Segment Running

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door SVDH, 29 jul 2014.

1. Sanne von Kriegenbergh

Sanne von Kriegenbergh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Maar die is vast niet voor 200 eur boekbaar
    Maar toch blijf ik er bij dat Google Flights in de war is ... Schermafbeelding 2014-08-01 om 18.47.21.png

2. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Met zo'n visual ben ik geneigd het met je eens te zijn :)

3. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.963
    Trofeepunten:
    648
    A.d.h.v. de airport code had Google beter kunnen én moeten weten.

4. Elve

Elve Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    18
    scheelt het in prijs veel als je met een segment run een paar dagen in een stad verblijft? lijkt me best leuk om een segmentrun te koppelen aan een stedentrip van 2 of 3 dagen.

5. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    hangt af van de regels van de airline... bij KLM heb je in veel booking classes de regel dat je minimaal 3 nachten of een zaterdagnacht moet hebben. Heb je dat niet, dan is je fare veel hoger. Dus ja, een nacht, of een paar nachten kan veel verschil maken :)

6. MVR

MVR Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ik zou graag als newbie iets willen vragen: waarom is het aantal segmenten belangrijk? Het gaat in principe om het aantal gevlogen (en verzamelde) miles toch? Wat voegt het aantal segmenten dat je vliegt toe? Sorry :rolleyes:

7. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Sommige maatschappijen zoals bvb Brussels Airlines & Lufthansa laten je ook toe om frequent flyer te worden door een minimum aantal segmenten te vliegen in 12 maanden tijd, voor beide maatschappijen is dit aantal op 30 gezet voor het Miles & More programma.

8. Sanne von Kriegenbergh

Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    En daarom proberen we zoveel mogelijk segmenten te pakken voor een zo'n laag mogelijke prijs.Waarom 2 segmenten pakken voor 100 euro, als je er 4 kan hebben voor 120 euro.

Vooral mensen die vaak korte vluchten maken proberen zich te kwalificeren voor elite status via segmenten omdat het hen meer moeite kost om aan het aantal vlieg milen te komen.

9. WorldTraveller

WorldTraveller Silver Member

Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Is de 30 segmenten niet de 2014 promotion van het M&M programma? Op de website van M&M zie ik niks staan om Frequent Traveller status te halen dmv segmenten uitgezonderd de 2014 promo.

10. MVR

MVR Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    En die 30 segmenten moeten dan wel met Brussels Airlines of Lufthansa gevlogen worden natuurlijk? Dus na het vliegen van zoveel segmenten krijg je een hogere status.

11. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Klopt, dit maakte deel uit van de Silver promotion voor 2014.

12. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Wij zijn in mei naar Barcelona gevlogen met Etihad, maar ik heb bij het boeken m'n M&M frequent flyer nummer ingevuld. Hierdoor kreeg ik de segmenten bij Brussels Airlines, voorwaarde is dat de luchtvaartmaatschappijen deel uit maken van dezelfde alliantie.

13. Mike

Mike Blue Tier

Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Nee het moeten vluchten zijn met Star Alliance.. dus als jij lekker met Thai : Bangkok Koh Samui heen en weer vliegt de hele dag voor 50 euro.. doe je ding (zolang je er maar voor zorgt dat die boekings klasse wel miles verdient en daarmee dus qualifying segments zijn!

14. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Helaas werkt dat niet...

The following airline partners are participating in the Silver Promotion 2014:
    • Adria Airways
    • Air Dolomiti
    • Austrian Airlines
    • Brussels Airlines
    • Croatia Airlines
    • Germanwings
    • LOT Polish Airlines
    • Lufthansa
    • Luxair
    • Swiss
    http://www.miles-and-more.com/onlin..._offers/offer?nodeid=3560635&l=en&cid=1000390

15. Sanne von Kriegenbergh

Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Ieder zijn eigen idee van vakantie ;) maar ook dit heeft wel wat :p

Mike vindt dit leuk.
  16. Mike

Mike Blue Tier

Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ok dat is dan promo specifiek maar normaal gezien telt elk star alliance segment

17. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Klopt! Helaas besloten ze bij HQ dat alleen luchtvaartmaatschappijen in de Lufthansa portfolio in aanmerking komen voor qualifying flights.

Mike vindt dit leuk.
  18. MVR

MVR Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Duidelijk! ;)

19. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ...en je kunt kiezen om te kwalificeren met segments omdat dat eenvoudiger kan zijn dan om te kwalificeren met miles. Zeker als een airline je maar 25% kwalificerende miles over de gevlogen afstand geeft, zoals KLM vaak doet. Als je daarbij alleen maar binnen Europa vliegt (vaak maar 183 miles per vlucht), kan het laaaang duren voordat je de 25.000 benodigde miles voor Silver hebt.

20. flyerbe

flyerbe Silver Tier

Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Rome lijkt me iets te ver, de taxi gaat er al zeker 30 tot 45 minuten overdoen, en dan moet je nog rekening houden met het verkeer. Maar je kan wel een taxi of bus nemen naar het nabijgelegen Ostia. Heb ik een paar weken geleden nog gedaan, op 15 minuten sta je er al. Een paar uurtjes met je voetjes in het strand pintjes drinken en dan terug naar de luchthaven. :) En als je van geschiedenis houdt laat je je naar de ruïnes van Ostia Antica brengen, waar je een paar uur in een goed bewaarde Romeinse stad kunt rondhossen.

Wammes_NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina