Uber

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SVDH, 16 jul 2014.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Hier in Shanghai dus niet het geluk gehad om net als @WorldTraveller13 luxe autos zoals een jaguar te krijgen bij het boeken van BLACK, alleen Mercedes E klasses, Audi A6s en nog wat vage amerikaanse autos. Gister zag ik dat ze ook ENGLISH hadden. Fare estimate gaf dat dit even duur was als BLACK, dus ik dacht het zal wel een BLACK zijn met een engels sprekende chauffeur. Dit bleek dus niet het geval te zijn... De man was wel erg aardig weer, maar je kan dus beter gewoon BLACK aanvragen, want daar heb je denk ik nog meer kans op een engels sprekende driver.
     
    WorldTraveller vindt dit leuk.
  2. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Wat voor auto kreeg je met Uber English?
     
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    1 of andere Cadilac. Ook al een Buick gehad. Ik moet denk ik eens gaan cancelen :D
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Oh UberX en UberPOP zijn toch niet hetzelfde! Dit stond in het nieuws vandaag:

    "Het Amerikaanse taxibedrijf Uber, dat ritten aanbiedt via smartphone, lanceert in Brussel UberX, een nieuwe dienst met professionele chauffeurs die alle vergunningen hebben. Maar daarnaast blijft ook de omstreden (en volgens een gerechtelijke uitspraak illegale) dienst UberPop, waarbij particulieren klanten vervoeren, voortbestaan."
     
  5. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Lekker Amerikaans. Jij hebt wel pech met al je Ubers in Shanghai. Krijg je wel de nieuwe modellen A6?
    Waarschijnlijk rijden de mooie auto's overdag in de Pudong area.
     
  6. Maan

    Maan Guest

  7. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Oké dus eerst zeiken over bedelaars en dan zelf uit het niets je code pushen :'-D
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  8. Maan

    Maan Guest

    Denk je dat ik zo dom en achterbaks ben?
    Mensen die BUITEN het topic van het onderwerp om op een slinkse manier referrals proberen binnen te halen, daar word ik misselijk van. Ik post dit hier in het uber topic om mensen te helpen en daarmee natuurlijk ook mijzelf. Dit staat ook zo aangegeven in de openingspost van dit topic.

    High class, je zou beter moeten weten dan alle opties aan te halen om mij af te branden, maakt je aanzien eerder low class dan high class.
     
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    als je nou reageerde op een post van iemand die niet terug wilde lezen en de code van @Lionell in post 2 zou zien, oke. nu zit je gewoon te pushen, naar mijn mening. Of je dat nou in een topic doet of via een prive bericht, maakt mij niet zoveel uit. Ik vond het vooral verbazingwekkend na de uitgesproken irritaties die jij ook hebt op andere forumleden :D
     
  10. Maan

    Maan Guest

    Nogmaals, je generaliseert te veel. Mensen die een credit card pushen terwijl er hulp gevraagd werd bij het boeken van een vlucht is iets anders dan het posten van een referral in het desbetreffende topic. Maar misschien werkt die logica niet zo in jouw hoofd. Hier laat ik het bij, nogal off topic dit.
     
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    verschil van inzicht dan
     
  12. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Even "on-topic"; heeft iemand ervaring met het gebruiken van Uber voor een pick-up vanaf Zurich Airport? Waar word je opgewacht / waar moet je naartoe om in te kunnen stappen?
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  13. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    nooit daar genomen, maar inprincipe kan je de pin gewoon precies goed zetten en de driver een bericht sturen waar je staat. Zo heb ik dit in China ook gedaan
     
  14. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Ja, alleen als je dat hier op Schiphol zou doen, dan zou dat niet werken; niet Schiphol taxi's mogen volgens mij niet overal komen. Maar het komt wel goed; zodra ik de Uber heb besteld zal ik wel even contact opnemen met de driver om een locatie af te spreken;. Ik postte het alleen even om te checken of er misschien mensen zijn die specifiek op ZRH ervaring hebben met een Uber pick-up.
     
    high_class vindt dit leuk.
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    UberX komt naar Amsterdam!
     
  16. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Uber in Kuala Lumpur is ook een aanrader. Uber Black zijn leuke autos en super super goedkoop (nooit meer dan 4 euro betaald)
     
    high_class vindt dit leuk.
  17. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Gister na een positief Facebook bericht van een Chinese kennis besloten op UberPop aka Peoples Uber te testen hier in Shanghai en ik moet zeggen het is prima!! Een gloednieuwe schone A4 gehad en een Roewe nog wat (chinees merk). Beide schoon en nieuw. En het was vooral goedkoop! 15 min in de taxi voor 2.5 a 3 euro! (misschien wel goedkoper dan een verrotte normale taxi die je hier kan nemen)

    *Je kan hem hier nog goedkoper nemen door ipv te kiezen voor een privé auto, de auto te delen met andere puber gebruikers. In ongeveer dezelfde weg die je moet rijden haalt en dropt hij dan andere klanten op
     
  18. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Gisteren een beetje een rottige ervaring met Uber in New Orleans. Begin van de avond moest ik van Bourbon Street naar het vliegveld, ik had een Uber besteld (vaste fare van $40 naar het vliegveld) en na 5 minuten kreeg ik de melding dat de rit geannuleerd werd. Ik uiteraard meteen een nieuwe besteld (moest toch mijn vlucht halen ;)), is het tarief opeens $140,- 'in verband met een grote vraag naar Ubers'. Ik was bekend met de surge pricing van Uber, maar het is een beetje lullig dat je gewone rit geannuleerd wordt ook als je hem nog voor de surge pricing opvraagt...

    Maar goed, ben maar gewoon in een gewone taxi gesprongen ($36,-) en heb een mailtje gestuurd naar Uber dat ik het niet zo chique van ze vind. Nu nog even mijn ervaring hier geplaatst en nu ben ik weer van mijn frustraties af ;).
     
    high_class, WorldTraveller en Basjep vinden dit leuk.
  19. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik heb het wel eens omgekeerd gehad. Auto aangevraagd tijdens surge pricing, chauffeur annuleert hem en vervolgens vraag ik de rit opnieuw aan zonder surge pricing.


    Twee weken terug na lange tijd weer eens UberLux en voor de verandering UberBlack gebruikt in Amsterdam. Het werd mij ook meteen weer duidelijk waarom ik er mee gestopt was.
    Oude auto's, de UberLux modellen waren 2009 Mercedes-Benz S en Audi A8 uit 2005! Toevallig weet ik dat een forumlid de Audi afgelopen week ook kreeg. Mercedes-Benz E was uit 2010. Daarnaast praten de chauffeurs je oren van je kop.
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  20. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Dat andere forumlid zat op de terugweg in een S80 uit 2008 (UberBlack). Tot op heden telkens wel geluk gehad met auto's maar dit weekend was een drama. Ik dacht ook dat ze max uit 2009 mochten komen want dat is in de US namelijk wel het geval.

    Het is dat de prijs nog goed is want ik vind de kwaliteit van de auto's, en ook de service, in Nederland wel echt (een stuk) minder geworden.
     

Deel Deze Pagina