Tja... als ik KLM hier op aan zou spreken denk ik dat ik ook Kassa zou moeten inschakelen om mijn gelijk te krijgen...
Nouja, dom... ze weten gewoon niet beter. Zoals @TheFlyingDutchboy aangeeft, voor niet-ervaren reizigers is het heel onlogisch. Voor ons als ervaren reizigers is het ook onlogisch, alleen weten wij van die regeltjes...
Volgens mij had KLM hier wel gelijk maar het was zo 'onlogisch' dat consumentenprogramma's erop springen alsof het pure oplichting is. Ook altijd dat geklaag dat er zoveel verschillende prijzen zijn en dat je buurman altijd een goedkopere stoel heeft en hoe dat kan. Nou geloof me, als iedereen hetzelfde zou betalen is dat NIET het goedkoopste tarief.
Tsja op dat moment sta je vrij machteloos. Betalen of wegwezen. En je hebt waarschijnlijk al van alles geregeld en geboekt ter plekke dus je wil gaan.
Zoals het hoort ja, maar ik was meer verbaasd dat de kiosk niet blokkeert als het een itin met vertrek vanuit Antwerpen voor z'n kiezen krijgt.
Goed, waar waren we...! Oja, segment runs! Kijk eens hier, gewoon vertrek AMS, geen gezeik met (trein)tickets, gewoon lekker vliegen! Weekend van 08,09 NOV, meer weekenden beschikbaar! AMS-FLR-FCO-TRN (Alitalia, bookingsklasse X) TRN-FCO-BLQ-AMS (Alitalia, bookingsklasse X) Voor 178.94 op ITA = nog geen 30E / segment!
Als je het via ITA kan prijzen kan je idd bellen. Onder aan de fare breakdown zie je een rij codes die je aan de reserveringagent kan doorgeven.
Tellen die domestic segmenten binnen Italie wel mee voor je FB status. Laatst met AlItalia TRN-FCO-AUH gedaan en daarbij telde het TRN-FCO segment niet mee. (wellicht verkeerde boekingsklasse)
Als de boekingsklasse level miles verdient (zie de partnerpagina op flyingblue.com) dan krijg je segmenten.
De vraag is hoe een 'internationale vlucht' wordt gedefinieerd. Als een vlucht buiten NL, of een vlucht die over internationale grenzen heen gaat.