FS nog een fooi gegeven.

    31 juli 2014, Istanbul
    Vanaf de Galatabrug naar Istanbul Ataturk luchthaven voor een vast tarief van 100 Turkse lira's (UberBlack). Auto was een splinter nieuwe Mercedes-Benz E klasse met nog geen 2500 km op de teller. Alleen water in de auto, chauffeur wel in pak maar deed de deur niet voor je open. Chauffeur sprak geen Engels, maar wat zo vriendelijk om de radio af te stemmen op mijn voorkeur.
     
  5. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    De blauwe platen zijn echt killing. Mijn Schiphol ritten laat ik uitvoeren door iemand die uitsluitend VIP en contractvervoer rijdt. Hij hoeft geen meter in de auto, maar moet wel met die verdomde blauwe kentekenplaten rijden.
     
  6. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Persoonlijk vind ik het erg jammer dat diensten als UberPop waarschijnlijk in Nederland verboden gaan worden. Nederlandse Taxi branche kan wel wat verfrissing gebruiken omdat deze in mijn ogen al jaren zwaar overgereguleerd is.

    Ik ken wel een bedrijf met een A8(2013) op gele platen. Dat is opzicht wel een mooie constructie want volgens mij huur je de auto en dan krijg je er een chauffeur bij. Bedrijf kan alleen deel van de BPM nu niet terug vragen en dat is dus wel erg nadelig.

    Dit weekend trouwend nog een UberBlack rit gemaakt in Zurich van het centrum naar Hilton Zurich airport. Rit was matig, taxi bordje stond nog op het dak, geen water en deur werd niet opgedaan. Verder wel aardige en goed Engelssprekende chauffeur. Gebruik trouwens de code raindrops als je de volgende keer in Zurich bent. Krijg je 30chf korting op je rit.
     
  7. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
  8. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Zojuist heb ik een uitnodiging van Uber Amsterdam ontvangen voor een gratis rit tot €10 met UberPOP. Iemand anders ook zo'n aanbod ontvangen?
    P.S. Ik ga er geen gebruik van maken.
     
  9. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Heb ik ook ontvangen. Wel vreemd dat je er geen code voor hoeft te gebruiken. Actie geldt dus standaard voor iedereen.

    Graag bieden we je een gratis uberPOP rit aan om deze nieuwe service te testen! We hebben jou en een aantal trouwe Uber gebruikers enkele tijd geleden exclusief toegang gegeven tot uberPOP. Lees hier meer over uberPOP.
    Test uberPOP met €10 korting!*
    *Geldig uitsluitend in Amsterdam t/m zondag 21 september 2014. Bij een ritprijs boven de €10, wordt de rest van het bedrag in rekening gebracht. Geen promocode hoeft ingevoerd te worden.
    **Let op! De vraag zal ongekend hoog zijn, dus blijf proberen.
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vorig weekend in Den Haag weer eens gebruik gemaakt. Een gewone taxi van Den Haag CS naar Des Indes kostte me 12,50 euro! Voor een langere rit op zondag van Des Indes naar Den Haag HS betaalde ik net geen 12 euro voor een rit met Uber Black!

    In Berlijn zijn de prijzen dramatisch gezakt voor Uber, alleen maar in ons voordeel natuurlijk, ik weet alleen nog niet of het een tijdelijke actie is. Momenteel betaal je voor een rit van SXF airport naar het centrum (Checkpoint Charlie) amper 8 euro met Uber Black! Terwijl ik eerder dit jaar voor een rit van het IC hotel naar SXF dik 60 euro betaalde.
     
  11. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Et voilà: http://www.nu.nl/binnenland/3901244/uberpop-chauffeurs-beboet-in-amsterdam.html
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Dat de ILT eens een keer airlines gaat beboeten die EU261/04 niet naleven in plaats van de monopoly van de taxi's te beschermen.
     
    Basjep vindt dit leuk.
  13. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Amen. Ipv is meedenken hoe de taxi branche in NL anders kan...
     
  14. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    De inspectie is er alleen maar om bestaande regelgeving te handhaven, dames heren in de kamers zullen toch echt de stap moeten zetten om wetgeving aan te passen. Dus de ILT in kwaad daglicht zetten heeft in deze geen enkele zin.
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    De wetgeving omtrent vertraging/annulering bij vluchten is er ook al sinds 2004, maar op dat gebied kiest de ILT ervoor niet te handhaven en Nederlandse airlines in overtreding te beboeten. Terwjil daar genoeg aanleiding toe is. Vriendjespolitiek met Camiel Eurlings?
     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Houders van de Bijenkorf card die deze aan hun Uber account koppelen en de promocode uit hun account gebruiken krijgen 25€ tegoed.
     
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ohja, thought I'd share: Ik heb onlangs een 'citytrip' geboekt bij KLM, en heb het Uber tegoed a 30 euro inmiddels op m'n account staan.
     
  18. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    2 maandjes geleden ook KLM tickets geboekt maar toen was de actie nog niet met UBER. Zal eens vragen aan KLM of ze over hun hart willen strijken :)
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb een trip naar met de KLM naar Londen geboekt en het tegoed van € 30 staat inmiddels in mijn Uber account. Kreeg wel de mededeling van de KLM dat het tegoed niet in Londen kan worden gebruikt omdat het tegoed in euro's is. Geen punt gebruik ik het wel in een andere stad. Vanaf Heathrow kan ik toch met de metro rechtstreeks naar mijn hotel.
     
  20. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    wellicht al bekend, maar voor degenen met een ICS creditcard: een gratis eerste uber rit twv 25 euro met promotiecode ICSCARDS (geldig t/m 1 augustus 2015)

    Ik had al een andere uber account gekoppeld aan paypal, maar als je gewoon een nieuwe uber account aanmaakt kan je mooi gebruik maken van deze actie :D. eventueel je mobiele nummer veranderen in je andere account
     

Deel Deze Pagina