Gisteren een paar ritten met UberBlack gehad in AMS, elke keer Mercedes E klasse met vriendelijke chauffeurs. Geen klagen over!
Ik ga donderdag en vrijdag UberBlack eens testen in St. Petersburg. Ondanks het goede metrosysteem daar wil ik geen tijd verspillen. Eigenlijk wel benieuwd wanneer de $ 25,00 dollar credit voor EX PLAT member gepost wordt ;-).
De credits maken mij niet zoveel uit, het gaat me puur om het gebruiksgemak. Uber service is véél sneller dan een taxi, geen geklooi met cash geld, binnen paar minuten heb je een wagen, altijd vriendelijk en ik verdien er airmiles mee via m'n Amex. Een taxi chauffeur vindt altijd een reden voor je om niet via kredietkaart te betalen, rijden je in de rondte als ze denken dat je geen local bent, doen dikwijls geen moeite om deur of kofferbak te openen en ga zo maar door.
Tot nu toe alleen ervaring met UberX in LAX. Is me toen inderdaad prima bevallen. Ook erg gemakkelijk dat je direct na het boeken weer offline "mag" gaan. Naderhand kun je makkelijk zien wat het gekost heeft etc.
In Muscat is er helaas geen uber; wie heeft er een alternatief zoals bijvoorbeeld go jek in Jakarta of Yandex in Moscow?
Leuk en enthousiast verhaal @Lionell. Dat Uber maar snel uitgebreid moge worden. Dan gebruik ik "überhaupt" geen gewone taxi meer.
Op dit moment in Manila en ook hier is Uber Black en UberX een uitkomst, gebruik voornamelijk black tenzij deze niet snel voorhanden is. Nooit langer dan 5 min hoeven wachten en ik zit met mijn hotel niet eens echt downtown. Chauffeurs zijn vriendelijk al merk je wel dat de heren die black rijden toch wat meer moeite ervoor doen doormiddel van het dragen van nette kleding, vragen naar airco temp en het vragen of muziek gedraaid mag worden. Auto's black: Ford Explorer Toyota Fortuner Hyundai Ix35 Houdt wel rekening met flinke vertraging als je in de spits moet reizen, niet normaal wat een %#$ verkeer hier.
net een uber black genomen in oslo en werd opgehaald door de dikste en nieuwste mercedes S. was die 17 euro voor 10 minuten toch nog een soort van draagbaar