SKYTEAM: BUD-USA vanaf 550 euro

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door Nvgfocus, 14 mrt 2020.

  1. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Iemand succes met herboeken? Al 2 x poging gedaan, tarief moet worden gerekend omdat in oude ticket wijzigingen zaten (door delta en Corona) kreeg eerste x bijbetaling van 6000 euro !! En Nu een bijbetaling van 4000 euro: .. beide keren vluchten in i klasse, alles gecheckt en toch weer deze grote bijbetaling. Vluchten zijn in juni dus ook binnen de periode. Iemand een suggestie of idee?
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Hmm, balen, blijft toch apart dat het bij de een wel lukt en de ander niet.
    Ik kan je iig meegeven dat het bij mij wel in een keer gelukt was de boel te verschuiven naar volgend jaar.
     
  3. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb net nog een. 3e poging gedaan.. ook weer een supervriendelijke medewerker (daar ligt het niet aan). Volgens haar moet de nieuwe route precies hetzelfde zijn, dus Miami er weer in . Volgens haar kon ze nu de nieuwe tickets uitgeven en krijg ik ze zo in de mail.. hoop dat het de andere mensen ook lukt, het is ook voor de medewerkers een wirwar..
     
    ErwinLansing, Thijsk en BSS vinden dit leuk.
  4. FlyDaan

    FlyDaan Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Heb een KLM-ticket en Delta-ticket en beiden heb ik nu 3x geprobeerd te verschuiven (beide hadden een flinke schemawijziging). De 3e keer lukt het me het KLM-ticket te wijzigen en wel zo:

    De hele route MOET op KL- (of AF-) vluchtnummers worden geboekt, dus ook DL-vluchten. Ook moet het in exact dezelfde klasse als oorspronkelijke ticket. Bij mij BUD-AMS/CDG op J en de rest in I. En daar lag het probleem: de I-klasse is er niet altijd. Uiteindelijk bleek AF meer beschikbaarheid te hebben. Dus is het BUD-CDG-LHR-LAX-HNL (en terug) geworden op AF-vluchtnummers. LHR-LAX trouwens met een Virgin A350 :)

    Had zelf beschikbaarheid opgezocht op EF en bellen + ticket uitgeven duurde klein half uurtje.
     
    Ambtenaruh, EBakker en DirkOnTour vinden dit leuk.
  5. Thom

    Thom Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Interessant, ik heb zowel DL als AF vluchtnummers op een 074 ticket kunnen krijgen. Dit was juist omdat de codeshares geen D inventaris hadden.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Iemand hier ervaring met boeken via DELTA en laten wijzigen via KLM Platinum lijn? Een deel van mijn vlucht is gewijzigd waardoor ik mijn aansluiting mis en ik krijg DELTA niet te pakken via 020 nr...
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Nee, voor DL ticket heb je Delta nodig. Volgens mij krijg je alsnog KL personeel, maar platlijn kon of wilde mij niet helpen.
     
  8. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Delta bereik je via de +1 877 / 800 nummers, kost niks via Skype.
    020 is gewoon KL, gemiddeld genomen veel minder kundig wanner het 006 tickets betreft.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2020
    lloydje33 en MVA20 vinden dit leuk.
  9. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Deze reis komt steeds dichterbij en de kans dat ik deze vlucht kan maken wordt er helaas niet groter op. Ik heb daarom gisteren maar eens met KLM gebeld en naar de mogelijkheden gevraagd. De dame aan de andere kant was zeer behulpzaam maar na ruim een half uur zijn we er niet in geslaagd om een goed en vooral betaalbaar alternatief te vinden. Alle voorstellen, zelfs met identieke vluchtnummers, komen op een bijbetaling van tussen de 1750 en 4500 Euro uit.

    Zij heeft mij aangeraden om het later nog eens te proberen, nog niet alle boekingsklasses waren beschikbaar en ook had Delta nog niet aan alle vluchten een KLM-vluchtnummer gekoppeld.
     
  10. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    Nu ben ik niet de meest ervaren persoon op het gebied van omboeken e.d. Zit met het volgende.

    Zojuist telefonisch contact gehad met een zeer vriendelijke dame van de platinum lijn. Mijn reis stond gepland voor volgende week en kan uiteraard niet doorgaan. Ik kreeg 3 keuzes voorgesteld.

    1. Geld terug (Wat denk je zelf? ;))
    2. Voucher (Ik dacht het niet)
    3. Vluchten annuleren en het ticket open laten. Dan heb ik tot juni 2021 de tijd om nieuwe vluchten uit te kiezen.

    Heb voor optie 3 gekozen. Er zijn echter 3 voorwaarden.
    1. Vertrekpunt moet hetzelfde zijn (geen probleem)
    2. Eindpunt moet hetzelfde zijn (geen probleem)
    3. De boekingsklasse moet hetzelfde zijn.

    En met puntje 3 zit ik een beetje. Hoe kom ik er achter welke vluchten er beschikbaar zijn in welke boekingsklasses? Zijn alle resultaten in ITA Matrix met `BC=I` mogelijk? Dus eerst zoeken binnen Matrix en dan bellen? Of moet ik het anders aanpakken?
     
  11. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Als je data al weet, bellen. Matrix gaat niet zover volgens mij. Ik heb herboekt naar vertrek in juli en er waren al veel klasses vol. Vooral in Amerika binnenlands. Rust, geduld en precies zelfde reisroute. Ik heb 3 x gebeld en het is gelukt. Succes.
     
    Flyer1981 vindt dit leuk.
  12. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Je kan inderdaad op de boekingsklasse zoeken. Vervolgens bellen.
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2020
    Flyer1981 vindt dit leuk.
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik zit hetzelfde met mijn Delta ticket. Ik heb hem in April geboekt, en hoop hem om te zetten naar Mei 2021. Echter moet ik volgens mij m'n travel completen binnen een jaar na uitgifte... Dan zit ik mooi in de shit.
     
  14. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Dit zijn momenteel de regels voor 006 tickets uitgegeven voor April 17, 2020
    voor vluchten die vertrekken voor 1 Januari 2021 (cabin to cabin reizen tot September 30, 2020. Class to class travel is tot September 30, 2022)

    Cabin to Cabin Travel

    New travel must originate on or before: September 30, 2020
    New travel must be rebooked no later than: September 30, 2020
    Ticket must be reissued on or before: September 30, 2020

    For Class to Class Travel

    All travel must be completed on or before: September 30, 2022
    New travel must be rebooked no later than: September 30, 2022
    Ticket must be reissued on or before: September 30, 2022
     
  15. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Tickets bij Delta geboekt kun je verzetten tot september 2022. MITS, je niet al eerder en wijziging hebt aangebracht. In dat geval kun je verzetten tot een jaar na ticketuitgifte voor de eerste vlucht, en de rest van de itinerary moet je dan vliegen binnen een jaar na het vliegen van de eerste vlucht. Zo is het me verteld door Delta op het US nummer.

    Toevoeging: volgens de voorwaarden (zelfde fare class) die @Grouchy hierboven geplaatst heeft
     
  16. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Oh nice! Dus boekingklasse moet gewoon hetzelfde zijn en dan betaal je geen tariefverschil?

    Ik heb namelijk een andere deal in Z geboekt, maar de data waar ik naar wil verzetten is even dik 1500,- meer dan ik oorspronkelijk betaald heb. Maar wel alsnog Z-fare..
     
  17. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Gister goede ervaring, had BUD - SFO en LAS - LHR - AMS - BUD staat voor volgende week geboekt via Expedia.US op 074 ticket.

    Gister uurtje in de chat gezeten met Expedia medewerker en die heeft me netjes omgeboekt naar volgend jaar april, zonder enige bijkomende kosten. Vooraf wel me huiswerk gedaan en ook even goed moeten uitleggen wat ik wilde.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  18. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb nog een vlucht naar Seoul staan voor later deze maand waar ik wat mee moet. Ik kreeg alleen opties 1, 2 of omboeken aangeboden toen ik de platinum lijn belde. Ik had verder een weinig behulpzame dame aan de lijn die, toen ik vroeg hoe het zat als ik omboekte naar volgend jaar mei en er tegen die nog nog steeds restricties waren, mij vertelde dat ik dat dan maar moest afwachten en het tegen die tijd wel zou zien.

    Ik denk dat ik maar ga annuleren. Ik heb geen glazen bol, dus ik heb er weinig aan op een vlucht in mei gezet te worden en vervolgens doodleuk verteld te worden dat aangezien m'n vlucht gewoon doorgaat ik naar m'n centen kan fluiten.

    Ik ben sowieso een beetje klaar met KLM. Ik zit ook nog steeds op vier vouchers te wachten van vluchten die in maart, april en mei gevlogen zouden worden. Hier heb ik al een paar maal achteraan gebeld en elke keer krijg ik de (loze) belofte dat deze er binnen zoveel tijd (vandaag werd mij zelfs toegezegd dat dit uiterlijk vandaag zou gebeuren) in m'n mailbox zouden verschijnen. Even wachten deze week en anders ga ik me op andere acties beraden.
     
  19. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Beetje off-topic, maar weet iemand tot welke vertrektijden ze het ontbijtmenu serveren bij Delta One?

    Had ooit ergens gelezen dat je met vertrektijd tot 09:45 het ontbijt menu krijgt maar kan het nergens vinden. Vlucht gaat om 09:55, en zou stiekem liever lunch willen hebben want tot nu toe heb ik slechte ervaringen met Delta's breakfasts :confused:
     
  20. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    For domestic is het inderdaad:
    Breakfast (5:45am-9:45am) en dan Lunch (9:46am-3:59pm)

    Even snel opgezocht wat ik kreeg in het verleden; het was lunch in D1 voor DL143 (10h10)
    DL143 AMS-SEA om 10h10 is lunch
    [​IMG]

    DL133 AMS-DTW om 9h20 is breakfast
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2020
    MoonJ, Thijsk en MVA20 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina